IKEA ima 345 robnih kuća u 42 zemlje. Zapošljava 135.000 ljudi. Godišnje, Ikeine prodavnice poseti 680 miliona potrošača.
Četvrtak
30.01.2014.
Sa prvim znacima ekonomskog oporavka, i švedski proizvođač nameštaja prijavljuje odlične poslovne rezultate.
 

Iako se još uvek ne može reći da je ekonomska kriza za nama, znaci oporavka se već primećuju na mnogim tržištima u svetu. Ovo je potvrdio i najveći proizvođač nameštaja na svetu - popularna Ikea. Kompanija je objavila finansijski izveštaj za fiskalnu 2013. godinu (septembar 2012. - avgust 2013.) koji pokazuje da je ostvarila rekordnu neto dobit u visini od 3,3 milijarde evra - što je 3,1 posto više nego u prethodnoj fiskalnoj godini. Ukupni godišnji prihodi takođe su porasli za 3,1 posto i iznose 27,9 milijardi evra.

Dobri poslovni rezultati su direktna posledica povećanja potrošnje u mnogim zemljama u kojima posluju, kažu u Ikei. Prema objavljenim podacima, najveći rast potrošnje kompanija je doživela u Kini, Rusiji i SAD-u, a zatim i na tržištima Nemačke, Francuske i Švedske. - Čak i tržišta u južnoj Evropi pokazuju dobre znake ekonomske aktivnosti - izjavio je u saopštenju izvršni direktor kompanije Peter Agnefjäll, uprkos tome što je pad prodaje zabeležen u Španiji i Italiji.

Ikea planira da ove fiskalne godine uloži 2,5 milijardi evra u razvoj prodajne mreže, fabrika, obnovljivih izvora energije i trgovačkih centara. Dugoročno, očekuje značajan rast prodaje. - Stvaranjem boljih proizvoda po nižim cenama, inovativnošću, poboljšanjem postojećih prodavnica i otvaranjem novih, kao i širenjem kupovine preko interneta planiramo da udvostručimo prodaju do 2020. godine - izjavio je Agnefjäll.

Prva Ikeina robna kuća u ovom regionu trebalo bi da bude otvorena ovog leta u Hrvatskoj, u Rugvici kod Zagreba. Pored velikog broja najava, još uvek je neizvesno da li će i kada početi gradnja Ikeinog prodajnog objekta u Srbiji.

Pod Ikeinim brendom, inače, posluje 345 robnih kuća u 42 zemlje širom sveta. Najveći broj radi kao franšiza. Ikein model franšiznog poslovanja se, istina, razlikuje od poznatih modela, budući da korporacija franšizu uglavnom daje kompanijama koje pripadaju - Ikea korporaciji. Kao deo Inter IKEA Group-a posluje Inter IKEA Systems BV, vlasnik IKEA koncepta i IKEA brenda - i davalac franšize. Ova kompanija je zadužena za prenos metoda, know-how-a i rešenja za prodaju svih proizvoda pod Ikea robnom markom. S druge strane, njen najveći primalac franšize je INGA Group, Ikeina kompanija koja u svom vlasništvu ima 301 robnu kuću u 26 zemalja. IKANO Group je, takođe, deo Ikeine korporacije i nosilac franšize za određena tržišta u Aziji.

Ikea, međutim, ima i klasične, "vankorporativne" primaoce franšize - u Grčkoj, Bugarskoj, Kipru, Izraelu, Kini, zemljama Bliskog istoka...


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?