DIA je treći po veličini franšizni prehrambeni lanac u Evropi i lider na tržištu Španije, prema podacima konsultantske kuće Franchise Europe and Tormo y Asociados.
Sreda
23.01.2013.
Španski trgovinski lanac DIA voleo bi da se proširi na tržište Hrvatske kao franšiza. Trenutno su u potrazi za primaocem master franšize.
 

DIA (Distribuidora Internacional de Alimentación) je treći po veličini hard diskont trgovinski lanac, i nalazi se tik iza nemačkih maloprodajnih lanaca Aldi i Lidl. Španski lanac je od 1999. do 2011. bio integrisan u grupu francuskog trgovca Carrefour, da bi se u julu 2011. desio jedan od najznačajnijih događaja u istoriji kompanije – odvajanje od Carrefour-a i listiranje na Španskoj berzi.

Ovaj diskontni lanac posluje kroz tri formata: kao DIA market, DIA maxi i DIA fresh. DIA maxi su najveći objekti koji imaju najširi asortiman robe. DIA fresh prodavnica je najmanji format ovog lanca i bazira se na prodaji svežih namirnica, povrća, voća, mesa, ribe i slično. DIA market je pak „komšijska radnja“ u kojoj se asortiman često menja. Španski trgovinski lanac se prvo i najčešće pojavljuje sa ovim formatom na inostranim tržištima i podrazumeva smeštanje u objekat od oko 400 kvadratnih metara.

Na kraju trećeg kvartala prošle godine bruto prihod kompanije je iznosio nešto manje od tri milijarde evra.

Ovaj diskontni lanac sa dvadesetogodišnjim iskustvom u širenju mreže kroz franšize trenutno ima oko 7.000 prodavnica, pri čemu oko 2.800 radnji posluje kroz franšizu. Prema podacima konsultantske kuće Franchise Europe and Tormo y Asociados, to ga čini trećim po veličini franšiznim prehrambenim lancem u Evropi i liderom na tržištu Španije. Prema podacima sa zvaničnog portala, u kompaniji se nadaju da će franšizne radnje činiti 40 odsto globalne mreže prodavnica do kraja 2013.

Lanac se širi na tržištima Francuske, Turske, Brazila, Argentine i Kine, a na tržištu Portugala nastupa pod brendom Minipreco. Lanac, osnovan davne 1979, zapošljava oko 47.500 ljudi.


Vesna Lapčić
saradnik