Nije rad kad se posao voli

Iako smo na samom početku, planovi za razvoj su ambiciozni, a mašte i kreativnosti nam ne nedostaje.

Minela Bašić, primalac master franšize brenda Jumping Clay za Bosnu i Hercegovinu
Sreda
14.02.2018.
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
 

Minela Bašić je, naime, primalac master franšize, zadužena je za teritoriju Bosne i Hercegovine i njen prvi zadatak biće da, uz promociju Jumping Clay brenda, radi i na razvoju mreže akademija – svojevrsnih prodavnica-radionica u kojima se Jumping Clay glina prodaje, ali i u kojima se može pohađati kurs modelovanja.
Prvu takvu prodavnicu-radionicu Minela je nedavno otvorila u Sarajevu, a prve reakcije dece i roditelja prevazišle su sva očekivanja – kaže ona u razgovoru za Franchising portale. Za ovu franšizu se, međutim, nije opredelila samo zato što je prepoznala dobru poslovnu priliku, već i zbog toga što je oduvek želela da radi s decom.

Za vreme studiranja bila sam volonter Fondacije Hastor koja svojim radom podržava i osnažuje decu i mlade u nastojanju da postanu samosvesni lideri u svojim zajednicama. Iako je bilo u pitanju volontiranje, volim da navedem Fondaciju Hastor kao moje prvo radno iskustvo i prvo susretanje s obavezama i odgovornostima koje posao zahteva. Tu sam stekla i svoja prva iskustva u radu s decom, a sve u cilju njihove edukacije, motivisanja i jačanja volje za napredovanjem i uspehom. Tada se u meni i javila želja da u budućnosti radim posao koji je na neki način povezan s decom – objašnjava Minela zašto je izabrala franšizu u čijem su fokusu najmlađi.

Sticajem okolnosti, nakon završenih studija, počela je da se bavi marketingom. Budući da je, kako sama kaže, umetnik u duši, završila je kurs grafičkog dizajna, usavršavala rad u raznim grafičkim programima i na taj način pokazala sve svoje umetničke veštine.

Međutim, želja za radom sa decom nikada nije iščezla. Počela sam da razmišljam o tome kako da spojim sve stvari koje volim i znam da radim u jednu celinu. Tada se u mom životu pojavio JumpingClay – sistem koji objedinjuje kreativnost, umetnost, rad sa decom, marketing, biznis. Sve što je odgovaralo mom biću! Kako sam prvi put uzela JumpingClay glinu u ruke, tako sam odmah, bez ikakvog razmišljanja, odlučila da brend dovedem u Bosnu i Hercegovinu i omogućim našim mališanima sasvim novi vid zabave i učenja. Bilo je to za mene potpuno novo iskustvo i izazov, pre svega. Ali, ako zaista radiš ono što voliš, čini se kao da nijednog dana u svom životu ne moraš, zapravo, raditi – kaže ona.

Prva sarajevska Jumping Clay radionica smeštena je u Alta Shopping Centru. – Iako kratko radimo, slobodno mogu da kažem da smo oduševili mališane i njihove roditelje, koji nam se uvek i iznova vraćaju – kaže Minela.

Primenjujući iskustva iz drugih zemalja, već su uveli Jumping Clay kreativne radionice u vrtiće, a uskoro će biti uvedene i u škole kao dodatna nastava. Takođe, počeli su sa organizacijom rođendanskih zabava, što se, kako kaže, pokazalo uspešnim. – Iako smo na samom početku, planovi za razvoj su ambiciozni, a mašte i kreativnosti nam ne nedostaje. Organizovali smo i prvu radionicu za osobe trećeg životnog doba, koja se pokazala i više nego uspešnom. To je dokaz da za JumpingClay granice ne postoje. Iako je namenjena prvenstveno deci, vole je i odrasli. Cilj nam je da organizujemo i „after work“ radionice za odrasle, jer rad sa glinom ima odličan umirujući efekat, pa u današnjem načinu života punom stresa, nudi mogućnost relaksacije i opuštanja – dodaje Minela.

Foto: JumpingClay Bosna i Hercegovina

Pre nego što se zainteresovala za ovu franšizu, Minela nije mnogo znala o samom franšizingu. Ipak, čitala je, informisala se i, kako kaže, shvatila da je franšizing dobar poslovni model – prilika da se kupovinom uspešnog, zaokruženog i proverenog poslovnog sistema stvori „nešto svoje“.

– Reč je o vrsti formule koju vlasnik franšize mora da razvije, proveri prvo kroz svoje poslovanje i prilagodi tržištu i na taj način dokaže da je uspešna i da na nekom drugom mestu takođe s uspehom može raditi. Jedna od najvećih prednosti franšiznog poslovanja jeste to što se franšizni sistemi vremenom razvijaju, uvek se iznalaze bolja rešenja te koriste i prihvataju iskustva iz ostalih zemalja u kojima franšiza posluje – objašnjava ona.

I pored svih prednosti, Minela je uvidela da ovaj vid poslovanja još uvek nije dovoljno razvijen u Bosni i Hercegovini. Zato je i bila prijatno iznenađena kada su joj, samo posle nekoliko meseci rada, počeli da stižu upiti zainteresovanih za pojedinačne Jumping Clay franšize. Posebno što ni sam brend, kako kaže, nije bio toliko poznat na ovom tržištu. – U ovoj godini nam je primarni cilj širenje mreže Jumping Clay akademija na druge lokacije u Sarajevu, Mostaru i Banjaluci – kaže ona i dodaje da u Bosni i Hercegovini postoji veliki potencijal za razvoj ovog franšiznog sistema.

Svoje uverenje potkrepljuje i time što su reakcije dece i roditelja pri prvom susretu s Jumping Clay glinom izuzetno pozitivne. – Svedoci smo da veliki broj dece danas većinu svog vremena provodi uz računare, tablete, mobilne telefone, a to zaista loše utiče na njihov razvoj. Uz Jumping Clay mališani dobijaju priliku za nov način učenja, razvoj inteligencije, motorike, samopouzdanja, a sve to kroz igru. Ovo je zaista dokaz da igra može biti edukativna, a učenje zabavno – kaže ona.


Vesna Lapčić
saradnik