Platne usluge dostupnije uz mrežu partnera

Platne usluge kao dodatna delatnost
Platne usluge kao dodatna delatnost / Obavljanjem ove delatnosti, PaySpot zastupnici dobijaju priliku da ostvare dodatnu zaradu
Utorak
24.04.2018
PaySpot, platna institucija sa licencom Narodne banke Srbije za pružanje određenih vrsta platnih usluga, počela je sa radom u maju 2016. godine. Danas, u svojoj mreži imaju 300 partnera koji platne usluge pružaju na oko 600 lokacija.
 

Zakon o platnim uslugama počeo je da se primenjuje u Srbiji krajem 2015. godine, kada su se, zapravo, kod Narodne banke registrovala prva društva za pružanje platnih usluga. Za nešto više od dve i po godine primene ovog Zakona, registrovano je 11 platnih institucija, a među njima je i kompanija PaySpot, registrovana u maju 2016. godine.

PaySpot pravnim licima pruža usluge uplate pazara, a fizičkim licima mogućnost uplate na bilo koji račun u zemlji, usluge transfera novca u zemlji pod sopstvenim brendom „PaySpot Net“, kao i otvaranje platnih računa i sve usluge povezane sa platnim računima. Pre nekoliko meseci, pokrenuli su i saradnju sa međunarodnom kompanijom RIA, što im omogućuje da pružaju usluge međunarodnog transfera novca. RIA je, inače, deo grupacije Euronet Worldwide, globalno treća po veličini kompanija za međunarodni transfer novca, koja je prisutna na oko 332.000 lokacija u 150 država. Zahvaljujući toj saradnji, klijenti PaySpot-a mogu da prime doznaku iz inostranstva uz isplatu u evrima, svega par sekundi nakon što je novac poslat iz bilo kog dela sveta. Pored toga, klijenti mogu i da pošalju novac najmilijima, od zemalja u regionu do najudaljenijih delova planete.

Nikola Puzić, rukovodilac odeljenja za razvoj i projekte, kaže da su tek u fazi afirmisanja RIA brenda, ali da je saradnja sa ovom međunarodnom kompanijom za transfer novca i snažna i kompleksna . – Odnos platne institucije PaySpot sa kompanijom RIA jeste vrsta frašize – i to kombinacija uslužne franšize, frašize poslovnog formata i u nekom smislu franšiznog „kutka“. S jedne strane, naš odnos je čvršći od klasične franšize, budući da koristimo i deo infrastrukture davaoca frašize kako bi sistem funkcionisao, a u drugom delu je i nešto liberalniji, budući da imamo slobodu da promovišemo brend na način prilagođen potrebama i navikama lokalnog tržišta – objašnjava on.

PaySpot, s druge strane, širi mrežu svojih poslovnica, i to kroz partnersku saradnju sa različitim pravnim licima – PaySpot zastupnicima. Puzić ističe da zastupnici moraju biti registrovani kod Narodne banke Srbije, što je zakonski uslov. Pošto oblast kojom se bave reguliše Zakon o platnim uslugama, Narodna banka Srbije će prilikom registracije od zastupnika zahtevati i određenu dokumentaciju, kao i imenovanje određenih kadrova u vezi sa pružanjem platnih usluga, objašnjava Puzić.

S druge strane, naši uslovi, pre svega, podrazumevaju tzv. „soft“ proveru reputacije i ugleda pravog lica i njegove upravljačke strukture, i u tom smislu nema improvizacije. Tokom saradnje sa zastupnikom, posebna pažnja se posvećuje upravljanju rizikom i informatičkoj bezbednosti – ističe Puzić.

Uz par izuzetaka, zastupnik platne institucije može da, prema njegovim rečima, postane gotovo svako pravno lice u Srbiji. PaySpot mrežu, tako, čine zastupnici različitih delatnosti – menjačnice i tehnički pregledi, marketi, specijalizovane prodavnice razne vrste robe, internet provajderi i drugi.

