Bez obzira na sve nedaće sa kojima se kompanija iz Vranja sada suočava, Simpo je bio i jeste jak brend i ima najbolji nameštaj. Mi smo zabeležili sjajne rezultate i postali Simpova najbolja franšiza. Ujedno, postali smo i primer kako treba raditi u franšizingu, a na neki način, i nosioci razvoja čitavog franšiznog koncepta kompanije Simpo.
Jovica Nikolić
Ponedeljak
31.03.2014.
Tek par meseci od početka rada, franšiza kompanije Simpo u Požarevcu počela je da beleži najbolje rezultate među franšiznim salonima kompanije iz Vranja.
 

Jovica Nikolić je poznati preduzetnik iz Braničevskog okruga. Već petnaest godina vodi kompaniju Enel koja se bavi proizvodnjom nameštaja i uređenjem enterijera po principu „ključ u ruke“. Od 2007. godine, na samom ulazu u Požarevac, tik do industrijske zone, Jovica Nikolić je otvorio i poslovno-tržni centar koji je nazvao po svojoj kompaniji - Enel centar. Od pre nekoliko meseci, skupa sa suprugom, kroz kompaniju Kristef, postao je i primalac franšize kompanije Simpo.

Upravo u Enel centru -- pored Metroa, prodavca tehničke opreme Centar bele tehnike, izložbenog prostora same kompanije Enel, a uskoro i danskog JYSK-a -- nalazi se i salon nameštaja Simpo. – Želeli smo da u Enel centar dovedemo srodnu firmu, kupcima ponudimo širi izbor i upotpunimo sopstvenu ponudu. Budući da nam je primarno bilo da imamo salon sa kvalitetnim proizvodom, te da smo i ranije sarađivali sa Simpom - izbor je bio logičan. Bez obzira na sve nedaće sa kojima se kompanija iz Vranja suočava, Simpo je bio i jeste jak brend i ima najbolji nameštaj – kaže Nikolić.

Salon je počeo sa radom sredinom oktobra prošle godine kada se Simpo već suočavao sa finansijskim problemima. Nikolić je, međutim, kao preduzetnik-optimista odlučio da uzme franšizu jer veruje da tako veliki gigant sa proizvodom nesumnjivog kvaliteta ne može, kako kaže, da bude „pušten niz vodu“. – Do kraja prošle godine, zahvaljujući i našem iskustvu, zabeležili smo sjajne rezultate i postali Simpova najbolja franšiza. Ujedno smo postali i primer kako treba raditi u franšizingu i na neki način i nosioci razvoja čitavog franšiznog koncepta kompanije Simpo. Ovakav vid saradnje – gde kvalitetan Simpo asortiman dopunjujemo sopstvenim Enel proizvodima po meri - koji podrazumeva zajednički nastup na tržištu, dobitna je kombinacija – objašnjava Nikolić.

Sam Enel je, ne samo u Braničevskom okrugu, prema rečima Nikolića, već bio prepoznat kao kompanija za kompletno uređenje enterijera, sa akcentom na izradu kuhinjskog prostora. Sarađivali su sa kompanijama, hotelima, ali i fizičkim licima. – Dešavalo nam se da naši ljudi iz inostranstva koriste naše usluge prvo za opremanje stanova i kuća ovde u zemlji, a zatim i u inostranstvu gde žive, Austriji, Švajcarskoj…. Naš sistem „ključ u ruke“ podrazumeva usluge od projektovanja do isporuke, montaže i servisiranja - svakog našeg klijenta obilazimo jednom godišnje, bez obzira da li ima reklamaciju ili ne, da vidimo da li je potrebno uraditi neki servis. Sa Simpom smo dobili dodatu vrednost i upotpunili ponudu sa idejom da klijent dobije sve na jednom mestu – objašnjava Nikolić.

U Srbiji, kako kaže Nikolić, ipak ništa ne može da teče glatko, pa su ubrzo posle prve čaše šampanjca usledile gorke pilule. Blokade računa kompanije Simpo zbog neizmirenih obaveza prema državi odrazile su se na proizvodnju koja je praktično obustavljena. – Taman kad smo sve postavili na noge, posao se uhodao i zaživeo, počeli su problemi sa isporukom robe budući da je u Simpu skoro stala proizvodnja. Možemo da poručujemo samo robu sa lagera, koje je sve manje, ali ne i da naručujemo čak ni za unapred poznatog kupca. Zbog toga trpimo, jer nedostatak proizvoda Simpa utiče ne samo na taj deo posla, već se prenosi i na plasman Enelovih proizvoda – objašnjava Nikolić.

Nedavno su, međutim, dobili dopis da će proizvodnja biti uskoro pokrenuta, te da će moći ponovo da primaju porudžbine. – Zavisimo od političkih odluka i to je realnost. Optimista sam i verujem da ima dovoljno znanja da se ovakav gigant “ne pusti niz vodu“. Obišao sam sve najveće salone nameštaja u Evropi i Simpo zaista ima konkurentan proizvod, te sam ubeđen da mu mora postojati rešenje u vidu pronalaženja kvalitetnog strateškog partnera. Naravno, ukoliko se ipak desi da Simpo ne preživi - a iskreno se nadam da se to neće desiti - tržište je otvoreno i moraćemo da pronađemo novog partnera – dodaje Nikolić.

Nikolić inače ima cilj da nastavi da obogaćuje ponudu Enel centra. Sam centar se prostire na četiri hektara i raspolaže sa oko 13.000 kvadrata površine. Upravo u centar “ulazi” kompanija Jysk što će, kako kaže Nikolić, doprineti ne samo povećanom broju potrošača, već i tome da se privuku brendovi iz drugih oblasti. – Enel centru nedostaju brendovi iz oblasti mode, zabave, ugostiteljstva… Zainteresovani smo za svaku vrstu partnerstva pa da i sami postanemo primaoci još nekih franšiza – kaže Nikolić.

Trenutno je iskorišćeno svega 60 odsto kapaciteta Enel centra, kome inače gravitira oko 200.000 stanovnika Braničevskog okruga. Prosečna primanja u okrugu veća su od republičkog proseka – pre svega zahvaljujući Kostolcu, koji je administrativni deo okruga – pokazuju podaci Zavoda za statistiku. Nikolić posebno dodaje da ovo nije ni izbliza realna slika, te da je kupovna moć okruga značajno veća. – Statistika “ne vidi” kupovnu moć građana koji žive i rade u inostranstvu, a kojih je u ovom kraju skoro 30 hiljada. Svi oni i po nekoliko puta godišnje dolaze u svoj rodni kraj donoseći značajna sredstva, a, dodatno, redovno upućuju devizne doznake rođacima koji žive ovde u zemlji… Naše projekcije poslovanja su u obzir uzimale i ove dve stavke, a budući da trajemo 15 godina - izgleda da nismo pogrešili – kaže on.


Vesna Lapčić
saradnik