28.05.2014

Koliko vrede najvredniji brendovi?

Na godišnjoj listi BrandZ Top 100 i ove godine su rangirani najvredniji brendovi na svetu. Među prvih deset se nalazi i jedan franšizni sistem.

Agencija za istraživanje tržišta Millward Brown objavila je godišnju listu 100 najvrednijih brendova na svetu – BrandZ™  Top 100 Most Valuable Global Brands. Ove godine, na prvo mesto se vratio Google i time potisnuo Apple na drugo mesto, koji je vladao vrhom liste protekle tri godine. Među prvih deset, ponovo se nalazi i jedan franšizni sistem – McDonald's. Američki gigant je, međutim, za jedno mesto niže u poređenju sa prošlom godinom, što znači da se sada nalazi na petoj poziciji. To takođe znači da je vrednost brenda za poslednjih godinu dana opala (5 posto) , tako da brend sada vredi 85,7 milijardi dolara.

McDonald's, restoran u Češkoj Fot. McDonald's Czech

McDonald’s se u proteklih šest godina redovno nalazio među deset najvrednijih brendova na svetu.

Sve ovo ipak ne menja činjenicu da se McDonald’s u proteklih šest godina redovno nalazi među deset najvrednijih brendova na svetu. Tome sigurno teži i jedan od McDonald’s-ovih najvećih rivala – Subway, iako se u ovom tenutku nalazi daleko od tog cilja, budući da zauzima tek 43. poziciju. I pored toga, lanac za prodaju sendviča je napredovao osam mesta na listi, dok je vrednost brenda dostigla gotovo 22 milijarde dolara – što je povećanje od 26 posto u odnosu na prošlu godinu. Subway ovo svakako može da pripiše i neverovatnom tempu širenja franšizne mreže. Prema broju restorana, Subway je, zapravo, najveći fast-food lanac na svetu.

Krug velike fast-food "trojke" tradicionalno zatvara KFC, koji je, takođe se može reći, imao uspešnu godinu iza sebe, sa skoro 12 milijardi dolara vrednosti brenda. To je 20 posto više u odnosu na prošlu godinu, što mu je obezbedilo 83 . poziciju, ali i skok od osam mesta na listi.

Najvredniji brendovi na svetu i dalje su tehnološke kompanije. Kao što smo pomenuli, Google se nakon četiri godine vratio na vrh liste, zahvaljujući i povećanju vrednosti brenda od 40 posto, što znači da američki tehnološki div danas vredi 158,8 milijardi dolara. Na drugom mestu, s vrednošću od 147,9 milijardi dolara, i padom vrednosti od 20 posto, nalazi se Apple. Treće mesto je takođe pripalo američkoj tehnološkoj kompaniji IBM, koja je dostigla vrednost od 107,5 milijardi dolara. Među prvih deset nalaze se još i Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro i Amazon.

Listu BrandZ™  Top 100 Most Valuable Global Brands 2014, možete pronaći ovde.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank