05.03.2014

Grčki specijalitet po lokalnoj recepturi

Giros su počeli da prave i prodaju pre tri godine, a danas, franšize lanca brze hrane "Giros plus" imaju u nekoliko gradova u Srbiji.

Kristijan Čizmić, koji stoji iza lanca Giros plus, kaže da su mesecima pravili sopstvenu recepturu za giros u želji da stvore jedinstven proizvod koji bi se razlikovao po ukusu i kvalitetu. – Želeli smo da naš proizvod bude zapravo "srpski giros" koji bi se isticao kvalitetom, ali smo akcenat stavili i na samu uslugu. Uložili smo trud, "pojačali" marketing, učestvovali smo na raznim promocijama i isplatilo se – kaže Čizmić.

Giros plus, Žarkovo Fot. Giros plus

Smatramo da franšizing kao model poslovanja predstavlja veliku mogućnost za mala preduzeća, jer dobijaju ne samo brend, već i proizvod koji su kupci prihvatili i zavoleli. Time se izbegavaju ogromni troškovi uvođenja proizvoda na tržište, ali i sav trud oko stvaranja brenda.
K.Čizmić

Za sada imaju pet lokala u sopstvenom vlasništvu u Beogradu i šest franšiza. – Smatramo da franšizing kao model poslovanja predstavlja veliku mogućnost za mala preduzeća, jer dobijaju ne samo brend, već i proizvod koji su kupci prihvatili i zavoleli. Time se izbegavaju ogromni troškovi uvođenja proizvoda na tržište, ali i sav trud oko stvaranja brenda – objašnjava Čizmić.

Primaocima Giros plus franšize ne samo da nude jedinstveni brend, već i obuku radnika i zajednički marketing.

Pored klasične franšize Giros plus nudi još dve mogućnosti saradnje. – Zbog toga što nam je stalo da se naše meso za giros nađe na što više mesta, omogućili smo da određeni lokali prodaju isključivo naše meso, ali da ne moraju da koriste naš brend. U tom slučaju ne naplaćujemo nikakve naknade, ali smo i dalje spremni da obučimo radnike, kao i da omogućimo nabavku opreme na rate. Od takvih partnera zahtevamo da pripremaju meso po našim standardima, a naši ljudi na terenu ih kontrolišu. Zato smatramo da su vrlo bliski franšiznom poslovanju - objašnjava Čizmić.

Njima, međutim, ne dajemo svoj brend jer, nažalost u Srbiji, nisu svi početnici u poslu u mogućnosti da ispune HACCP standard, što je jedan od naših uslova za primaoce franšize. Drugi oblik saradnje je klasična distribucija. Jednostavno, veliki broj fast-food lanaca od nas dobija samo meso – kaže Čizmić.

Da bi postao primalac Giros plus franšize preduzetnik treba, kako Čizmić kaže, da obezbedi dobru lokaciju. Kada primalac predloži lokaciju, Giros plus uradi analizu mogućeg prometa. Od same lokacije zavisi i veličina lokala, odnosno, da li postoji mogućnost i za baštu ili samo za fast-food sa šalterom. – Saradnja sa nama na prvom mestu zavisi od ambicije potencijalnih primalaca franšize. U ovim kriznim vremenima svako ko prepozna kvalitet u našem proizvodu i spreman je da radi dobrodošao je u sistem. Nakon što ostvarimo kontakt, uputićemo potencijalnog saradnika u sve korake otvaranja lokala ukoliko nije otvoren, a ako već radi, onda u naše proizvode i uslove saradnje. Pored saveta, naši saradnici dobijaju i mogućnost kupovine aparata, dobijaju recepte i obuku radnika – kaže Čizmić.

Giros plus ima sopstvenu proizvodnju mesa. Nedavno su završili novi pogon za proizvodnju koji je prošao sve neophodne kontrole. Čizmić kaže i da su već dobijali zahteve za saradnju iz Slovenije, Hrvatske, Crne Gore i Republike Srpske, te da su pregovori u toku. – Ove godine nameravamo da proširimo mrežu kupaca, kao i sam asortiman. U ponudu smo nedavno uveli "burger plus" koji se odlično prodaje. Napredujemo, širimo se i unapređujemo proizvode i uslugu. To su nam glavni ciljevi – kaže on.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank