Kompanija Edi ne bi naplaćivala ulaznu naknadu za franšizu, ali bi primaoci franšize ipak bili obavezni da izdvajaju određen procenat za marketing.
Četvrtak
05.06.2014
Niška modna kompanija Edi već dvadeset godina proizvodi i prodaje trikotažu izrađenu od prirodnih materijala. Sada planiraju da ponude franšizu i nađu primaoce u zemlji i inostranstvu.
 

Vlasnik kompanije Ljubiša Đorđević kaže da je došlo vreme da se maloprodaja razvije i kroz franšizing. – Mogu sa sigurnošću da kažem da smo u segmentu proizvodnje džempera, muških i ženskih, veoma konkurentni na tržištu. Naš proizvod ni po čemu ne zaostaje za svetskim brendovima. Izrada, dizajn, materijali, sve je na vrhunskom nivou i na tom segmentu smo zasnovali naš franšizni koncept – objašnjava Đorđević.

U kolekcijama ove modne kuće nalaze se i drugi komadi odeće, ali bi se asortiman franšiznih radnji zasnivao, pre svega, na džemperima. – Asortiman bismo selektovali, budući da je kompletan program nemoguće ponuditi u većem obimu. Prioritet bismo dali džemperima, ali bi u ponudi svakako bili i prateći komadi poput košulja, majica, pantalona, ali u ograničenom obimu – objašnjava Đorđević.

O prelasku na franšizing dugo se razmišljalo u ovoj kući. Još pre dve  godine otvorene su tri radnje – u Užicu, Somboru i Obrenovcu koje posluju pod brendom Edi, ali ih vode nezavisni preduzetnici. – Mogli bismo reći da je reč o franšiznim pilot-projektima. Oni posluju potpuno nezavisno, sami su obezbedili prostor, ali robu nabavljaju isključivo od nas. Mi smo im pomogli u opremanju enterijera i nastupaju pod našim brendom. Budući da je saradnja sa tim partnerima pozitivna, mislim da je došlo vreme da ponudimo tržištu franšizu. U tome vidimo perspektivu i budućnost daljeg razvoja kompanije – kaže Đorđević.

Hilton Worldwide

Foto: EDI

Primaoci franšize ne bi imali obavezu da plaćaju ulaznu naknadu, ali je strategijom razvoja marketinga predviđeno da izdvajaju određeni procenat u te svrhe. Druge franšizne naknade ne bi postojale, a među najvažnijim obavezama je naručivanje robe isključivo od kompanije Edi i plaćanje u zadatim rokovima. – Zbog sveukupne ekonomske situacije, tražili bismo i da primalac obezbedi bankarske garancije – kaže Đorđević.

Modna kuća Edi trenutno ima osam svojih maloprodajnih radnji u Srbiji, ali robu prodaje i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji. Voleli bi da poslovanje prošire i u inostranstvo, naročito u zemlje Skandinavije, gde, kako kažu, postoji velika potražnja za trikotažom.


Vesna Lapčić
Novinar