Za poslovanje pod franšizom „Sa sela!“ potrebno je skladište od 200m2, koje bi moglo da se proširi za još 60m2. Uz to, hladnjače treba da budu u neposrednoj blizini grada.
Sreda
06.02.2013.
Prvo su pokrenuli online prodavnicu organskih proizvoda. Danas se, pored distribucije, tvorci koncepta „Sa sela!“ i sami bave uzgojem zdrave hrane.
 

Ko god živi u velikom gradu, zna koliko je teško nabaviti hranu koja je tek „doneta sa polja“. Iako globalni trend zdravog života zahteva da svakodnevna trpeza obiluje prirodnim, po mogućstvu svežim namirnicama, prodaja organske hrane je, prirodno, prvo zaživela u visokorazvijenim zemljama. Pojedina domaćinstva imaju i svoje lične dobavljače, koji će, ne po niskoj ceni, na kućnu adresu dostaviti sveže povrće i voće sa lokalnih farmi.

U Ukrajini, ovaj koncept je 2011. razvila kompanija „Promdeks-Ukrajina“. Prvo su pokrenuli internet prodaju organskih proizvoda pod robnom markom „Sa sela!“ (Iz derevni). Zatim su poželeli da prošire iskustvo i odlučili da se upuste u novu delatnost - proizvodnju zdrave hrane. Procenili su da će uspeti da podmire potrebe svojih klijenata. Ispostavilo se, međutim, da je potražnja za organskim proizvodima prevazišla njihove proizvodne mogućnosti, tako da su odlučili da u posao uključe i druge dobavljače.

Kompanija je nedavno počela da širi posao i davanjem franšize.

- U najvećem broju slučajeva, veliki trgovci koji sarađuju s proizvođačima prehrambenih proizvoda kao što su meso, mleko, voće i povrće, pokušavaju da formiraju minimalne cene za ove proizvode. To direktno utiče na kvalitet proizvoda. Dobavljači su se zato usmerili na količinu, a ne na kvalitet - naglašava Vladimir Demjanjenko, direktor kompanije „Promdeks-Ukrajina“. - Mi smo, pak, našim dobavljačima ponudili dobre cene, ali pod uslovom da nam isporučuju maksimalno kvalitetan proizvod.

Kao davalac franšize, Demjanjenko ističe da se najveće prednosti koncepta „Sa sela!“ nalaze u efikasnosti same usluge i činjenici da u online prodavnici uvek možete da pronađete veliki izbor svežih organskih poluproizvoda.

- Postigli smo to da naši klijenti besplatnom dostavom dobijaju proizvode odmah po porudžbini, za razliku od drugih igrača na tržištu kojima je ponekad za to potrebno i nedelju dana - kaže Demjanjenko. - Pored toga, ponuda u online prodavnici uključuje veliki izbor polugotovih proizvoda. To je savršeno rešenje za sve one koji ne vole da kuvaju, a žele da jedu zdravu hranu.

Franšizni koncept prvo nameravaju da prošire u sve regionalne centre sa više od 300.000 stanovnika. Davalac franšize ustupa svojim partenerima čitav sistem prodaje sa kompletnom infratsrukturom, znanje o upravljanju odnosima sa klijentima, kontrolu zaliha i logistike, ali, za razliku od internet prodaje, davalac nije u mogućnosti da obezbedi sveže proizvode koje bi distribuirali primaoci franšize. - Pošto su proizvodi „Sa sela“ sveži i ne mogu da traju dugo, tražimo da u svakom regionu primaoci franšize uspostave svoja skladišta sa zalihama - objašnjava Demjanjenko.

Za pokretanje posla potencijalni primalac franšize „Sa sela“ trebalo bi da izdvoji najmanje 75.000 evra. Za ulaznu naknadu bi platio još 10.000 evra, dok bi za mesečnu naknadu izdvajao 6 odsto od prometa.

(Preneto sa Franchising.ua, priredila Redakcija Franchising.rs)

Pogledajte "Iz derevni" u Katalogu našeg ukrajinskog portala.