Vladimir Hanula, Subway development agent za Hrvatsku i prvi franšizni partner Subway-a u Hrvatskoj
Vladimir Hanula, Subway development agent za Hrvatsku i prvi franšizni partner Subway-a u Hrvatskoj / „Kupci su vrlo osvešćeni i upoznati s nutritivnim vrednostima naših sendviča, pa se u velikoj meri traže sendviči koji imaju povoljan odnos sastojaka i dobre nutritivne vrednosti.“
Petak
28.09.2018
Po isteku prve godine rada, rezultati prodaje iz Subway-a u Hrvatskoj pokazuju zanimljive trendove na ovom tržištu. Premijum segment traženiji nego u ostatku regije.
 

Prema statistici iz Subway-a u Hrvatskoj, najtraženiji sendvič kod tamošnjih kupaca u protekloj godini bio je ChickenTeriyaki u varijanti od 15 cm (6-inch), što znači da je svaki četvrti naručeni sendvič u ovom restoranu bio upravo – sendvič s piletinom u terijaki sosu. 

– U našoj prvoj godini rada u Hrvatskoj primetili smo nekoliko veoma zanimljivih trendova – kupci su vrlo osvešćeni i upoznati s nutritivnim vrednostima naših sendviča, pa se u velikoj meri traže sendviči koji imaju povoljan odnos sastojaka i dobre nutritivne vrednosti – kaže Vladimir Hanula, prvi franšizni partner Subway-a u Hrvatskoj, ujedno i Subway development agent, zadužen za pronalaženje novih franšiznih partnera na ovom tržištu. 

Hanula dodaje i objašnjava: – Zanimljiv je i podatak da se više kupaca, njih 57%, odlučuje za manji sendvič od 15 cm, dok veći, Footlong sendvič od 30 cm bira 43% kupaca. Ovaj podatak nam s jedne strane govori kako su naši sendviči vrlo dobro količinski odmereni, a s druge, ponovo potvrđuje da su kupci dobro osvešćeni po pitanju količine unosa hrane u organizam.

Lista najpopularnijih Subway sendviča u Hrvatskoj

– Takođe, naše prodajne statistike kažu da je od otvaranja restorana u Hrvatskoj najviše narudžbina realizovano u našem premijum segmentu. Kad ulazimo na neko tržište, naša početna očekivanja temeljimo na uobičajenoj praksi sa sličnih tržišta, a ta praksa kaže da se kupci, posebno u početku, odlučuju za klasične, manje egzotične okuse. U Hrvatskoj to od samog početka nije slučaj i vrlo nam je prijatno iznenađenje potvrda da Hrvatska po izboru hrane pozitivno odskače od proseka EU i kupci radije biraju kvalitet ispred kvantiteta – ističe Hanula.

Osim što je ChickenTeriyaki najpopularniji sendvič, s 26% udela, najvišim u regiji, pokazalo se i da je Steak sendvič, takođe neočekivano, znatno popularniji nego u ostatku regije. Najpopularniji kolačić je DoubleChocolateCookie. Subway ističe i da više od 30% gostiju restorana u Hrvatskoj čine turisti.

Trenutno u Hrvatskoj radi jedan Subway restoran – u “foodcourtu” Arena Centra u Zagrebu. Ovaj restoran se prostire na 56 kvadrata i nudi sendviče, wraps, salate, supe, kolačiće, kafu i bezalkoholna pića. Uz nekoliko vrsta peciva, sveže povrće, izbor mesa i sireva, kupci mogu da biraju između tri milijarde kombinacija. Svaki dan se nudi i specijalitet dana  Sub of The Day.

Subway je trenutno u procesu otvaranja još jednog restorana u Zagrebu, a u planu ostaje i dalje širenje u druge hrvatske gradove. Za preduzetne iz Hrvatske koji razmišljaju o kupovini franšize i otvaranju sopstvenog Subway restorana, više informacija dostupno je na Facebook stranici: www.facebook.com/SubwayDevelopmentHrvatska.


podnikatel roku Murad Al-Katib
N.Bogojević