Otvaranje franšizne prodavnice City Fashion Jewellery, prva narudžbina, obuka, licenca i naknada za organizaciju i podršku košta oko 35.000 evra. Početno ulaganje za franšizni korner iznosi od 10.000 evra pa naviše, u zavisnosti od veličine kornera.
Utorak
05.02.2013.
Sredinom prošle godine otvorena je prva radnja nakita pod brendom City Fashion Jewellery, a danas već planiraju širenje na inostrana tržišta.
 

Čika-Ljubina ulica u centru Beograda, u junu prošle godine je dobila nove „stanare“ – City Fashion Jewellery, luksuznu prodavnicu modnog nakita. Samo mesec dana nakon toga otvorena je i jedna manja radnja u TC Banjica. Modeli koji se prodaju pod tim brendom pravljeni su ručno i u malim serijama. – Naš nakit se razlikuje od drugih po dizajnu i ništa slično ne može da se nađe na tržištu. Praktično, proizvodimo onoliko komada koliko imamo prodavnica. Svakih sedam dana izbacujemo 30 do 40 novih modela i ne ponavljamo ih – kaže Sara Čakić, franšizni menadžer.

Iako su mlad brend na tržištu, već imaju brojne zahteve za širenjem mreže kroz franšize. Prva franšizna radnja je otvorena u Sarajevu, dok u Crnoj Gori imaju franšizne kutke (kornere) u okviru drogerija Dama. Uskoro će franšizna mreža biti obogaćena novim radnjama u zemlji i inostranstvu. – Naši poslovni planovi više su usmereni na širenje franšize u inostranstvu. Na domaćem tržištu franšizing još uvek nije dovoljno razvijen, ljudi malo poznaju taj koncept poslovanja, a i finansijska moć zainteresovanih nije velika – kaže Čakić.

Otvaranje franšizne prodavnice, prva narudžbina, trening, licenca i naknada za organizaciju i podršku košta oko 35.000 evra. Sara Čakić kaže da ta investicija može da se isplati za pola godine.

Drugi model podrazumeva franšizne kornere namenjene buticima ili parfimerijama koji bi imali tri ili više brendiranih vitrina sa nakitom City Fashion Jewellery. Za franšizni korner nije neophodno da delatnost radnje bude prodaja nakita, već može da bude kozmetika, odeća, aksesoar, kožna galanterija i slično. Ova forma franšize posebno može da bude interesantna i uslužnim delatnostima kao što su hoteli, frizerski i kozmetički saloni, cvećare...

Početno ulaganje za franšizni korner iznosi od 10.000 evra, pa naviše, u zavisnosti od veličine kornera. – Da bi neko postao primalac franšize najvažnije je da voli ovaj posao i da mu finansije ne budu jedini motiv. Primalac mora da voli modu, nakit, i da se preda poslu u potpunosti, jer drugačije ne može da uspe u ovoj branši – ističe Čakić.

U ovoj kompaniji se ne zaustavljaju samo na tržištu Evrope. Žele da idu još dalje. Zbog toga su osnovali kompaniju u Sjedinjenim Američkim Državama koja će biti zadužena za širenje franšize „preko bare“. – Upiti koji nam stižu za sada idu preko inostranih franšiznih brokera. U pregovorima smo sa nekoliko potencijalnih primalaca iz zapadnoevropskih zemalja, ali i sa Istoka. Naš proizvod je potpuno konkurentan jer se izdvajamo po dizajnu, a možemo da ponudimo veoma pristupačne cene. Sav repromaterijal nabavljamo direktno iz proizvodnje, što nam omogućava da naš proizvod bude i povoljan u odnosu na kvalitet koji poseduje – kaže Čakić.

Vlasnica kompanije Ljiljana Čakić veruje da će City Fashion Jewellery osvojiti tržište. – Prezadovoljni smo dosadašnjim rezultatima. Ljudi cene što je nakit domaće proizvodnje. Reakcije u Sarajevu su, recimo, bile pozitivne i zbog toga što je proizvod sa balkanskog područja – kaže Sara Čakić.


Vesna Lapčić
saradnik