05.06.2014

S trikotažom u svet

Niška modna kompanija Edi već dvadeset godina proizvodi i prodaje trikotažu izrađenu od prirodnih materijala. Sada planiraju da ponude franšizu i nađu primaoce u zemlji i inostranstvu.

Vlasnik kompanije Ljubiša Đorđević kaže da je došlo vreme da se maloprodaja razvije i kroz franšizing. – Mogu sa sigurnošću da kažem da smo u segmentu proizvodnje džempera, muških i ženskih, veoma konkurentni na tržištu. Naš proizvod ni po čemu ne zaostaje za svetskim brendovima. Izrada, dizajn, materijali, sve je na vrhunskom nivou i na tom segmentu smo zasnovali naš franšizni koncept – objašnjava Đorđević.

Edi trikotaža Niš Fot. EDI

Kompanija Edi ne bi naplaćivala ulaznu naknadu za franšizu, ali bi primaoci franšize ipak bili obavezni da izdvajaju određen procenat za marketing.

U kolekcijama ove modne kuće nalaze se i drugi komadi odeće, ali bi se asortiman franšiznih radnji zasnivao, pre svega, na džemperima. – Asortiman bismo selektovali, budući da je kompletan program nemoguće ponuditi u većem obimu. Prioritet bismo dali džemperima, ali bi u ponudi svakako bili i prateći komadi poput košulja, majica, pantalona, ali u ograničenom obimu – objašnjava Đorđević.

O prelasku na franšizing dugo se razmišljalo u ovoj kući. Još pre dve  godine otvorene su tri radnje – u Užicu, Somboru i Obrenovcu koje posluju pod brendom Edi, ali ih vode nezavisni preduzetnici. – Mogli bismo reći da je reč o franšiznim pilot-projektima. Oni posluju potpuno nezavisno, sami su obezbedili prostor, ali robu nabavljaju isključivo od nas. Mi smo im pomogli u opremanju enterijera i nastupaju pod našim brendom. Budući da je saradnja sa tim partnerima pozitivna, mislim da je došlo vreme da ponudimo tržištu franšizu. U tome vidimo perspektivu i budućnost daljeg razvoja kompanije – kaže Đorđević.

Edi trikotaža Niš

Foto: EDI

Primaoci franšize ne bi imali obavezu da plaćaju ulaznu naknadu, ali je strategijom razvoja marketinga predviđeno da izdvajaju određeni procenat u te svrhe. Druge franšizne naknade ne bi postojale, a među najvažnijim obavezama je naručivanje robe isključivo od kompanije Edi i plaćanje u zadatim rokovima. – Zbog sveukupne ekonomske situacije, tražili bismo i da primalac obezbedi bankarske garancije – kaže Đorđević.

Modna kuća Edi trenutno ima osam svojih maloprodajnih radnji u Srbiji, ali robu prodaje i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji. Voleli bi da poslovanje prošire i u inostranstvo, naročito u zemlje Skandinavije, gde, kako kažu, postoji velika potražnja za trikotažom.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank