Ulaganja u posao nisu velika. Sa 2.000 do 7.000 eura svako može da pokrene sopstveni posao koji obezbeđuje ekonomsku nezavisnost i radno vreme po želji. Uz to, dobijaju se i svi neophodni alati i podrška za poslovanje bez problema. Toni Šikić
Četvrtak
31.01.2013.
Franšizni koncepti koji zasnivaju svoju uslugu na savremenim metodama za mršavljenje postaju sve popularniji u regionu.
 

Bračni par Toni i Ivana Šikić su pre godinu dana postali primaoci franšize švedske kompanije Xtravaganza za područje cele bivše Jugoslavije. Uprkos opštoj besparici, čini se da je mršavljenje postalo siguran biznis. - Kao i u svim granama privrede, i u ovom sektoru se oseća kriza. Ljudi se zbog loše ekonomske situacije pitaju šta će biti sutra. Teže odvajaju novac za sopstvene potrebe, jer su mnogi opterećeni otplaćivanjem kredita. Ljudi su, međutim, svesni svog stanja i uviđaju da bi trebalo nešto da učine za sebe. Što se tiče preduzetništva, takođe imam osećaj da se ljudi boje da pokrenu novi posao, a opet, nema više sigurnosti ni u velikim kompanijama. Naša branša, međutim, beleži konstantan rast, sve je veća potreba za našim uslugama, te mršavljenje postaje jedan od najvećih izazova današnjeg sveta – objašnjava Toni Šikić.

I dok se mnogi vajkaju, Šikić kaže da njihovo tržište iz dana u dan sve više raste. Onima koji žele da pokrenu sopstveni biznis pružaju svu podršku kako bi posao u njihovom mestu uspeo. - Ulaganja u posao nisu velika. Sa 2.000 do 7.000 eura svako može da pokrene sopstveni posao koji obezbeđuje ekonomsku nezavisnost i radno vreme po želji. Uz to, dobijaju se svi neophodni alati i podrška kako bi posao funkcionisao bez problema – kaže Šikić.

Xtravaganza nudi tri modela saradnje. Centar za mršavljenje sa teretanom, koji je namenjen isključivo mušterijama koje žele da smršaju, smešten je obično u prostor od 200 do 350 kvadrata i, kako Šikić kaže, predstavlja "oazu mira" u kojoj radi edukovano osoblje, spremno da klijentu pruži svaku vrstu pomoći i tretmana.

Drugi model podrazumeva implementaciju centra za mršavljenje u već postojeći fitness klub, teretanu ili slično. Cilj takvog koncepta je da se postojećem fitness centru omogući dodatna zarada, uz minimalno ulaganje. Šikić naglašava da, zapravo, više od 70 odsto članova teretane ide na treninge jer, pre svega, žele da smršaju.

Treći model je osmišljen tako da vlasnik koncepta može da otvori samostalno zdravstveno savetovalište za mršavljenje. Za takav koncept potreban je prostor od svega 30 do 40 kvadrata, jer se mušterijama pruža sva podrška osim fizičkog vežbanja.

Poslednja dva modela ne zahtevaju velika ulaganja, svega 2.000 do 7.000 eura, naglašava Šikić. Investicija se, prema njegovim rečima, vraća već sa upisanih deset članova. Centar za mršavljenje koji uključuje i sprave za vežbanje zahteva daleko više ulaganja, čak do 100.000 evra, a povraćaj investicije nešto duže traje. – Zbog ekonomske situacije mi smo krenuli sa manje zahtevnim modelima, kao što su zdravstveni savetnik i "shop-in-shop" – kaže Šikić.

Godišnja naknada iznosi od 60.000 dinara 225.000 dinara, u zavisnosti od modela saradnje. Mesečnih naknada nema, a naknada za marketing je uključena u cenu godišnje naknade. - Ukoliko korisnik franšize ne radi dobro, mi od njega nemamo ništa. Zbog toga su i godišnje naknade tako male, da se korisnik ne bi demotivisao – kaže Šikić.

Trenutno posluju franšizni centri u Rijeci i Poreču, a vode se završni pregovori za otvaranje franšiznih centara u Zadru, Splitu i Dubrovniku. - Interesovanje za franšizama za mršavljenje je veliko. Upiti stižu sa svih strana. Iako bi većina ljudi rado vodila nekakav posao, još uvek su u strahu od pokretanja novog posla. Situacija je takva kakva jeste, a od medija i državnih institucija nema nikakve podrške. Vladaju opšta zabrinutost i sumnjičavost, te su ljudi zbog toga i oprezni – kaže Šikić.


Vesna Lapčić
saradnik