Inspiracija za mlade
U novembru prošle godine Subway je po drugi put u svojoj istoriji pozvao mlade i preduzetne ljude da učestvuju u jednom neobičnom „globalnom izazovu“ (Virtual Subway Global Challenge). Naime, zainteresovani takmičari, između 18 i 24 godine starosti, iz više od 100 zemalja širom sveta, mogli su da virtuelno, preko online aplikacije, „otvore“ franšizu ovog popularnog lanca brze hrane.
Kako je svojevremeno objavljeno u saopštenju kompanije, Subway je želeo da mladim ljudima da priliku, makar i u virtuelnom svetu, da pokrenu sopstveni posao i osete kako je to biti „sam svoj gazda“. Izazov je trajao šest nedelja, a učesnici su ispunjavali šest zadataka – između ostalih, trebalo je da „sagrade“ svoj restoran, obuče zaposlene, preporuče novi recept za sendvič, osmisle reklamu za restoran.
Ovih dana, Subway je proglasio pobednike „globalnog izazova“, a zanimljivo je da svo troje kandidata dolazi iz Indije. Pobednici će dobiti besplatno putovanje u sedište kompanije u Sjedinjenim Državama, gde će se sastati sa čelnicima kompanije, a dobiće i priliku da predstave svoje pobedničke ideje timovima koji su zaduženi za razvoj kompanije i brenda.
Predstavnici kompanije kažu da se nadaju da su se svi učesnici ove igre uverili da nije nemoguće pokrenuti restoran i da franšizing u tom slučaju može da bude idealno rešenje. – Prisustvovala sam brojim konferencijama mladih ljudi koji su pričali o svojim željama i mogućnostima za ulazak u preduzetništvo, ali skoro nikad nisam čula da iko od njih pominje franšizing ili otvaranje restorana. Mladi su uglavnom fokusirani na tehnološki sektor – napominje Dženifer Kušel, osnivač Young & Successful Media, kompanije koja je uz Subway osmislila i sprovela ovu preduzetničku igru.
Iako je primarni cilj „globalnog izazova“ bio afirmisanje preduzetništva i franšizinga, a ne pronalaženje novih ili potencijalnih primalaca franšize, Subway je, zapravo, dobio više nego što je očekivao – svaki četvrti takmičar je rekao da ima želju da otvori Subway restoran u budućnosti. – Sama priča o nastanku Subway-a je, zapravo, jedna od najinspirativnijih u svetu velikih brendova – podseća Kušel. – Subway ne bi postojao da jedan od osnivača, doktor Piter Bak, nije video potencijal u sedamnaestogodišnjem Fredu DeLuki – dodaje.
Priča kaže da je Piter Bak odlučio da uložio 1.000 dolara i postane partner DeLuki koji je 1965. otvorio prvu prodavnicu sendviča. Prvi franšizni restoran otvoren je 1974. godine. Subway danas ima čak 41.806 restorana u 106 zemalja i najveći je franšizni fast-food lanac na svetu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...