16.05.2014

Inspiracija za mlade

Ko je i kako dobio priliku da otvori Subway restoran?

U novembru prošle godine Subway je po drugi put u svojoj istoriji pozvao mlade i preduzetne ljude da učestvuju u jednom neobičnom „globalnom izazovu“ (Virtual Subway Global Challenge). Naime, zainteresovani takmičari, između 18 i 24 godine starosti, iz više od 100 zemalja širom sveta, mogli su da virtuelno, preko online aplikacije, „otvore“ franšizu ovog popularnog lanca brze hrane.

Subway Fot. Subway

Global Challenge je jedan od najzanimljivijih načina na koji je Subway odlučio da promoviše preduzetništvo, ali i poslovanje kroz franšizu.

Kako je svojevremeno objavljeno u saopštenju kompanije, Subway je želeo da mladim ljudima da priliku, makar i u virtuelnom svetu, da pokrenu sopstveni posao i osete kako je to biti „sam svoj gazda“. Izazov je trajao šest nedelja, a učesnici su ispunjavali šest zadataka – između ostalih, trebalo je da „sagrade“ svoj restoran, obuče zaposlene, preporuče novi recept za sendvič, osmisle reklamu za restoran.

Ovih dana, Subway je proglasio pobednike „globalnog izazova“, a zanimljivo je da svo troje kandidata dolazi iz Indije. Pobednici će dobiti besplatno putovanje u sedište kompanije u Sjedinjenim Državama, gde će se sastati sa čelnicima kompanije, a dobiće i priliku da predstave svoje pobedničke ideje timovima koji su zaduženi za razvoj kompanije i brenda.

Predstavnici kompanije kažu da se nadaju da su se svi učesnici ove igre uverili da nije nemoguće pokrenuti restoran i da franšizing u tom slučaju može da bude idealno rešenje. – Prisustvovala sam brojim konferencijama mladih ljudi koji su pričali o svojim željama i mogućnostima za ulazak u preduzetništvo, ali skoro nikad nisam čula da iko od njih pominje franšizing ili otvaranje restorana. Mladi su uglavnom fokusirani na tehnološki sektor – napominje Dženifer Kušel, osnivač Young & Successful Media, kompanije koja je uz Subway osmislila i sprovela ovu preduzetničku igru.

Iako je primarni cilj „globalnog izazova“ bio afirmisanje preduzetništva i franšizinga, a ne pronalaženje novih ili potencijalnih primalaca franšize, Subway je, zapravo, dobio više nego što je očekivao – svaki četvrti takmičar je rekao da ima želju da otvori Subway restoran u budućnosti.  – Sama priča o nastanku Subway-a je, zapravo, jedna od najinspirativnijih u svetu velikih brendova – podseća Kušel.  – Subway ne bi postojao da  jedan od osnivača, doktor Piter Bak, nije video potencijal u sedamnaestogodišnjem Fredu DeLuki – dodaje.

Priča kaže da je Piter Bak odlučio da uložio 1.000 dolara i postane partner DeLuki koji je 1965. otvorio prvu prodavnicu sendviča. Prvi franšizni restoran otvoren je 1974. godine. Subway danas ima čak 41.806 restorana u 106 zemalja i najveći je franšizni fast-food lanac na svetu.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank