20.03.2014

Jelovnik po Matiji

Gastro kutak Wok by Matija iz Zagreba posle samo godinu dana rada dao je i prvu franšizu. Primaoce traže u Hrvatskoj, a veruju da bi koncept bio uspešan i u susednim zemljama.

Wok by Matija, restoran u kojem se spremaju specijaliteti isključivo od namirnica iz eko uzgoja, otvoren je u martu 2013. u centru Zagreba. Tvorac koncepta Matija Nikolić u Hrvatskoj je poznat i kao učesnik popularnog televizijskog show programa Masterchef. Kako kaže, oduvek je želeo da otvori gastro kutak u kojem bi ljudi nakon kupovine, posla ili sastanka “skoknuli” na zdrave specijalitete.

Wok by Matija Fot. Wok by Matija

Wok by Matija primaoce franšize traži na celoj teritoriji Hrvatske, ali nije isključeno ni širenje van matičnog tržišta, pre svega u susedne zemlje regiona.

Wok by Matija je prepoznat jer je prvenstveno zdrava kombinacija ukusa, mirisa i boja. Sva jela se spremaju prema originalnoj vlastitoj recepturi, kao spoj svetskih gastronomskih specifičnosti i domaće gastronomije. Jedina povezanost sa kineskom kuhinjom je činjenica da se hrana termički obrađuje u woku, te mogućnost odabira štapića za jelo zbog prakičnosti i specifičnosti ambalaže – objašnjava Matija Nikolić.

Zanimljivo je da namirnice koje se koriste za pripremu hrane u ovom restoranu uzgajaju roditelji Matije Nikolića u srcu parka prirode Lonjsko polje “Mikin krč”. Namirnice stižu i iz prijateljskih porodičnih privrednih gazdinstava. Roditelji proizvode i vlastite domaće nudle na bazi domaćeg brašna i jaja iz eko uzgoja, a u ponudi su, takođe, prirodni sokovi koje sami proizvode od svežih sezonskih sastojaka.

Posle godinu dana rada, pod brendom Wok by Matija otvoren je i prvi franšizni lokal, i to u Rijeci. Jedan od razloga zbog kojih se Matija Nikolić odlučio za franšizno širenje jeste u želji da više ljudi uživa u brzoj, ali zdravoj hrani. – Drago nam je što će Riječani biti u mogućnosti da uživaju u novijim, kvalitetnijim ukusima – kaže Nikolić.

Franšizu, međutim, nude na celoj teritoriji Hrvatske. – Nije isključeno ni širenje preko granica Hrvatske, kako ne bi samo Hrvati uživali u Matijinom jelovniku, nego i susedne zemlje, a kasnije će možda biti interesa i za širenje u udaljenije države – kaže on.

Najviše upita za franšizom za sada im stiže sa Jadrana.

Primalac franšize dobija pravo na korišćenje imena, recepte, kao i sedmodnevnu obuku u restoranu u Zagrebu. Budući da se jelovnik sezonski menja, davalac franšize se obavezuje da će  dodatne obuke sprovoditi u mestima primalaca franšize. – Takođe, prilikom kupovine franšize primalac ulazi u grupu povlašćenih kupaca, koji imaju manju cenu za nabavku namirnica. Koriste se naši gotovi umaci i naša domaća testenina jer priprema jela uz njih traje dva minuta po jelu. Isto tako, primalac franšize može da računa na promociju i marketing s naše strane – objašnjava Nikolić.

Na pitanje da li je u ovim ekonomski nepovoljnim okolnostima teško širiti franšiznu mrežu, Nikolić kaže da sličnih restorana ne postoji u Hrvatskoj, te da im je zbog toga lakše. – To se vidi iz našeg poslovanja. Dok drugi zatvaraju lokale, mi se širimo i otvaramo nove – ističe on.

Pored franšiza, nameravaju da nastave i samostalno da šire mrežu. Uskoro se očekuje otvaranje novog restorana u Zagrebu, a postoji plan da se Wok by Matija nađe na još deset lokacija, kako u Zagrebu, tako i drugim gradovima Hrvatske. 

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank