Uz nove partnere do novih rentijera

Primaoci Direct Booker franšize / Darjan Tabori i Ana Franić; Zvonimir Božo Kraljević i Dario Raič
Petak
06.04.2018
Direct Booker, agencija za izdavanje privatnog smeštaja koja povezuje rentijere i putnike, nastavlja da širi poslovanje – novi franšizni ugovori potpisani su za oblast Hercegovine (BiH) i Makarske.
 

Za područje Makarske, primaoci Direct Booker franšize su Ana Franić i Darjan Tabori.
Ana je iz mesta Brist na Makarskoj rivijeri i dugo se bavi turizmom kao rentijer porodičnih apartmana. Za vreme studija, priča nam ona, radila je i na recepciji u jednom butik hotelu u Gradcu na Makarskoj rivijeri. Međutim, sa svojim partnerom Darjanom Taborijem odavno je razmišljala na koji bi način mogla svoje iskustvo u turizmu da pretvori u neki ozbiljniji posao. Kako nisu do kraja imali jasnu ideju, a ni finansijskih mogućnosti, pre dve godine su odlučili da svoju sreću iskušaju u Nemačkoj. – Tokom boravka u Nemačkoj naučili smo mnogo toga i pokupili najbolje što smo mogli, a to su radne navike, odgovornost prema kolegama, poštovanje radnog vremena i najbolje od svega  naučili smo jezik – kaže Darjan Tabori.

Ipak, sanjali su da se vrate u domovinu i razviju porodični posao. Sasvim slučajno, otkrili su Direct Booker i mogućnost da postanu deo njihove franšizne mreže. – Priča o Direct Booker-u nas je veoma zaintrigirala. Imali smo posao u Nemačkoj, mogla bih reći da nam je dobro išlo, ali nas to nije sprečilo da pošaljemo upit za franšizu. Brzina kojom smo dobili odgovor bila nam je prvi pokazatelj da je reč o ozbiljnom davaocu franšize. To nas je dodatno motivisalo da se vratimo u Hrvatsku, postanemo primaoci Direct Booker franšize i započnemo sa razvojem sopstvenog biznisa – kaže Ana Franić.

Mada su bili okruženi ljudima koji imaju svoje porodične poslove, sami nisu imali velikog iskustva u preduzetništvu niti velika saznanja o franšiznom modelu poslovanja – osim onoga što su tokom studija mogli da pročitaju u udžbenicima. – Tokom razgovora sa jednim od osnivača Direct Booker koncepta, Nikolom Grubelićem, mnogo toga bilo nam je razjašnjeno. U daljoj komunikaciji, prenosu znanja i upoznavanju sa načinom rada zaključili smo da je davalac franšize veoma iskusan i da nam savetima može pomoći u svakom segmentu poslovanja. Zaista smo srećni što smo postali deo Direct Booker porodice i što ćemo rentijerima na celoj Makarskoj rivijeri biti od pomoći u vođenju njihovih turističkih objekata – kaže Ana Franić.

FRANŠIZA I ZA HERCEGOVINU

Dario Raič i Zvonimir Božo Kraljević dugogodišnje su kolege i prijatelji. Zajedno su radili u jednoj većoj regionalnoj kompaniji – Dario u IT odeljenju, a Zvonimir kao rukovodilac marketinga. I jedan i drugi, međutim, imaju i preduzetničkog iskustva – Zvonimir kao vlasnik škole stranih jezika, a Dario kao iznajmljivač smeštaja u Neumu. Za Direct Booker franšizu su se odlučili jer su shvatili šta na tržištu nedostaje, ali i kako jedan sofisticiran sistem upravljanja privatnim smeštajem, kao što je to Direct Booker, može da utiče na poboljšanje kvaliteta turističke usluge u čitavom kraju.

– Turizam u BiH poslednjih godina beleži stalni rast te sve više privatnih iznajmljivača u tome prepoznaje priliku za dodatnu zaradu. Područje Hercegovine, na kojem ćemo raditi, izuzetno je zanimljivo zbog raznolikosti sadržaja. Hercegovina ima Neum sa sezonskim letnjim turizmom, a tu je verski turizam u Međugorju, zimski turizam u Parku prirode Blidinje i Kupresu, ali i celogodišnji turizam u mnogim mestima kao što su Mostar, Počitelj i drugi – kaže Kraljević.

Njegov kolega Dario se nadovezuje konstatacijom da vlasnici privatnog smeštaja uglavnom rade sa agencijama, posebno u Međugorju. S druge strane, u Neumu dobar deo vlasnika se oglašava samostalno, ali koristeći – samo jedan kanal. – Upravo u toj činjenici vidimo prostor za nas jer im možemo ponuditi bolji plasman smeštaja  na mnogo više platformi. Sistem kakav je Direct Booker ima veliki potencijal za primenu u Hercegovini – kaže Raič.

Nikola Grubelić, idejni tvorac Direct Booker franšize, kaže da je 2018. godina počela dobro, kako u pogledu rezervacija, tako i u povećanju smeštajnih kapaciteta koji se nalaze u njihovoj ponudi. – Rast je veliki u obe stavke i iznosi 60 odsto u odnosu na isti period prošle godine – kaže Grubelić.

On dodaje da su sredinom januara plasirali i sopstveni „chanel manager“ pod nazivom „Booker Tools“, što je svakako i prednost za postojeće i buduće primaoce franšize, jer celokupnu investiciju čini povoljnijom.

Pored ostalih inovacija, tokom ove godine će fokus biti na unapređenju franšiznog modela, a na osnovu praćenja svih izazova sa kojima se susreću primaoci franšize. – Pomno pratimo franšiznu mrežu, što ćemo činiti i sa novim primaocima franšize, kojih će u bliskoj budućnosti biti još. Na osnovu informacija koje budemo dobijali s terena dodatno ćemo uređivati franšizni koncept. Cilj nam je da sistem bude u potpunosti spreman kada odlučimo da se proširimo i na druga inostrana tržišta – kaže Grubelić i dodaje: – Napravili smo dobar i uspešan poslovni model i sad smo odlučni da nađemo idealne primaoce franšize koji će raširiti naš brend i uvereni smo da ćemo u tome uspeti.

Direct Booker je agencija za izdavanje privatnog smeštaja, osnovana i pokrenuta u Dubrovniku. Povezuje rentijere i putnike, tako što posreduje i nudi pomoć obema stranama – od akvizicije privatnog smeštaja, njegovog oglašavanja na najvećim prodajnim platformama do umrežavanja s ostalim uslužnim biznisima na određenoj destinaciji (ugostiteljima ili prevoznicima), a sve kako bi se gostu ponudila što kompletnija usluga.


Direct Booker u Hercegovini / Turizam u BiH poslednjih godina beleži stalni rast te sve više privatnih iznajmljivača u tome prepoznaje priliku za dodatnu zaradu.
Vesna Lapčić
Novinar