Tržišta Slovenije i Hrvatske su gotovo pokrivena te se na njima može očekivati otvaranje još svega nekoliko trgovina, eventualno u Mariboru i Zagrebu. U Srbiji smo pak na „pola puta“, baš kao i u Bosni i Hercegovini gde bi trebalo da bude bar duplo više prodavnica.
Zoran Matulić
Petak
28.03.2014.
Tokom ove godine Jysk planira širenje mreže u zemljama regiona, naročito u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Očekuje se pozitivno poslovanje.
 

Zoran Matulić, koordinator prodaje i marketinga kompanije Jysk West Balkan (Slovenija, Hrvatska, Srbija i Bosna i Hercegovina), kaže da će Jysk nastaviti da širi svoju maloprodajnu mrežu u zemljama regiona, a naročito u Srbiji i Bosni i Hercegovini. – Tržišta Slovenije i Hrvatske su gotovo pokrivena te se na njima može očekivati otvaranje još svega nekoliko trgovina, eventualno u Mariboru i Zagrebu. U Srbiji smo pak na „pola puta“, baš kao i u Bosni i Hercegovini gde bi trebalo da bude bar duplo više prodavnica. Problem u Federaciji je što se tamo suočavamo sa tri poreska sistema, tako da ta zemlja, na žalost, nije baš najpoželjnija za strana ulaganja – kaže Matulić.

U aprilu 2013. u Srbiji će biti otvorena dva nova Jysk-a  i to u Šapcu i Požarevcu. Svečano otvaranje u Šapcu rezervisano je za 3. april, dok će Jysk u Požarevcu biti otvoren 17. aprila i nalaziće se u okviru poslovno-trgovinskog centra Enel. Jysk će tako zaokružiti ponudu centra gde će moći da se nađe sve za uređenje i opremanje doma, budući da se u sklopu Enela već nalaze i salon nameštaja Simpo i Centar bele tehnike.

Krajem juna biće otvorena još jedna Jysk prodavnica i u Beogradu. – Pre nego što otvorimo neku radnju svakako da prvo uradimo analizu tržišta kao i procenu koji broj ljudi gravitira toj radnji. Naš princip je da trgovine moraju da budu na minimum 60 kilometara udaljenosti, izuzev u velikim gradovima poput Beograda i Zagreba u kojima živi veliki broj stanovnika – objašnjava Matulić.

Očekuje da će i nove prodavnice poslovati pozitivno, upravo kao i ostale radnje u mreži. – Sve radnje koje rade duže od godinu dana beleže pozitivne rezultate na sva četiri tržišta, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Očekujemo da će se to tako nastaviti i u ovoj godini i da će takve rezultate imati i nove prodavnice – ističe Matulić.

Nekoliko ključnih stvari utiče na samu ekspanziju brenda sa Jitlanda – pronalazak dobre lokacije i cena najma. – U saradnji sa lokalnim partnerima trudimo se da pronađemo dobre lokacije kojima će gravitirati najmanje 15.000 do 20.000 ljudi. Druga najvažnija stavka za nas je cena najma, budući da mi ne gradimo objekte već smo isključivo dugoročni zakupci te nam je ta stavka u rashodima veoma značajna – objašnjava Matulić.

Matulić kaže da kompanija još uvek razmatra ulazak na tržište Crne Gore, dok na Kosovu i Makedoniji posluje kao franšiza. – Franšize nisu pod ingerencijom Jysk West Balkan, već su one u direktnoj komunikaciji sa centralom. Ono što znam je da oni slede određene upute davaoca franšize prilikom korišćenja brenda i opremanja lokala. Takođe, u obavezi su da slede i određene upute prilikom izbora asortimana robe, ali imaju svakako i određenu slobodu izbora u tom domenu – kaže Matulić.

Kompanija Jysk je u prošloj fiskalnoj godini zabeležila rast prometa za šest odsto (na 2,528 miliona evra), dok je zarada pre kamata i oporezivanja (EBIT) rasla 5,5 odsto i dostigla 319 miliona evra. 


Vesna Lapčić
saradnik