U naredne tri do četiri godine istraživanja pokazuju da će biznis punjenja i reciklaže kertridža ići uzlaznom putanjom, posebno InkJet. Naravno, to ne mora da znači da će tako biti i na ovom podneblju, ali svetski trendovi su dobri.
Aleksandar Dimitrijević
Sreda
11.06.2014.
Smile Ink, kompanija za reciklažu i punjenje kertridža, namerava da razvije i franšizni model poslovanja.
 

Aleksandar Dimitrijević, vlasnik kompanije Smile Ink, kaže da se u poslu punjenja i reciklaže kertridža nalazi 14 godina, te da je, nakon bogatog iskustva, odlučio da ponudi franšizu. Budući da je njegova firma generalni zastupnik nemačkog proizvođača mastila OCP za zemlje bivše Jugoslavije (osim Slovenije) često posećuje seminare i okupljanja na kojima prisustvuju i zastupnici te kompanije iz drugih zemalja. U razgovoru sa njima je i došao na ideju da posao proširi i kroz franšizu. – Dok smo razgovarali, i na osnovu njihovog iskustva, zaključio sam da je franšizni model poslovanja jako dobar, tako da sam i sam posle skoro deceniju i po poslovanja odlučio da ponudim tržištu franšizu – kaže Dimitrijević.

U zemljama regiona nema mnogo ozbiljnih firmi koje se bave ovim poslom, posebno onih koje nude franšizu – dodaje Dimitrijević.

Za Smile Ink franšizu neophodno je izdvojiti ulaznu franšiznu naknadu. Formirana su tri star-up paketa, a cena zavisi od opreme koja se naručuje kao i količine potrošnog materijala. Inicijalna naknada podrazumeva i angažovanje arhitekte za opremanje enterijera, kao i obuku koja traje oko mesec dana. – Pored toga, primalac bi na nedeljnom nivou dobijao sve neophodne informacije, budući da je reč o veoma dinamičnoj grani, tehnologije se stalno menjaju i unapređuju, pa je za dobro poslovanje neophodno pomno pratiti tržište. Primalac dobija i softverski paket za poslovanje koji smo namenski kreirali – objašnjava Dimitrijević.

Primalac franšize bi imao obavezu i da izdvaja određena sredstva za marketing. – Mi pravimo godišnji plan marketing budžeta tako da bi primalac zapravo učestvovao u njemu u određenom procentu. Za uzvrat bi bio predstavljen u svim našim promotivnim aktivnostima i na našem portalu kao Smile Ink poslovnica. S tim što bismo u ovom segmentu primaocu omogućili određeni grejs period kao svojevrsnu podršku početku poslovanja – kaže Dimitrijević.

Franšiza bi mogla da se pokrene u svim većim gradovima, a primalac franšize bi svakako imao teritorijalni ekskluzivitet. Obaveza primaoca bi bila da sav repromaterijal nabavlja od davaoca franšize – kompanije Smile Ink. – Rokovi plaćanja su 30 dana, ali je neophodno i da se obezbedi garancija u vidu menice ili nekom drugom obliku – kaže Dimitrijević i dodaje da bi se franšizni ugovor potpisivao na dve godine sa mogućnošću da se produži ili raskine.

Vlasnik Smile Ink kompanije kaže da svetska istraživanja pokazuju da su perspektive u ovom poslu pozitivne. – U naredne tri do četiri godine istraživanja pokazuju da će biznis ići uzlaznom putanjom, posebno InkJet. Naravno, to ne mora da znači da će tako biti i na ovom podneblju, ali svetski trendovi su dobri – kaže on.

Smile Ink za sada ima tri sopstvene poslovnice u Beogradu i za tržište tog grada franšiza nije u ponudi, da se, kako kaže vlasnik, ne bi stvarala konkurencija. Kompanija posluje od 2000 godine.

 


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

Od ideje do parfimerije /15.09.2017.

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

POPULARNO NA FORUMU