Iako su poslednju dekadu obeležile i ekonomska kriza i produžena recesija, u Francuskoj je broj franšiznih sistema (davalaca franšize) skoro udvostručen (98%), a broj franšiznih jedinica veći za 77 posto. U Srbiji, od francuskih franšiznih brendova prisutni su Casino, Europcar, Yves Rocher, Mr.Bricolage, 5asec, Sergent Major.
Sreda
11.12.2013.
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
 

Da je franšizni model poslovanja otporan na krizu i da svake godine povećava svoj udeo u ukupnoj ekonomiji mnogih zemalja - može da potvrdi i primer iz Francuske. Pre deset godina, Narodna banka (Banque Populaire) i Francuska franšizna federacija (Fédération française de la franchise) pokrenule su projekat praćenja tržišta franšiza u ovoj zemlji. Da bi se stvorila jasna slika o trendovima, razvoju i promenama u franšiznom sektoru, izveštaji su se objavljivali svake godine.

Ovogodišnje, deseto po redu izdanje, pak, iznosi podatke koji ukazuju da franšizino poslovanje u poslednjih deset godina u Francuskoj konstantno raste. Obim prometa u franšiznom sektoru je u tom razdoblju porastao za 21%, a danas iznosi čak 50,7 milijardi evra.

Pored toga, snažna stopa rasta ogleda se i u porastu broja novih franšiznih sistema i broja preduzetnika koji su postali primaoci franšize. Iako su poslednju dekadu obeležile i ekonomska kriza i produžena recesija, u Francuskoj je broj franšiznih sistema (davalaca franšize) skoro udvostručen (98%), a broj franšiznih jedinica veći za 77%. Od 36.773, koliko ih je bilo krajem 2003. porastao je na više od 65.000, koliko ih ima na kraju ove godine.

Istraživanje takođe pokazuje da je velika većina preduzetnika iz franšiznog sektora (93%) vrlo optimistična po pitanju razvoja u bliskoj budućnosti. Izveštaj pokazuje da četiri od deset preduzetnika planira da otvori najmanje 10 poslovnih jedinica u narednih 12 meseci, dok tri od deset ima ambiciju da se u naredne dve godine proširi i van tržišta Francuske.

Neki od francuskih franšiznih brendova se, pak, već nalaze i na tržištu Srbije. Trgovački lanac Casino je nedavno otvorio supermarket u Beogradu, dok je Carrefour najavio da će prve trgovine u Srbiji otvoriti u 2015. godini. Kroz franšizu prisutan je i modni brend za decu Sergent Major, prirodna kozmetika Yves Rocher, rent-a-car agencija Europcar, kompanija za negu tekstila 5asec, kompanija za opremanje doma i bašte Mr.Bricolage.

Brendovi Europcar, Carrefour, Yves Rocher i 5ásec su se ove godine, prema prestižnoj listi portala FranchiseDirect.com, našli i među 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?