I kroz franšizu / Mlekara Kuč Company iz Kragujevca od 2009. razvija maloprodajni lanac Livade
Sreda
25.07.2018
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
 

Jezdimir Kuč je 1992. osnovao zanatsku radnju koja je tada prerađivala svega 500 litara mleka dnevno, i pored pasterizovanog mleka, proizvodila jogurt i papriku u pavlaci. Danas se u mlekari Kuč Company iz Kragujevca preradi 60 tona mleka dnevno, a paleta proizvoda je značajno proširena.

Iako su svoje proizvode počeli da prodaju i velikim trgovinskim lancima, pa čak i da izvoze, želeli su još više da se približe potrošačima. Zato su 2009. osnovali svoj maloprodajni trgovinski lanac – Livade.

Želeli smo da dodatno promovišemo brend mlekare Kuč Company i da napravimo svog strateškog partnera u maloprodaji. Sledeće godine, maloprodajne trgovine Livade proslaviće deceniju poslovanja, u kojoj je tržišni udeo konstantno rastao na celoj teritoriji Srbije, a brendovi mlekare Kuč vremenom bili sve bliži potrošačima – kaže Stamenka Marković, zadužena za maloprodaju i širenje brenda Livade.

U trgovinama Livade prodaje se uglavnom asortiman mlekare Kuč Company: mleko, jogurt, kisela mleka, pavlake, mileram, surutka, sirni namazi, mlečni namazi, beli sirevi, kačkavalji, kajmak, maslac. Međutim, želeći da svojim potrošačima ponude i nešto više, uvrstili su i prozivode koji su kompatibilni s njihovima te su sklopili distributivne ugovore sa kompanijama Dijamant, Atalntic Brands, Nelt Co, Don Don.

Razvijajući maloprodaju u svim krajevima Srbije, nailazili su na pozitivne reakcije. Mnogi preduzetni ljudi su počeli da im se javljaju, zainteresovani kako bi oni mogli da postanu deo maloprodajnog lanca Livade. Tako se rodila ideja o franšiznom širenju mreže. – Rekla bih da se franšiza rodila kao zajednička težnja – nas u kompaniji i zainteresovanih preduzetnika – da gradimo dobru poslovnu priču iza koje stoji uspešna proizvodna kompanija sa širokim asortimanom proizvoda. Franšize nam omogućavaju da maloprodajnu mrežu širimo još brže, da imamo siguran kanal prodaje naših proizvoda, a s druge strane, omogućili smo ljudima da, ma u kojem mestu da žive, pokrenu sopstveni posao i uposle svoju porodicu – kaže Stamenka Marković.

Prva franšizna radnja otvorena je 2011. godine u Novom Sadu, druga, naredne godine u Jagodini. Tako je krenulo, a danas u maloprodajnoj mreži posluje 20 objekata u vlasništvu kompanije i više od 120 franšiznih objekata. – Često nam se desi da nas tokom priprema za otvaranje sopstvenog objekta u nekom gradu kontaktiraju ljudi za otvaranje franšize. Ukoliko je teritorija dovoljno velika, onda otvaramo i sopstvenu radnju i franšizu. Neretko se desi da prepustimo lokaciju primaocu i na taj način podstaknemo da se širi preduzetništvo – objašnjava Marković.

Uslovi za pristupanje maloprodajnoj mreži Livade nisu suviše strogi, najvažnije je da, kako kaže Stamenka Marković, postoji želja da se radi. – Za početak je potrebno da postoji volja da se započne sopstveni posao. Neophodno je da zajedno obezbedimo lokaciju, koja će imati najmanje 20 kvadrata i sve potrebne sanitarne uslove za rad. Prvo punjenje radnje se plaća avansno, a primalac dostavlja i dve registrovane menice kao garanciju. Primalac franšize prodaje samo robu mlekare Kuč kada je je reč o mlečnom asortimanu, dok im dodatni asortiman preporučujemo, ali nisu u obavezi da rade sa distributerima sa kojima mi imamo ugovore. Pojedini se odluče za saradnju sa lokalnim distributerima – kaže Marković.

Pre otvaranja radnje, primalac franšize prolazi obuku koja obuhvata upoznavanje sa mlečnim proizvodima, načinom njihove prodaje, ali i strategijama reklamiranja objekta, organizovanja degustacija i promocija. – U potpunosti im pomažemo da započnu posao, upućujući ih i na svu neophodnu papirologiju, a tokom poslovanja ih redovno posećujemo i kontrolišemo njihov rad – kaže Marković.

Trenutno, prioritet kompanije je širenje i jačanje maloprodajnog lanca na severu Srbije, a od jeseni će biti aktivniji na jugu. – Po tom pitanju, uvek smo otvoreni za franšiznu saradnju – kaže Marković.


Sve od mleka / U trgovinama Livade prodaje se uglavnom asortiman mlekare Kuč Company
Helen Doron franšízant
Vesna Lapčić
Novinar