Od abakusa do računara

Doris Penić
Doris Penić / Rad u različitim školama pokazalo mi je da kod dece postoji velika potreba za dodatnom edukacijom kao podrškom u procesu učenja. Zato je potrebno ulagati u dodatno obrazovanje i inovativne tehnike učenja.
Petak
23.02.2018.
Škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ počinje s radom u Hrvatskoj i Slovačkoj. Širenje mreže prati i uvođenje novih programa.
 

Franšiznoj mreži škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ nedavno se pridružila i škola otvorena u Splitu. Primalac franšize je mlada preduzetnica Doris Penić, inače profesorka psihologije i psihoterapeutkinja po geštalt metodi. Kao profesorka psihologije često se susretala sa decom koja su imala loše rezultate u učenju. Shvatila je da kroz dodatnu edukaciju može mnogo da im pomogne, što je bio i motiv da postane deo franšizne porodice „Malac genijalac“.  – Osmislila sam poseban program podrške učenju i paralelno razmišljala o pokretanju sopstvenog posla. Kontinuiranim istraživanjem učenja i podsticanja intelektualnih potencijala kod dece, naišla sam na edukativni program mentalne aritmetike „Malac genijalac“, koji daje izvanredne rezultate. Bila je to ljubav na prvi pogled. Stupila sam u pregovore za otvaranje škole u Hrvatskoj i postala master učiteljica mentalne aritmetike i primalac franšize u Splitu – priča Penić.

Doris je uglavnom radila u školama i ovo je njeno prvo preduzetničko iskustvo. – Rad u različitim školama pokazalo mi je da kod dece postoji velika potreba za dodatnom edukacijom kao podrškom u procesu učenja. Zato je potrebno ulagati u dodatno obrazovanje i inovativne tehnike učenja. Zato sam i uverena da postoji ogroman potencijal za razvoj ove franšize i programa kojim se podstiče razvoj dece od najranijeg doba – kaže Penić.

Vladimir Novicki, tvorac koncepta „Malac genijalac“, kaže da su, za početak, odlučili da potpišu ugovor o pojedinačnoj franšizi za školu u Splitu, s tim da postoji velika mogućnost za proširenje saradnje. – Dogovorili smo pravo prvenstva kupovine za eventualni ugovor o master franšizi, koji bi pokrivao celu Hrvatsku, ali želeli smo da idemo postepeno. Škola je počela s radom krajem januara i upisan je veliki broj polaznika, tako da smo veoma zadovoljni startom. Postoji velika mogućnost da taj ugovor preraste u master ugovor, na obostrano zadovoljstvo – kaže Novicki.

Pored Hrvatske, „Malac genijalac“ će uskoro prve škole mentalne aritmetike otvoriti i u Slovačkoj. Obuka učitelja je završena te će nastava u školi u Bratislavi uskoro početi. Naziv škole je prilagođen lokalnom tržištu, tako da će koncept u Slovačkoj poslovati pod brendom Kid Genius.

Foto: „Malac genijalac“ u Slovačkoj – Kid Genius

Primalac master franšize za Slovačku je Daniel Đemrovski koji živi na relaciji Stara Pazova – Bratislava. Njegov stariji sin, naime, pohađa školu „Malac genijalac“, tako da su iz prve ruke mogli da prate napredak – i vrlo su bili zadovoljni postignutim rezultatima. Đemrovskog je to navelo i da se zainteresuje za ovu franšizu. Kada se bliže upoznao sa konceptom, shvatio je da je reč o dobroj poslovnoj prilici. – Veoma sam zadovoljan primenom inovativnivnih tehnologija u poslovanju ove škole, pre svega korišćenjem veb-aplikacije. Ova aplikacija pruža veoma širok spektar aktivnosti i predstavlja dragocenu pomoć u učenju, jer putem nje deca mogu da rešavaju domaće zadatke, uvežbavaju stečena znanja ili da se takmiče sa drugim polaznicima širom sveta – kaže Đemrovski.

Vreme za računare

„Malac genijalac“ je poslovni koncept sa sopstvenim programom mentalne aritmetike Hikari koji je razvijen u saradnji sa prestižnom institutom Tomoe Soroban u Japanu, zemlji u kojoj je ova intelektualna disciplina i nastala. Osim toga, tvorci koncepta „Malac genijalac“ su omogućili i da se računaljka abakus, uz pomoć koje deca uče, proizvodi u Srbiji po japanskoj tehnologiji.

Ovaj koncept karakteriše konstantan razvoj te bi uskoro trebalo da počne sa primenom i program Malac računarac koji bi deci omogućio postepen ulazak u svet programiranja. Razvijena su dva nova programa. Početni kurs programiranja za decu od osam do 12 godina, koji se sprovodi pomoću programa Scratch. Drugi program je namenjen deci koja žele da se upoznaju sa 3D modeliranjem, crtanjem i kreiranjem animacija pomoću programa Thinkercad.

Poznato je da abakus predstavlja osnovu iz koje su se razvili današnji računari, a mentalna aritmetika predstavlja davne početke programiranja, pa je logično da nakon mentalne aritmetike sledi programiranje. Malac računarac je, dakle, svojevrsna nadogradnja programa mentalne aritmetike i prvenstveno je namenjen deci koja su završila školu mentalne aritmetike i razvila „računarske veštine“, savladavši brzo računanje, matematički algoritam, analitiku i kombinatoriku. Naime, izuzetno je važno da deca razviju analitičko razmišljanje pre nego što počnu da razmišljaju programerski. Zato je preporučljivo da taj put započnu sa drevnom spravom – abakusom, da bi tek potom prešli na moderni tablet. Za decu koja nisu prošla kroz program mentalne aritmetike, Malac računarac je obezbedio neophodan fond časova za upoznavanje sa abakusom i mentalnim računanjem – objašnjava Novicki.

Budući da je upravo reč o, kako kaže, nadogradnji mentalne aritmetike i daljeg razvoja intelektualnih veština mališana, ovaj program je za sada dostupan samo postojećim školama „Malac genijalac“, to jest, postojećim primaocima franšize.

Inače, „Malac genijalac“ posluje u Srbiji (55 franšiznih jedinica), Bosni i Hercegovini (13), Mađarskoj (10), Crnoj Gori (9) i Švajcarskoj (1), a od nedavno i u Hrvatskoj i Slovačkoj.


Vesna Lapčić
saradnik