27.02.2014

Pogodak!

Kako bi franšizing mogao da pomogne jednom fudbalskom klubu? Brazilci daju zanimljiv primer.

Jedan od najpoznatijih brazilskih fudbalskih klubova Gremio nedavno je usvojio zanimljivu poslovnu ideju - odlučili su da razviju sopstvenu franšizu fast-food restorana. Prodajom franšize za restoran, klub bi, zapravo, obezbedio dodatni izvor prihoda, koji bi se zatim koristio i za dovođenje novih igrača.

Hamburgueria 1903, restoran fudbalskog kluba Gremio Fot. Gremio

Fudbalski klub Gremio planira da razvije sopstvenu franšizu restorana brze hrane. Pod imenom "Hamburgueria 1903" već tokom aprila bi trebalo da bude otvorena prva franšiza, a enterijer restorana bi, sasvim prirodno, bio u bojama kluba (plavo-crno-bela).

Odluka je pre svega bila podstaknuta procenom marketinškog tima koji je smatrao da treba iskoristiti dve činjenice: da u Brazilu raste broj ljudi koji sve češće jedu u restoranima i da klub ima najvatrenije navijače. - U zemlji u kojoj se 37% novca troši na kupovinu hrane koja se jede van doma, bio nam je potreban novi proizvod koji bi nam pomogao da iskoristimo to što imamo najodanije navijače u Brazilu - izjavio je Beto Karvaljo, marketing menadžer kluba.

Prema podacima sa zvaničnog sajta, klub iz Porto Alegrea namerava da u narednih pet godina proda više od 90 franšiza, po cenama koje bi se, zavisno od formata restorana, kretale od 80.000 do 270.000 dolara (približno od 60.000 do 200.000 evra). "Privilegiju" da kupe franšizu dobiće najpre preduzetnici iz Porto Alegrea i njegove okoline, a najbolje lokacije bi bile u četvrtima sa velikim brojem navijača ovog fudbalskog kluba.

Gremio je, međutim, "uposlio" i svoje navijače - oni su dobili priliku da na zvaničnom sajtu glasaju i izaberu ime restorana. Najzad, odabran je naziv koji ujedinjuje ono što će biti osnovni specijalitet restorana (hamburger) i ono što pripada istoriji kluba (godina osnivanja). Pod imenom "Hamburgueria 1903" već tokom aprila bi trebalo da bude otvoren prvi restoran. Enterijer restorana će, sasvim prirodno, biti u bojama kluba (plavo-crno-bela).

Privučeni ovom idejom, još nekoliko fudbalskih klubova razmišlja o istom poslovnom modelu. Na ovim prostorima, nije naodmet podsetiti, fudbalski klub "Crvena zvezda", recimo, od 2008. daje franšizu za specijalizovane prodavnice u kojima prodaje artikle sa obeležjima ovog kluba (Red Star Shop).

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank