Novi Marriott u Sarajevu
Samo nakon pola godine od potpisivanja franšiznog ugovora za hotel Residence Inn by Marriott u Sarajevu, izvesno je da će glavni grad Bosne i Hercegovine dobiti još jedan hotel američkog lanca. Naime, kompanija LAKE d.o.o. postala je primalac franšize brenda Courtyard by Marriott, objavljeno je na zvaničnom sajtu Opštine Centar Sarajevo – centar.ba. Franšizni ugovor potpisali su Nedžad Bubica, direktor kompanije LAKE kao investitor projekta i Ivica Čačić, potpredsednik Marriotta zadužen za razvoj u istočnoj Evropi i Balkanu.
Dževad Bećirević, načelnik Opštine Centar, rekao je da će ovaj projekat zasigurno pomoći razvoju turizma. –Opština Centar ima nameru da nastavi partnerstvo sa svim budućim domaćim i stranim ulagačima, sve s ciljem poboljšanja poslovnog ambijenta i uslova za život naših građana – istakao je Bećirević.
Ivica Čačić je kazao da je Marriott izuzetno zadovoljan što je uspeo da potpiše ugovor o realizaciji novog projekta u regionu. – Više od pet godina smo tražili partnera s kojim ćemo pokrenuti projekt u BiH i drago nam je da smo pronašli LAKE kao korporaciju za koju smo ustanovili da zadovoljava sve naše kriterijume – rekao je Čačić.
Nedžad Bubica je istakao da su Bosni i Hercegovini potrebni novi razvojni projekti. – Kroz privatne i strane investicije, uz ovakvu pomoć administracije, na dobrom smo putu... Na ovaj način će se Sarajevo približiti ostalim evropskim metropolama – dodao je Nedžad Bubica.
Vrednost projekta iznosi 10 miliona evra, a otvaranje hotela Courtyard by Marriott, na uglu ulica Skenderija i Hamdije Kreševljakovića, planirano je za maj 2015, navodi se u zvaničnom saopštenju. Predviđeno je da hotel ima 130 soba i dva apartmana.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?