Pod brendom Giovanni Galli danas posluje više od 60 radnji u devet zemalja, na tri kontinenta
Utorak
29.05.2018.
Modni brend za muškarce Giovanni Galli kreće u snažniju ekspanziju u Evropi. Partnera za razvoj franšizne mreže traže i u zemljama ovog regiona.
 

Nastao 1992. godine u Portugaliji, Govanni Galli je danas jedan od najcenjenijih modnih brendova za muškarce na ovom tržištu, s maloprodajnom mrežom koja obuhvata oko 50 radnji. – Gotovo da ne postoji grad u Portugaliji koji u glavnoj ulici nema Govanni Galli radnju – kaže Tiago Karuso, zastupnik brenda u ovom regionu. Osim što slove za modnu marku koja u najboljoj meri oličava „italijansku eleganciju“, Govanni Galli se izdvaja i po odličnom odnosu kvaliteta i cene proizvoda. Vrlo su cenjeni po svojim klasičnim odelima, košuljama, kravatama – što spada u osnovnu liniju proizvoda – ali, kao i većina brendova ovog tipa, asortiman upotpunjuju i casual i sportskom odećom.

Sa već zavidnom maloprodajnom mrežom na matičnom tržištu, kompanija je pre nekoliko godina odlučila da razvoj pokrene i van granica Portugalije. Isprva su bili fokusirani na tržišta Bliskog istoka i Afrike, a sada su se, kako kaže Karuso, posvetili razvoju u Evropi. Prve radnje na evropskom tlu, posle Portugalije, otvorene su 2011. u Sloveniji – gde brend posluje preko primaoca master franšize. – Želimo da postanemo prvi portugalski brend specijalizovan za mušku modu koji će uspeh postići i na inostranim tržištima – ističu u kompaniji, a partnere za razvoj franšizne mreže traže i u drugim zemljama ovog regiona.

Tražimo, zapravo, partnere u svim zemljama bivše Jugoslavije sem u Sloveniji. Pre svega smo zainteresovani za jednog primaoca master franšize koji bi dobio prava da brend i mrežu razvija u čitavom regionu, ali ako se jave zainteresovani samo za jednu zemlju, i ta će opcija biti uzeta u obzir. Ne isključujemo ni opciju davanja single-unit franšize, za otvaranje jedne ili više prodavnica, kao ni korner franšize, gde bi Govannni Galli dobio mesto unutar postojeće multibrend radnje – objašnjava sve opcije Tiago Karuso.

Ono što ovu modnu franšizu posebno preporučuje je činjenica da partner ne bi plaćao nikakve naknade – ni za pristupanje sistemu, niti bi morao da izdvaja za redovne franšizne naknade. Kompanija se, objašnjava Karuso, odlučila za saradnju koja neće na ovaj način opterećivati partnera, jer im je u ovom trenutku najvažnije da prošire mrežu i podignu svest o brendu.

Proučavajući ovaj region primetili smo da modni sektor još uvek nije razvijen kao, na primer, u Španiji ili Portugaliji. Vidimo da postoji određen „prazan prostor“ – i po broju brendova i po broju radnji, i u tome vidimo dobru poslovnu šansu. „Prazan prostor“ je ujedno i prostor za rast i razvoj – kaže Karuso.

Foto: Giovanni Galli

S druge strane, verujemo da bi Giovanni Galli u ovom regionu imao lepu prođu. Radi se, pre svega, o kvalitetnim proizvodima koji su, u odnosu na druge marke iz iste kategorije, cenovno pristupačniji. Takođe, ovaj brend lako može da parira drugim igračima, jer dolazi s vrlo konkurentnog tržišta. Primera radi, sasvim je prirodno da se brendovi iz Španije, koja danas jeste modna sila, prvo okušaju u Portugaliji, tako da se na ovom tržštu „bore“ i domaći i španski i mnogi drugi svetski brendovi. Sama činjenica da Giovanni Galli sve ove godine opstaje i raste u toj atmosferi, možda i najviše govori o njegovoj snazi. U Portugaliji, to je zaista veliki brend, iza kojeg stoji ozbiljna, reputabilna kompanija – objašnjava Karuso.

Giovanni Galli je, naime, u vlasništvu jedne od najvećih portugalskih tekstilnih grupacija – Unifato Group-a, koja je i primalac franšiza nekoliko internacionalnih brendova za teritoriju Portugalije, ali i vlasnik dve fabrike tekstila. Ne čudi stoga što se najveći deo kolekcije za Giovanni Galli proizvodi upravo u Portugaliji, što je, kako kaže Karuso, još jedna od prednosti brenda, budući da je made in EU. Pored toga, vlasnici koncepta su veoma otvoreni za saradnju i naglašavaju da bi svi zainteresovani bili dobrodošli. – To znači da su vrata svih radnji u Portugaliji širom otvorena za sve potencijalne partnere koji bi želeli da dođu i vide kako se radi, kako izgledaju radnje, kakvi su prometi – dodaje Karuso.

Da bi otvorio Giovanni Galli radnju, primalac franšize treba da pronađe pogodnu lokaciju. Preporučuju se lokali unutar tržnih centara ili u prometnim ulicama, veličine 100m2 (plus 30% za magacin), sa izlogom veličine od 6 do 8m2. Partner, nakon toga, ulaže u adaptiranje prodajnog prostora po standardima i vizualima sistema. U ovom trenutku je teško proceniti koliko treba izdvojiti za uređenje i opremanje radnje, jer to najviše zavisi od uslova na lokalnom tržištu. Primalac franšize takođe izdvaja za kupovinu kolekcija, po sezoni.

Tokom trajanja saradnje, davalac franšize će pratiti i pomogati u svakoj fazi poslovanja. To podrazumeva i pomoć pri odabiru lokacije, uređenja radnje, izlaganju kolekcija, marketinga, tekućem poslovanju... Poželjni partneri, koji bi i bili idealni primaoci ove franšize, jesu kompanije sa iskustvom u modnoj industriji, kompanije koje su već sarađivale sa stranim franšizama, ali i privatni investitori i fondovi.