Samouslužno pranje, kao svuda u svetu

LG Laundry Lounge Beograd
LG Laundry Lounge Beograd / Pravna lica već odavno imaju potrebu za ovakvom uslugom pranja, ali je ona sve potrebnija i fizičkim licima, ali i turistima, kojih je sve više u Beogradu
Sreda
26.09.2018
Otvorena prva franšizna LG Laundry Lounge perionica u Beogradu. Potencijal za širenje mreže postoji i u drugim gradovima Srbije.
 

LG Laundry Lounge je franšizni koncept prvobitno promovisan u Njujorku odakle je, zahvaljujući kompaniji Bijeli svijet, primaocu franšize za zemlje istočne Evrope, prvo stigla u Zagreb. Nedavno je i u novobeogradskom naselju Bellvile otvorena prva franšizna LG Laundry Lounge perionica.

Primalac master franšize i distributer LG mašina za pranje i sušenje veša za teritoriju Srbije je kompanija VAT. Milan Lončarević, vlasnik i direktor za nove projekte te kompanije, kaže za Franchising portale da se poslom distribucije i servisiranja LG mašina bave već dve godine, a da su ujedno razgovarali sa brojnim zainteresovanim preduzetnicima o pokretanju franšizne perionice. – Imali smo mnogo upita, ali je neverovatno da u Srbiji ljudi mnogo vole da improvizuju, a kada je reč o LG Laundry Lounge franšizi, standardi su jasni i precizni. Franšizing, kao koncept poslovanja, još uvek nije svima razumljiv, a mislim da poštovanje unapred postavljenih pravila zapravo dovodi do uspeha. Srećom, ima ljudi koji to razumeju i konačno je otvorena prva franšizna LG perionica u Beogradu – kaže on.

Perionicu u naselju Bellvile otvorila je porodica Arsić, vlasnici firme Laundrette. Veliborka Arsić kaže da su ona i njen suprug Dejan godinu dana razmišljali o pokretanju posla, ali kroz franšizni model poslovanja. – Godinu dana smo pratili portal o franšizingu i tražili nešto u čemu bismo se pronašli. Jednom prilikom, kada smo nosili neke stvari na hemijsko čišćenje, poveli smo razgovor o tome kako u Beogradu ne postoji mogućnost da nešto odneseš na pranje i da to bude gotovo za 15 ili 20 minuta te da ne postoje ni samouslužne perionice. Suprug se setio da je na Franchising portalima upravo čitao o LG Laundry Lounge franšizi i tako smo se, zapravo, sasvim slučajno, odlučili za ovu branšu – objašnjava Veliborka Arsić.

Ona kaže da potreba pravnih lica za ovakvom vrstom usluge postoji odavno u Beogradu, ali da je ona sve potrebnija i fizičkim licima, ali i turistima kojih je sve više u Beogradu. – Kada sam razmišljala o potrebi, pošla sam od sebe. Majka sam troje dece, ceo život sam radila u kompanijama i vrlo malo mi je ostajalo vremena za sebe. Mislim da žene ne moraju da sede u kući i čekaju da mašina završi s pranjem, jer mogu mnogo pametnijih stvari da urade za to vreme. Zato smo i birali naselje Bellvile koje, zbog blizine tržnog centra i ostalih sadržaja, nudi brojne mogućnosti. Sama perionica je salnoskog tipa i u njoj može da se sedne i pročitaju novine, pogleda televizija, koristi besplatno wi-fi. Naš cilj je bio da ljudima unapredimo kvalitet žvota, a strancima ponudimo uslugu koju do sada nisu imali u Beogradu, a naš grad uvedemo u svet – kaže Veliborka Arsić.

Iako još uvek upoznaju javnost sa postojanjem samouslužne perionice, prve reakcije su, prema njenim rečima, pozitivne i ljudi ulaze da se raspitaju o novoj usluzi. Za razliku od zapadnih tržišta, gde uopšte nema radnika u ovakvom tipu perionica, u beogradskoj će potrošačima uvek neko biti na usluzi kako bi im pomogao oko korišćenja mašina. – Korišćenje je jako jednostavno, ali u ovoj fazi potrebno je da uvek neko bude tu. Pored toga, nismo bili u mogućnosti da, zbog lokalne valute, uvedemo plaćanje na žetonjeri, tako da je neophodno da neko i naplati uslugu – objašnjava ona.

Milan Lončarević veruje da postoji potencijal da se otvore perionice i u centru Beograda, ali i u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu. – Postoje ljudi koji napredno razmišljaju po pitanju razvoja poslovanja, posebno oni koji su imali priliku da putuju i da vide kako stvari funkcionišu u inostranstvu. Međutim, realnost je takva da, kada posmatramo region, uvek prednjači Slovenija, zatim sledi Hrvatska, pa tek onda Srbija. Tako je i sa trendovima u ovom biznisu – zaključuje on.


Helen Doron franšízant
Vesna Lapčić
Novinar

POPULARNO NA FORUMU