S trikotažom u svet
Vlasnik kompanije Ljubiša Đorđević kaže da je došlo vreme da se maloprodaja razvije i kroz franšizing. – Mogu sa sigurnošću da kažem da smo u segmentu proizvodnje džempera, muških i ženskih, veoma konkurentni na tržištu. Naš proizvod ni po čemu ne zaostaje za svetskim brendovima. Izrada, dizajn, materijali, sve je na vrhunskom nivou i na tom segmentu smo zasnovali naš franšizni koncept – objašnjava Đorđević.
U kolekcijama ove modne kuće nalaze se i drugi komadi odeće, ali bi se asortiman franšiznih radnji zasnivao, pre svega, na džemperima. – Asortiman bismo selektovali, budući da je kompletan program nemoguće ponuditi u većem obimu. Prioritet bismo dali džemperima, ali bi u ponudi svakako bili i prateći komadi poput košulja, majica, pantalona, ali u ograničenom obimu – objašnjava Đorđević.
O prelasku na franšizing dugo se razmišljalo u ovoj kući. Još pre dve godine otvorene su tri radnje – u Užicu, Somboru i Obrenovcu koje posluju pod brendom Edi, ali ih vode nezavisni preduzetnici. – Mogli bismo reći da je reč o franšiznim pilot-projektima. Oni posluju potpuno nezavisno, sami su obezbedili prostor, ali robu nabavljaju isključivo od nas. Mi smo im pomogli u opremanju enterijera i nastupaju pod našim brendom. Budući da je saradnja sa tim partnerima pozitivna, mislim da je došlo vreme da ponudimo tržištu franšizu. U tome vidimo perspektivu i budućnost daljeg razvoja kompanije – kaže Đorđević.
Foto: EDI
Primaoci franšize ne bi imali obavezu da plaćaju ulaznu naknadu, ali je strategijom razvoja marketinga predviđeno da izdvajaju određeni procenat u te svrhe. Druge franšizne naknade ne bi postojale, a među najvažnijim obavezama je naručivanje robe isključivo od kompanije Edi i plaćanje u zadatim rokovima. – Zbog sveukupne ekonomske situacije, tražili bismo i da primalac obezbedi bankarske garancije – kaže Đorđević.
Modna kuća Edi trenutno ima osam svojih maloprodajnih radnji u Srbiji, ali robu prodaje i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji. Voleli bi da poslovanje prošire i u inostranstvo, naročito u zemlje Skandinavije, gde, kako kažu, postoji velika potražnja za trikotažom.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se