Za tri godine na tri tržišta

Najveća prednost poslovanja u franšiznom sistemu koju sam odmah iskusila je to što nisam morala da osmišljavam i razvijam novi prodajni model i strategiju. To mi je uštedelo dosta vremena i novca i privuklo mnogo poslovnih partnera.
Žaneta Badlíková
Sreda
10.07.2013.
Žaneta Badlikova, primalac master franšize slovenačkog brenda SpinaliS, napustila je pređašnji posao i posvetila se razvoju franšizne mreže. SpinaliS je tako ušao na tržišta Češke, Slovačke i Poljske.
 

Slovenačka kompanija SpinaliS pod svojim brendom još od 2000. proizvodi i prodaje specijalno dizajnirane stolice koje sprečavaju bol u leđima i pomažu pravilnom držanju i sedenju. Franšiznu mrežu razvijaju od 2008, a danas, pored Slovenije, kompanija posluje u još 11 zemalja Evrope. Iako trenutno pregovaraju sa potencijalnim partnerima iz Švajcarske, Saudijske Arabije, Dubaija i Nemačke, primaoce franšize bi voleli da pronađu na bilo kom tržištu.

Vlasnik master franšize brenda SpinaliS za tržište Češke postala je Žaneta Badlikova. Međutim, u dogovoru sa davaocem franšize, otišla je i korak dalje i taj brend, za tri godine poslovanja, uspešno uvela i na tržišta Slovačke i Poljske.

Ono što je Badlikova bila spremna da uradi, naime, navelo ju je da potpuno promeni dotadašnju poslovnu strategiju. - Napustila sam svoj raniji privatni posao trenera i pridružila se razvoju franšizne mreže SpinaliS u Češkoj. U početku, naročito sam cenila i posebno mi je bila značajna podrška koju sam dobila po pitanju marketinga, kao i sam know-how – kaže ona.

Kao najveću prednost poslovanja u franšiznom sistemu doživela je to što, kako kaže, nije morala da osmišljava i razvija novi prodajni model i strategiju. - Koristila sam postojeće modele i strategije koji su već bili provereni, te je bilo dokazano i da dobro funkcionišu. To mi je uštedelo dosta vremena i novca i privuklo mnogo poslovnih partnera – kaže ona.

Sigurnost koju je time dobila olakšala je sam početak poslovanja i ohrabrila da razmišlja o mnogo ambicioznijim planovima. Nakon dve godine razvoja mreže u Češkoj proširili su se i na tržište Slovačke. - Već u 2011. smo imali četiri prodavnice u našem vlasništvu i 18 franšiza.

U prošloj godini, poslovni planovi su još jednom podrazumevali proširenje granice tržišta. - Otišli smo korak dalje i započeli širenje franšizne mreže u Poljskoj – dodaje Badlikova.


Vesna Lapčić
saradnik