Privlačnost velikog tržišta

Tim Hortons
Tim Hortons / U svetu danas ima 4.700 Tim Hortons kafeterija
Četvrtak
19.07.2018
Kao najmnogoljudnija zemlja sveta sa izuzetno snažnom ekonomijom, Kina je više nego „poželjna destinacija“ za franšize sa severnoameričkog kontinenta.
 

Nizu američkih, uglavnom fast food lanaca koji se šire u Kini, nedavno se pridružio i kanadski Tim Hortons.

Kako je nedavno najavljeno, lanac kafeterija Tim Hortons planira da u narednih deset godina otvori više od 1.500 jedinica u Kini. Lanac, poznat po svojoj ponudi krofni i kafa, potpisao je ugovor o master franšizi, zasnovan na zajedničkom ulaganju (joint venture) s kompanijom Cartesian Capital Group, koja će biti zadužena za razvoj i otvaranje kafeterija na tržištu Kine.

Izbor partnera je, s jedne strane, bio prilično logičan potez. Cartesian Capital, naime, od 2012. sarađuje s kompanijom Restaurant Brands International, matičnom kompanijom Tim Hortons-a, koja poseduje i brendove Burger King i Popeyes. Cartesian Capital, kao jedan od lokalnih partnera koji rade na razvoju i širenju Burger Kinga u Kini, zaslužan je što danas na ovom tržištu ima više od 900 restorana.

Odluka o ulasku u Kinu za Tim Hortons će svakako biti značajan internacionalni korak, budući da je lanac prethodno najavio i širenje u Španiji, Meksiku, Velikoj Britaniji i Filipinima. Što se Kine tiče, kanadski brend najviše nade polaže na ogroman broj potencijalnih potrošača i visoku platežnu moć srednje klase. Kao najmnogoljudnija zemlja na svetu s jednom od najjačih ekonomija, Kina nesumnjivo oličava „odličnu priliku za rast“.  U prilog „velikim očekivanjima“ idu i sve očitije promene u navikama lokalnih potrošača – suprotno uvreženom mišljenju, poslednjih godina sve veći broj stanovnika Kine, a naročito mladi i poslovni ljudi, piju kafu umesto čaja.

Ovu priliku je, recimo, već dobro kapitalizovao američki Starbucks, koji je, prema podacima iz maja, imao 3.300 kafeterija u 140 gradova u Kini. Lanac, pored toga, planira da do 2021. na ovom tržištu razvije mrežu od 5.000 kafeterija. Sigurno je da je za Starbucks Kina tržište s najvećim tempom rasta, budući se na svakih 15 sati otvori po jedna kafeterija. Da pomenemo, i britanski Whitbread, vlasnik lanca Costa Coffee, ima 449 jedinica u Kini, a prema najnovijem godišnjem izveštaju, planira da otvori najmanje još 750 kafeterija do 2022. godine.

Uprkos jakoj konkurenciji i sumnjama pojedinih analitičara koji ističu da Tim Hortons i nije tako poznat brend van Kanade, predstavnici lanca su uvereni da će uspeti da se izbore za svoje „mesto pod suncem“ na kineskom tržištu. Tim Hortons ima više od 4.700 kafeterija širom sveta.


Profil kobiety
N.B.