„Krilatim“ biciklom u franšizing

PEGAS
PEGAS / Rumunska kompanija Atelierele Pegas planira da razvije franšiznu mrežu u zemljama Evrope, SAD i Kanadi
Utorak
14.08.2018.
Atelierele Pegas, rumunska kompanija koja je pre šest godina „oživela“ popularni nacionalni brend bicikla Pegaz, kreće u razvoj maloprodajne mreže na domaćem, ali i inostranim tržištima. Ključna reč je – franšiza.
 

Kao što je za mnoge generacije koje su odrastale u Jugoslaviji „pasta za zube“ i dan-danas „kaladont“, tako se u Rumuniji za bicikl često kaže – Pegaz (Pegas). – Ovaj model s prepoznatljivom linijom – dugim, uskim sedištem i volanom u obliku rogova – bio je pojam za bicikl za hiljade dece koja su učila da „vrte pedale“ 70-ih i 80-ih godina u Rumuniji – priča Andrej Botesku, vlasnik kompanije Atelierele Pegas, koja je 2012. uspela da „oživi“ ovaj nacionalni brend, pokrene proizvodnju i maloprodaju – i postigne da na tržište plasira 25.000 bicikala godišnje.

– Pokrenula nas je strast prema biciklizmu, ali i želja da ponovo izgradimo autentičan rumunski brend koji će u sebi nositi mnogo više od nostalgije. Originalni model Pegaza je sada modernizovan, a svake godine ulažemo u razvoj novih modela i proizvoda koji će pleniti ne samo funkcionalnošću ili dizajnom, već i cenom – kaže Botesku, dodajući da se danas pod brendom Pegaz proizvodi i prodaje više od 100 modela bicikala, u rasponu od gradskih do električnih, za decu i odrasle. Maloprodajni asortiman, međutim, ne uključuje samo bicikle, već i rolere, skejtbordove, trotinete, rezervne delove, prateću opremu i odeću za biciklizam. Uz sve to, nudi se i servis bicikala.

– Za ovih šest godina koliko postojimo, primetili smo da se broj ljudi koji uživaju u vožnji biciklom stalno povećavao. To je donekle i posledica modernog načina života, naročito za ljude koji žive u gradu i koji imaju potrebu da se pokrenu i iskoriste ono malo slobodnog vremena koje im je tokom dana preostalo. Mi smo u tome videli svoju šansu, tako da je otvaranje prodavnice bicikala – bio logičan korak – objašnjava Botesku.

Trenutno, kompanija ima sedam svojih prodavnica, u pet gradova Rumunije (Bukurešt, Temišvar, Ramniku Valča, Sučava, Konstanca), ali i mrežu od 300 partnerskih radnji u kojima prodaje svoje bicikle. – Međutim, čim smo odlučili da razvijamo sopstvenu maloprodajnu mrežu, shvatili smo i da možemo ponuditi franšizu, jer bi na taj način brže dospeli do što više gradova i kupaca u Rumuniji – ističe Botesku.

Oni koji u ovom konceptu vide dobru priliku za započinjanje posla, treba da izdvoje od 5.000 do 25.000 evra, što zavisi od veličine prodajnog prostora i opreme potrebne za uređenje i punjenje radnje. Osim otvaranja klasične prodavnice, postoji i opcija otvaranja franšiznog kornera (prodajnog kutka unutar radnje s kompatibilnom robom). – Budući primaoci naše franšize mogu da računaju na široku ponudu proizvoda, pomoć pri pronalaženju odgovarajuće lokacije, garanciju na proizvode, pomoć pri marketingu i promociji brenda, onlajn prodaju, inovativne proizvode – navodi Botesku prednosti franšizne saradnje.

Ambicija o širenju franšizne mreže ne ograničava se, međutim, samo na tržište Rumunije. Botesku kaže da bi franšizne partnere rado pronašli i na svim drugim tržištima Evrope, ali i SAD i Kanade. – U ovom trenutku, inostrana tržišta generišu tek 5% do 8% od ukupne prodaje, a naš cilj je da to bude više od 30%. Strategija osvajanja inostranih tržišta biće slična onoj koju smo primenili u Rumuniji – polako ćemo graditi bazu kupaca i zajednicu zaljubljenika u brend. Svesni smo da će za to biti potrebno mnogo više vremena, energije i mašte, svakako mnogo više nego u Rumuniji, gde je brend već duboko usađen u svest generacija koje su odrastale 70-ih i 80-ih godina, i koje sada Pegaz bicikle s velikim zadovoljstvom kupuju svojoj deci  – kaže Botesku. Ipak, dodaje, očekuju da će već tokom 2018. prve franšizne prodavnice biti otvorene i van Rumunije.


POPULARNO NA FORUMU