„Zeleno svetlo“ za Evropu

Voleli bismo da pronađemo partnere širom Evrope.

Péter Klein, tvorac koncepta KiwiSun BioSolaruim
Ponedeljak
12.02.2018.
KiwiSun je jedan od najuspešnijih franšiznih sistema u Mađarskoj. Šta ovaj lanac solarijuma čini posebnim i kako nameravaju „osvojiti“ Evropu, otkriva tvorac koncepta Peter Klein
 

Po čemu se KiwiSun razlikuje od drugih solarijuma? Šta posebno izdvaja ovaj brend i salone?

KiwiSun je razvio tehnologiju koja je, sa zdravstvenog stanovišta, jedinstvena u svetu, pošto omogućava našim klijentima da dobiju savršeno prirodan, preplanuo ten bez ikakvih neželjenih posledica, a uz sav pozitivan uticaj zelenog medicinskog svetla na organizam i raspoloženje. Iz godine u godinu se povećava broj ljudi kojima je odlazak u solarijum postao deo životne rutine, tako da sada imamo klijente koji nas redovno posećuju dva puta nedeljno, bez obzira na doba godine. Međutim, sve je više i klijenata koji su dobro obavešteni i koji žele da znanju sve o usluzi, solarijumima i proizvodima koje koristimo. KiwiSun je jedina kompanija na svetu koja je pod jednim krovom objedinila čitav proces – mi projektujemo i proizvodimo kapsule i lampe za solarijume, upravljamo lancem salona, razvijamo franšiznu mrežu. Na taj način, kompanija je odgovorna za sve proizvode i usluge koji se koriste u KiwiSun salonu. Za primaoce naše franšize to je izuzetno važno, jer im uliva dodatnu sigurnost.

Prvi KiwiSun biosolarijum je otvoren 2006. Kako se biznis razvijao tokom svih ovih godina?

Već po otvaranju prvog salona smo postigli neverovatan uspeh, tako da smo vrlo brzo počeli da razmišljamo, i ulažemo, u dalji razvoj. Za samo nekoliko godina, u svim većim gradovima u Mađarskoj otvoreno je 18 salona, kao i jedan u Budimpešti. Za širenje van granica Mađarske najviše su, zapravo, zaslužni Mađari koji žive u inostranstvu i koje je privukao uspeh solarijuma na domaćem tržištu. Za njih je to bila srećna okolnost, jer su konačno pronašli izvorno mađarski koncept koji su mogli da razviju i u drugim zemljama Evrope.

Kako je tekao proces širenja u inostranstvu? Koji model saradnje je dominantan?

Postoje zemlje za koje smo potpisali ugovore o master franšizi, što znači da je lokalni partner zadužen za svo poslovanje i razvoj koncepta na datoj teritoriji. Takav slučaj je, na primer, u Velikoj Britaniji, Irskoj i Italiji. S druge strane, postoje tržišta na kojima salone otvaraju pojedinačni primaoci franšize, uz našu direktnu pomoć i podršku. Tako je u Slovačkoj i Rumuniji, a biće i u zemljama balkanskog regiona, ako se jave zainteresovani. U ovom trenutku, mrežu razvijamo u osam zemalja.

Primalac KiwiSun franšize, u suštini, kupuje biznis po principu „ključ u ruke“. Šta konkretno dobija ulaskom u franšizni sistem?

Primaoci naše franšize dobijaju teritorijalnu ekskluzivnost, centralizovani marketing, obuku za sve zaposlene, celokupan IT sistem, besplatan dizajn i biznis plan. Dobijaju, praktično, koncept koji se već dokazao na 66 lokacija, a da pri tom ne moraju da plaćaju ulaznu naknadu. Naši partneri, međutim, kupuju od nas kapsule za solarijum, ali po proizvodnoj ceni, a dobijaju pet godina garancije, kao i 10 godina garancije na delove.

Mi ih, takođe, snabdevamo svim potrebnim kozmetičkim proizvodima, po najpovoljnijoj nabavnoj ceni. Ako primalac franšize obezbedi dobar promet i uspe da podigne prodaju proizvoda, onda će to za nas, dugoročno gledano, biti neuporedivo isplativije od naplaćivanja jednokratne ulazne naknade. Drugim rečima, ne želimo da ubiramo profit na pristupanju mreži, jer smo zainteresovani za dugoročnu saradnju. Za otvaranje KiwiSun biosolarijuma, pored toga, nije potrebno nikakvo prethodno znanje ili radno iskustvo, jer primaoci franšize dobijaju potpuno zaokružen i razrađen koncept.

Nastavljate širenje na matičnom tržištu, ali i inostranstvu. Kakvi su planovi?

U Mađarskoj još uvek ima nekoliko gradova u kojima bismo mogli otvoriti salone, kao i nekoliko teritorija u Budimpešti koje još uvek nisu pokrivene našim uslugama. U Londonu ćemo, na primer, uskoro otvoriti osmi salon. Naravno, nadamo se da će se širenje nastaviti i u bliskoj budućnosti. Polažemo velike nade u tržišta Italije, Rumunije, Slovačke, Irske, Nemačke, a voleli bismo da pronađemo partnere širom Evrope – u Austriji, Poljskoj, ali i Srbiji, Hrvatskoj, drugim zemljama Balkana.