Voleli bismo da imamo organski rast, ali ako se ukaže potreba, za ulazak na nova tržišta oslonili bismo se i na „joint venture“ i na davanje franšize.
Johen Halfman, izvršni direktor Vapiana
Petak
02.02.2018
Vapiano najavljuje ulazak na nova tržišta i širenje mreže – do 2020. godine pod ovim brendom trebalo bi da posluje 330 restorana.
 

Kada su u Hamburgu 2002. tri nemačka preduzetnika otvorila prvi Vapiano, fast-casual restoran mediteranske kuhinje, poznat po sveže pripremljenim pastama i picama, sigurno nisu ni slutili da će danas pod ovim brendom poslovati više od 200 restorana. Mreža je, osim toga, odavno „premašila“ granice Nemačke, tako da se Vapiano može naći u još 30 zemalja sveta, gde uglavnom posluje kroz franšizu. Kako je nedavno najavljeno iz sedišta kompanije, širenje se nastavlja i narednih godina, a prema najnovijoj strategiji razvoja, do 2020. u mreži bi trebalo da bude i do 330 restorana. – Gledano dugoročno, na našim glavnim tržištima – Evropi, Bliskom istoku i Južnoj Americi – postoji potencijal i za 800 do 900 restorana – kaže izvršni direktor Vapiana Johen Halfman.
Voleli bismo da imamo organski rast, ali ako se ukaže potreba, za ulazak na nova tržišta oslonili bismo se i na joint venture i na davanje franšize – dodaje on.

Tokom 2017. Vapiano je otvorio 27 novih restorana. Na početku ove, planirana su otvaranja u Londonu (Velika Britanija), Majamiju (SAD) i Dohi (Katar), dok bi do kraja 2018. trebalo da bude otvoreno od 30 do 35 novih restorana. Halfman, pored toga, ističe i da će se kompanija ove godine fokusirati na razvoj „take-away“ koncepta. Do sada je tek 35% od ukupnog broja Vapiano restorana imalo ovu uslugu – do kraja 2018. svi restorani koji rade pod ovim brendom trebalo bi da razviju i ponude opciju obroka „za poneti“.

Kompanija planira i da predstavi novi format restorana – Mini Vapiano – koji će biti prilagođen lokalima manje površine, ali koji će uz mogućnost naručivanja i preuzimanja obroka, imati i mali broj mesta za sedenje. Koncept se već testira na dve lokacije – u bavarskom gradu Ingolštatu i glavnom gradu Austrije, Beču, i kako potvrđuje Halfman, oba Mini Vapiana su „premašili sva očekivanja“. Treći Mini Vapiano trebalo bi da bude otvoren u martu 2018. u Čikagu (SAD).

Vapiano je dobro poznat brend i na ovim prostorima. U Srbiji posluje od 2009. godine, kada je, kao primalac development master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, beogradski preduzetnik Saša Trišić otvorio prvi restoran. Danas, Trišić drži tri Vapiana – dva u Srbiji (Beograd), jedan u Bosni i Hercegovini (Sarajevo).


N.B.