Širenje se nastavlja – preko okeana

Subway, najveći lanac na svetu sa 44.000 restorana
Subway, najveći lanac na svetu sa 44.000 restorana / Samo na američkom tlu, Subway ima 26.000 restorana, gotovo kao McDonald's i Starbucks zajedno
Četvrtak
03.05.2018
Subway planira da u narednim godinama otvori 1.000 novih restorana van Amerike.
 

Strategija koja u ovom trenutku predstavlja ključnu prekretnicu za lanac poznat po sendvičima, budući da rukovodstvo kompanije procenjuje da će ove godine zatvoriti oko 500 restorana u Americi. Ovo je, zapravo, treća godina zaredom kako Subway na matičnom tržištu smanjuje broj restorana – od 2016, kada je prvi put u svojoj istoriji zatvorio više nego što je otvorio novih, Subway danas ima oko 1.650 restorana manje u franšiznoj mreži.

Američko tržište, ističu analitičari, vrlo je zahtevno, s jakom i brojnom konkurencijom, ali i novom generacijom zahtevnijih potrošača, tako da su ovo procesi s kojima su se poslednjih godina suočavali gotovo svi tradicionalni lanci brze usluge. Međutim, ne treba zaboraviti da je, i pored značajnog broja zatvorenih restorana, Subway i dalje daleko najveći ugostiteljski lanac, ne samo u Americi, već i na svetu, sa gotovo 26.000 lokacija na domaćem tržištu i 18.000 u drugim zemljama sveta. Sada, sa naglaskom na tržištima „preko okeana“, Subway planira i najavljuje da će u narednim godinama otvoriti 1.000 novih restorana, počevši od Indije, Kine, Nemačke i Meksika.

Da podsetimo, mrežu Subway restorana čine samo i isključivo primaoci franšize – sama kompanija nema nijedan restoran u svom vlasništvu. Zatvaranje relativno velikog broja restorana u Americi delimično je i posledica strategije koju je kompanija najavila još prošlog leta. Suočeni, naime, sa potrebama i navikama današnjih potrošača i oštrom konkurencijom, rukovodstvo Subway-a je rešilo da revitalizuje vizuelni identitet brenda i modernizuje enterijer restorana. Osim promenjenog logotipa, to je, između ostalog, uključivalo i menjanje mobilijara, osvetljenja, postavljanje samouslužnih kioska, bežične internet mreže, UBS punjača, uvođenje naprednijeg programa lojalnosti – što je iziskivalo i znatne investicije. Velika većina postojećih primalaca Subway franšize je prihvatila ove promene i dodatna ulaganja, dok se određen broj njih, kako to situacija sada i pokazuje, povukao iz franšizne mreže.

U narednih deset godina, predvideli smo da ćemo imati nešto manju, ali profitabilniju mrežu u Severnoj Americi i značajno veće prisustvo u ostatku sveta – kažu u kompaniji.

Ovo „povećanje prisustva“ uključuje i pojedine zemlje ovog regiona – pre svega Sloveniju i Hrvatsku, u kojima Subway već ima primaoce franšize, ali u kojima i dalje traži partnere za otvaranje novih restorana. U ovom trenutku, u Hrvatskoj radi jedan Subway restoran, otvoren u aprilu 2017. u Arena Centru u Zagrebu.


N.B.