Društvene mreže u službi franšize
Digitalni marketing zauzima sve veći udeo na ukupnom tržištu oglašavanja te je njegova vrednost u 2017, prema podacima IAB AdEx, iznosila 29,4 miliona evra, što je rast od 25,2 odsto. Dobar deo tog oglašavanja odvija se na društvenim mrežama. Franšizni koncept „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ mreže koristi i za promociju usluga koje pružaju, ali i za promociju biznisa koji se, kao „zaseban proizvod“ nudi kroz franšizu. – Dovoljno je reći da od šest franšiznih prestavnika koliko ih imamo trenutno, četiri su našu ponudu videli upravo na ovaj način – kaže Miroslav Samardžić, osnivač „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“. Upravo nas je ovaj podatak motivisao da sa njim razgovaramo o tome koliko društvene mreže mogu da pomognu u promociji franšiznog koncepta, kako u tom pogledu savetuju svoje primaoce franšize, da li svi imaju svoje zasebne naloge i koje mreže su iz njihovog iskustva najproduktivnije.
U kojoj meri društvene mreže, kao kanal oglašavanja, mogu da pomognu u promociji jednog koncepta?
Naša iskustava sa društvenim mrežama kao kanalom komunikacije sa potencijalnim korisnicima su veoma pozitivna. Društvene mreže, kao i svako drugo elektronsko oglašavanje, omogućava vam da se obratite korisnicima, gde god da se oni nalaze. Kod tradicionalnog načina oglašavanja kroz plakate, letke, predavanja, promocije, neophodno je da dođete sa korisnicima u neposredni kontakt kako biste mogli da im prenesete poruku.
Mreže uglavnom služe za reklamu same usluge ili proizvoda. Da li se putem mreža, međutim, može „prodaviti“ i sam franšizni koncept kao proizvod?
Mreže su nam od koristi kako za promociju samih usluga koje pružamo kroz „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“, tako i za promociju celog franšiznog koncepta. Dovoljno je reći da od šest franšiznih prestavnika, koliko ih imamo trenutno, četiri su našu ponudu videli upravo na ovaj način. Zanimljivo je pomenuti da franšizni predstavnici iz Novog Sada nemaju naloge na društvenim mrežama, ali im je neko iz njihovog okruženja pokazao našu ponudu na Facebook-u, i oni su nas nakon toga pozvali, otpočeli smo razgovore i nadamo se započeli uspešnu saradnju.
Na kojim mrežama najviše oglašavate „Školu brzog čitanja i mudrog učenja“?
Za oglašavanje na društvenim mrežama, Facebook ima i dalje dominantnu ulogu, ali i Instagram u poslednje vreme dobija mnogo na značaju. Tako da je najbolje kombinovati ove dve mreže, odnosno, biti prisutan na obe u isto vreme.
Na koji način u tom segmentu pomažete svojim primaocima franšize i vode li oni svoje zasebne naloge?
Insistiramo da svaka od naših franšiznih jedinica ima zasebne stranice na društvenim mrežama, koje su namenjene za upravljanje lokalnim kampanjama, odnosno, oglašavanje na teritoriji franšizne jedinice.
Osim samog oglašavanja, svaka stranica ima i druge sadržaje koje će ponuditi svojim pratiocima – edukativne, zanimljive i slično. Pružamo punu podršku u vidu sadržaja koji će biti plasiran na lokalnim stranicama, imamo bazu kvalitetnog tekstualnog, fotografskog i video sadržaja koji potpuno stavljamo na raspolaganje svojim partnerima.
Kada je to potrebno, organizujemo mini-seminare i obuke za upravljanje samim stranicama. Mislimo da je veoma važno da se sami primaoci franšize osposobe da upravljaju nalozima na društvenim mrežama, jer je mnogo lakše osposobiti nekoga da vodi nalog na društvenoj mreži, nego osposobiti nekoga da upozna sam proizvod, odnosno, koncept rada same škole, a da bi bio uspešan u promociji, potrebna je poznavati oba segmenta.
Kako kontrolišete objave na tim nalozima i koliko je ta kontrola važna u jednom franšiznom sistemu?
Kroz razgovore i edukacije upoznajemo naše partnere sa pravilima njihovog delovanja na društvenim mrežama. Oni to poštuju, tako da nismo nailazili na poteškoće te vrste. Pravilo je da koristimo sadržaje koje smo sami proizveli, slike, snimke iz naših škola, i taj sadržaj je uvek adekvatan za promovisanje naših aktivnosti.
Na čemu zasnivate marketing strategiju i kako je potom prenosite primaocima franšize?
Marketing strategiju smo razvili na osnovu pozitivnih iskustava iz dosadašnjeg rada. Napravili smo set koraka koji svaki od naših partnera unificirano primenjuje. S tim ciljem, mi pripremamo početne vizualne sadržaje, ključne marketinške poruke koje kasnije sam franšizer distribuira kroz svoje kanale komunikacije sa korisnicima.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
U martu 2021. Timea Kiš je potpisala ugovor o master franšizi i preuzela obavezu da u Mađarskoj razvija mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavlja novi edukativni program. Osim polaznika, benefite ove novine treba da osete i primaoci franšize.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...