Strateško prepuštanje poslovanja

Partner koji vodi 900 Starbucks kafeterija
Partner koji vodi 900 Starbucks kafeterija / Kompanija Alsea je nosilac Starbucks-ove licence od 2002. godine kada je u Meksiko Sitiju otvorila prvu kafeteriju ovog američkog giganta
Ponedeljak
22.10.2018
Starbucks namerava da „prepusti“ upravljanje razvojem na četiri tržišta Zapadne Evrope dugogodišnjem partneru iz Latinske Amerike, kompaniji Alsea.
 

Kako je saopšteno iz Starbucks-a, Alsea će preuzeti upravljanje mrežom od 260 kafeterija u Francuskoj, Belgiji, Holandiji i Luksemburgu, što uključuje 83 kafeterije koje su u direktnom vlasništvu Strabucks-a i 177 lokala koji su u rukama nosilaca licence ili primalaca franšize. Dogovor, međutim, ne pokriva samo postojeće, već i sve buduće kafeterije koje budu otvorene u ovim zemljama.  

Ovo je, kako objašnjava predsednik grupe Starbucks International Džon Kalver, strateški potez koji treba da ubrza rast mreže na pomenutim tržištima, ali će, kako primećuju analitičari, i značajno smanjiti troškove američkog giganta.

S druge strane, prepuštanje poslovanja kompaniji Alsea nije slučajnost, budući da se ova kompanija, sa sedištem u Meksiku, pokazala kao iskusan i pouzdan partner. Alsea već upravlja mrežom od 900 Starbucks kafeterija u Argentini, Čileu, Kolumbiji, Meksiku i Urugvaju, pored toga što je primalac franšize i za američke brendove Burger King, Domino’s Pizza, California Pizza Kitchen, The Cheesecake Factory i Chili’s.

Starbucks, uz to, najavljuje još nekoliko promena. Centar za podršku iz Amsterdama, kojem su se obraćali Starbucks-ovi nosioci licence i primaoci franšize, biće premešten u London, gde se već nalazi Starbucks-ovo regionalno sedište.

Iako će centar u u Amsterdamu biti zatvoren, iz Starbucks-a poručuju da će postojeća fabrika za prženje kafe, koje se takođe nalazi u Holandiji, i dalje snabdevati sve kafeterije u Evropi.

Ova „nova struktura“, kako objašnjava Martin Brok, predsednik Starbucks-ovog ogranka za Evropu, Bliski istok i Afriku, „biće kulminacija dugotrajnog i promišljenog procesa koji će pojednostaviti organizaciju“, da bi, na taj način, „najbolje služila“ sve većoj mreži preduzetnika koji posluju pod Starbucks-ovom licencom i franšizom.


podnikatel roku Murad Al-Katib
N.Bogojević