Ljudi koji imaju kapital, preduzimljivost i želju da rade, iskoristiće ovo vreme da nađu lokal na dobrom mestu po nižoj ceni i počeće da razrađuju posao. U bolja vremena bilo je jako teško naći lokal na dobroj lokaciji, a što je jedan od glavnih uslova za primaoce franšize.
Milica Gavrilović
Četvrtak
24.04.2014.
Franšizni lanac za prodaju nakita "Dve šmizle" dobio je novu radnju u Beogradu. Ove godine, očekuju da se maloprodajna mreža proširi i novim franšiznim radnjama.
 

"Dve šmizle" uspešno šire lanac prodavnica za prodaju svog nakita, ali ne samo kroz mrežu sopstvenih radnji – među prodajnim mestima se nalazi više od trideset franšiza i franšiznih kornera. Nedavno otvorena radnja na Topličinom vencu u Beogradu nije franšiza, ali Milica Gavrilović, vlasnica kompanije, kaže da će se tokom ove godine franšiznom sistemu sigurno pridružiti novi partneri. – Zahteva za franšizu ima, ali ne kao prošle godine. Odlučili smo da posle pola godine otvorimo još jednu svoju radnju u Beogradu, ovog puta na Topličinom vencu, jer nismo bili prisutni u tom delu grada. Pored nakita u toj radnji se mogu pronaći i torbe, novčanici, svilene ešarpe, sve što je potrebno da jedna žena izgleda još lepše – kaže Gavrilović.

Očekuje da se i ove godine maloprodajnom lancu pridruže nove franšizne radnje, bez obzira na krizu. – Ljudi koji imaju kapital, preduzimljivost i želju da rade, iskoristiće ovo vreme da nađu lokal na dobrom mestu po nižoj ceni i počeće da razrađuju posao. U bolja vremena bilo je jako teško naći lokal na dobroj lokaciji, a što je jedan od glavnih uslova za primaoce franšize. Kao primer kako se stvari razvijaju, možemo uzeti franšizni korner "Dve šmizle" u Bačkoj Palanci. Premestili su se na najbolju lokaciju u gradu, iz franšiznog kornera "prerasli" u franšiznu radnju, a deo posla koji im je bio neprofitabilan su ugasili – objašnjava Gavrilović.

Vlasnike franšiza, kako kaže, savetuju da pomno prate prodaju nakita, da poručuju manje nakita, ali češće. – Jedinstven dizajn i male serije nakita koje izrađujemo omogućavaju našim franšiznim partnerima da konstantno imaju nešto novo u ponudi, što je velika stvar. Franšize koje su u gradovima sa slabijom privrednom strukturom, slabije rade, mada i tu ima dosta izuzetaka – kaže ona.

Nedostatak finansija i pad kupovne moći se svakako odražava na poslovanje, ali kad je brend zdrav i jak, čak i u vremenima krize, mora se, kako kaže vlasnica "Dve šmizle", ići napred i biti broj jedan. – Uz dobre dizajnere i radnike koji veruju u firmu u kojoj rade, sve je lakše. Sve je to propraćeno detaljnim biznis planom jer se bez toga danas ne može. Pošto smo mala firma, mi možemo brzo i blagovremeno da reagujemo i to je jedna od naših prednosti – objašnjava ona.

Brend "Dve šmizle" je nedavno dobio još jedno priznanje. Naime, kako kaže Gavrilović, "Dve šmizle" su postale prva dizajnerska kuća sa prostora bivše Jugoslavije koja je pozvana da učestvuje na manifestaciji World Jewelry Facets 2014. koju organizuje Swarovski.  – Najbolji radovi, koji se prikupljaju sa svih kontinenata, biće izlagani narednih godinu dana po svim izložbama gde učestvuje Swarovski. "Dve šmizle" će predstavljati ogrlica pod nazivom "Spring Star” – ističe Gavrilović.


Vesna Lapčić
saradnik