Jako smo srećni i ponosni jer smatramo da je „Kuća zelenog čaja“ u Osijeku vrlo važan točak u stvaranju i podsticanju kulture ispijanja čaja. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Najviše nam dolaze ljudi iz Osijeka, ali imamo mnogo kupaca iz drugih delova Slavonije i Baranje. Zanimljivo je da nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susedne Bosne i Srbije.
Petak
30.05.2014.
Sunčica Kos je diplomirala pravo, ali su je životne okolnosti odvele u preduzetništvo. Pre dve godine je uzela franšizu „Kuće zelenog čaja“ i otvorila prodavnicu čajeva u Osijeku.
 

Sunčica Kos je za „Kuću zelenog čaja“ saznala od supruga koji je njihove čajeve često kupovao u Zagrebu i donosio u Osijek. Kada su prvom prilikom zajedno posetili „Kuću zelenog čaja“, ideja i koncept su joj se dopali već na prvi pogled. – Istog trena sam rekla suprugu: „Ovo bi moglo da uspe i u Osijeku!“ Tako se, zapravo, rodila ideja – kaže ona.

Međutim, i same životne okolnosti su je vodile u preduzetništvo. Pre nego što je otvorila franšiznu radnju i počela da prodaje čajeve, Sunčica Kos je diplomirala prava. Kako nije uspela da pronađe posao u struci, počela je da razmišlja drugačije – pokretanje sopstvenog posla joj je u tom trenutku izgledalo kao ispravna poslovna i životna odluka. Osijek je tako 2012.  godine dobio „Kuću zelenog čaja“.

U čaju sam uživala i pre nego što sam otvorila „Kuću zelenog čaja“. Ti trenuci su, međutim, bili retki. Tek kada sam otkrila prave, originalne, kvalitetne čajeve prekrasnih aroma, zaljubila sam se u ovaj napitak, pa mi je ispijanje čaja postala svakodnevna rutina i vreme za opuštanje, namenjeno samo meni – kaže ona.

Mada o franšizingu nije mnogo znala pre uzimanja franšize, njeno iskustvo poslovanja u franšizingu je za sada pozitivno. – Od davaoca franšize svakodnevno dobijam neophodne informacije o proizvodima, kao i savete o vođenju posla i pozicioniranju brenda na tržištu – objašnjava ona kako vidi prednosti franšizinga.

Na ruku im ide i to što se kultura ispijanja čaja, kako kaže, sve više razvija u ovom delu Hrvatske. – Jako smo srećni i ponosni jer smatramo da je „Kuća zelenog čaja“ u Osijeku vrlo važan točak u stvaranju i podsticanju takve kulture. Naši klijenti su osobe svih godina, podjednako muškarci i žene. Naravno, najviše nam dolaze ljudi iz Osijeka, ali imamo mnogo kupaca iz drugih dijelova Slavonije i Baranje. Zanimljivo je da nam značajan broj redovnih kupaca dolazi iz susedne Bosne i Srbije – kaže ona.

Osječani su se, kako kaže, pokazali i vrsnim poznavaocima čaja. – Najviše piju zelene čajeve od kojih izdvajamo Đumbir Limun, Japansko blago, Osam blaga Šaolina, Senchu i Srce Afrike. Izuzetno su popularni čajevi za ubrzavanje metabolizma i topljenje masnoća, te žuti čaj za mršavljenje – kaže Kos.

Kao i u svakom poslu, postoje, međutim, i problemi s kojima se suočavaju. Najveće muke im zadaju visoki porezi i davanja državi, nelikvidnost celokupne hrvatske ekonomije, ali i opšta teška finansijska situacija u kojoj se nalaze kupci. I pored toga, zadovoljna je poslovanjem.

U Osijeku, kako kaže, postoji mnogo trgovačkih lanaca, specijalizovanih trgovina zdrave prehrane i radnji koje proizvode i prodaju čajeve – međutim, njih ne smatraju konkurencijom. – Mi nudimo sasvim drugačiji proizvod i imamo različit pristup ciljanom tržištu. Znači, prave konkurencije koja bi predstavljala opasnost za naše poslovanje u Osijeku trenutno nema – kaže ona.


Vesna Lapčić
saradnik