Naši zastupnici dobijaju priliku da, obavljanjem dodatne delatnosti, ostvare dodatnu zaradu. Visina ove zarade, kao i obično, zavisi od podrške menadžera i zalaganja zaposlenih, kao i od objektivnih okolnosti, kao što su koncentracija konkurencije, veličina grada, pozicija lokala i, što je najvažnije, ljubaznost i uslužnost prema krajnjim korisnicima – koji su, dominantno, fizička lica. Većinu zaposlenih u našoj platnoj instituciji čine profesionalci raznih specijalnosti, poreklom iz bankarskog sektora. To nam omogućava da našim zastupnicima pružimo kvalitetnu podršku prilagođenu njihovom radnom vremenu – od edukacije i saveta, do aplikativne podrške – čineći sve da proces teče glatko, u meri koja omogućava da se zastupnici fokusiraju samo na uslugu i komunikaciju sa klijentima – kaže Puzić.

On ističe da se, pored osnovne delatnosti, trude da deluju i kao vrsta poslovnog hub-a, povezujući zastupnike jedne s drugima kako bi mogli da razmene ideje i dobre poslovne prilike.  – Naši zastupnici su naši partneri i prijatelji, i kao takvi, „rastu“ zajedno sa nama, u svakom smislu – naglašava Puzić.

Srbija je, kako kaže, regionalni lider u segmentu razvoja platnih usluga, a što je omogućila primena Zakona o platnim uslugama. Bez obzira na lidersku poziciju, na srpskom tržištu, prema njegovim rečima, još uvek ima prostora za razvoj ove delatnosti – i za približavanje finansijskih usluga građanima, i za finansijsku inkluziju. Srpsko tržište je, kako kaže, dovoljno zrelo i za napredne tehnološke inovacije u segmentu platnih usluga. 

Paralelno sa širenjem mreže zastupnika, radimo i na razvoju digitalnih kanala – kaže on.

U PaySpotu očekuju usvajanje još progresivnije regulative koja bi im otvorila nove mogućnosti i obezbedila još značajnije istupanje u ovom segmentu u odnosu na region.  – Dosadašnje iskustvo, kao i očekivana unapređenja, veoma su značajni za naše planove u vezi sa izlaskom iz okvira tržišta Srbije, a čiji početak se može očekivati u četvrtom kvartalu tekuće godine. Za sada smo u susednim državama prisutni, pre svega, kao konsultanti i predavači, budući da na tim tržištima još ne postoji odgovarajući regulatorni okvir za poslovni model poput našeg – objašnjava Puzić.


Vesna Lapčić
Novinar

POPULARNO NA FORUMU

Peta Uniqa franšiza

Sve čestitke Sonji i Bobanu koji su se pridružili porodici Uniqinih exluzivnih zastupnika.Svi smo u istom Uniqinom timu i trudićemo se da uvek budemo najbolji.Jasmina...

1 komentara
poslednji 26.02.2014
Preduzetnica s podrškom

Želela bih još jednom da se zahvalim Mihajlovićima koji su nam i kako kolege i kao porodica, u poslu i privatno uvek bili uzor kako treba raditi i organizovati porodicu i...

2 komentara
poslednji 26.02.2014
Preduzetnica s podrškom

Iako smo supruga i ja bili pokretači i vlasnici prve UNIQA franšize, veliko nam je zadovoljstvo što nas vredne kolege prate i svojim rezultatima ponekad prevazilaze. Sve...

2 komentara
poslednji 26.02.2014
Predanošću do franšize

Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...

1 komentara
poslednji 15.07.2013
Osigurani porodični biznis

Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...

3 komentara
poslednji 25.04.2013
Rad, rad, ali i ljubav

obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.

3 komentara
poslednji 30.03.2013
Rad, rad, ali i ljubav

Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...

3 komentara
poslednji 29.03.2013
Rad, rad, ali i ljubav

Pravo je zadovoljstvo biti podrška 23 godine u poslu i 27 godine u privatnom životu Savi. Sigurna sam da postoje ljudi koji su vredni, pozitivni i vlasnici licence NBS za...

3 komentara
poslednji 29.03.2013