Car Foil Shop / Prodajnu i punu franšizu isključivo nude za veće regije ili cele zemlje, dok servisna franšiza može da se otvori u bilo kom gradu i mestu, bez obzira na njegovu veličinu.
Ponedeljak
02.04.2018
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
 

Car Foil Shop je koncept koji objedinjuje prodaju širokog asortimana folija, ali i ugradnju folija. Posao su razvijali godinama samostalno, a od pre dve godine počeli su da šire i franšiznu mrežu. Osluškujući tržište i prateći razvoj svojih franšiznih partnera, Đorđe Stanković, vlasnik kompanije, kaže da su uneli određene promene u sam način širenja mreže.

Mi smo do sada zainteresovanima nudili tzv. punu franšizu, saradnju koja objedinjuje prodaju i servis, što znači da je naša franšiza bila kombinovanog tipa  i prodajna i uslužna franšiza  jer smo mislili da baš tako omogućavamo partneru da ostvari veće prihode. Shvatili smo, međutim, da je teže pronaći partnere koji su u stanju da podjednako razvijaji i prodaju i uslugu, ali i to da prodaja, zahvaljujući internetu i mogućnostima onlajn prodaje, može da obuhvati daleko veće područje od onoga što može da obuhvati servis. Da ilustrujem, nama nije problem da iz Beograda prodamo foliju kupcu iz bilo kog grada u Srbiji, ali bi bio problem da uz prodaju ponudimo i ugradnju. Zato smo odlučili da promenimo pristup, odvojimo formate i ponudimo tri moguća oblika saradnje – punu, prodajnu i uslužnu franšizu. Sada, punu i prodajnu franšizu nudimo isključivo za veće regije ili cele zemlje, dok servisna franšiza, s druge strane, može da se otvori u svakom gradu i mestu, bez obzira na njegovu veličinu. Prodaju, dakle, radi najbliži prodajni partner, ali se servis nudi  na lokalu. Uvek je bolje kada je servis lokalnog tipa, zbog brzine pružanja usluge, poznavanja tržišta i potencijalnih kupaca. Kada je reč o ovom poslu, to za prodaju nije od presudne važnosti  – objašnjava Stanković.

U Beogradu, Car Foil Shop razvija „pun format“ – sopstvenu prodaju i servis – a uskoro bi takav format trebalo da zaživi i u Nišu. – U Nišu ćemo, baš zato što je Niš i centar većeg regiona, takođe ponuditi pun format, s tim što će taj prodajni centar imati i dodatnu specifičnost, jer će asortiman u prodaji biti nešto širi od uobičajenog. Naime, nećemo se zadržati samo na folijama, već ćemo u niškoj poslovnici prodavati i felne, ksenone i druge proizvode koji su u vezi sa „stajlingom“ automobila, čime ćemo i dodatno ojačati prodajni potencijal partnera. Specifičnost ove poslovnice je i ta što nije u pitanju klasični primalac franšize, već ćemo u Nišu raditi kroz „joint venture“, odnosno, partnerski, sa lokalnim partnerom – objašnjava Đorđe Stanković.

Franšizu punog formata – koja objedinjuje prodaju i servis, Car Foil Shop ima i u Sloveniji.

S druge strane, pored poslovnica punog formata, u Srbiji radi i pet uslužnih franšiza, odnosno, pet primalaca franšize koji pružaju samo servis, i to u Sremskoj Mitrovici, Kragujevcu, Jagodini, Paraćinu i Pirotu. 

Osim promena u samom načinu širenja, Car Foil Shop je značajno poboljšao i sam asortiman. Iako su posao počeli da razvijaju prodajom i ugradnjom auto-folija, danas  nude daleko više od tog segmenta.
Naši glavni kupci i dalje jesu oni koji rade „presvlačenje“ automobila folijom ili zatamljivanje stakala. Ipak, mi smo vremenom svoju ponudu znatno proširili. Kod nas se mogu kupiti i folije za građevinu, nameštaj, enterijer, oblaganje bele tehnike i drugih predmeta, zatim folije za brendiranje i automobila i prostora. Osim toga, danas mnogi svoj poslovni prostor brendiraju folijama, te se otvorila potpuno nova niša kupaca – štamparije kojima su potrebne štamparske folije za štampanje natpisa, brendova i slično. Pojedini trgovinski lanci, na primer, svakih nekoliko godina menjaju izgled svojih kasa. Naravno da neće kupovati nove, već će to učiniti folijama. Benzinske stanice se, takođe, brendiraju folijama – objašnjava Stanković.

– Mi sarađujemo sa nekoliko evropskih brendova za koje smo ekskluzivni zastupnici za zemlje bivše Jugoslavije, a s druge strane, uvozimo i nešto jefitinije proizvode iz Kine. Dakle, za svakoga po želji – kaže Stanković i dodaje da su širenjem asortimana dodatno ojačali ne samo prodajni kapacitet, već i dijapazon potencijalnih korisnika usluga, čime su povećali atraktivnost svih franšizinih formata.

Sve ove promene implementirane su na tržištu Srbije, a već u sledećoj fazi sledi njihova primena i u celoj regiji, čime se i u susednim zemljama može očekivati dinamičnije širenje CFS mreže.  


Folije i u enterijeru / Iako su posao počeli da razvijaju prodajom i ugradnjom auto-folija, Car Foil Shop sada nudi daleko više od tog segmenta.
Helen Doron franšízant
V. Lapčić