26.10.2015

Velika usluga za mala preduzeća

Interface Financial Group, jedan od vodećih franšiznih sistema u specifičnoj oblasti faktoringa, planira da proširi poslovanje i u zemljama ovog regiona.

U domenu sofisticiranih finansijskih usluga, američki franšizni sistem Interface Financial Group jedan je od vodećih u svojoj branši, sa više od 40 godina iskustva. Kompanija je osmislila i pruža jednu vrstu specifične faktoring usluge, koja se, u nešto slobodnijem prevodu, može opisati kao „popust na fakturu“ – invoice discounting. Ovom uslugom Interface Financial Group omogućava svojim klijentima da ubrzaju priliv novca i dođu do preko potrebnog operativnog kapitala – a klijenti su, pre svega, mala preduzeća koja su ili tek počela da posluju ili planiraju da se brže razvijaju.

Ilustracija

Interface Financial Group se već godinama nalazi na listi najuspešnijih franšiznih sistema uglednog američkog magazina Entrepreneur. Rangiran je i na listi najboljih biznisa koji se mogu voditi od kuće, kao i na listi najboljih američkih franšiza koje se šire van matičnog tržišta.

Kada su krajem 1972. godine uveli ovu uslugu, Interface Financial Group je želeo da reši akutni problem jedne, kako kažu, nepravedno zapostavljene niše. Mala, novoosnovanih preduzeća, jednostavno, nisu uspevala da naplate svoja potraživanja u predviđenom roku.
Kako se radi o preduzećima sa malim godišnjim obrtom, većina njih nije mogla ni da računa na neki od klasičnih izvora finansiranja (banke, faktoring kuće). Takve kompanije, kad isporuče proizvode ili usluge, najčešće sa rokom plaćanja od 30 dana, očekuju da im fakture budu plaćene tek za 40-60 dana od dana isporuke. Ovu „prazninu“ u prilivu kapitala upravo pokušava da nadomesti usluga invoice discounting-a – mala preduzeća, naime, dobijaju mogućnost da budu isplaćena „odmah“ tako što bi fakturu, uz određen popust, prodali Interface Financial Group-u.

Početkom devedesetih, sa već 20 godina iskustva, Interface Financial Group je odlučio da benefite svoje usluge i bogato poslovno znanje prenese i drugima. Ponudili su franšizu i uspeli da se prošire u Americi, Australiji, pojedinim zemljama Evrope i Azije. U ovom trenutku, imaju više od 160 poslovnica širom sveta. Primaoce franšize, međutim, traže i u zemljama ovog regiona. – Na taj način, usluga invoice discounting-a bi postala dostupna i velikom broju ovdašnjih malih preduzeća i biznisa kojima je pomoć ove vrste preko potrebna kako bi uopšte uspela da održe i dalje razvijaju svoje poslovanje  – kaže Dejvid Banfild, predsednik kompanije Interface Financial Group.

Osnovna prednost IFG sistema je u samoj usluzi koja je, kako kaže Banfild, vrlo specifična. Iako invoice discounting pripada porodici usluga faktoringa, ove dve usluge ne bi trebalo mešati. Prvo, u invoice discouting-u nema strogog ugovornog odnosa, klijenti mogu da dođu i odu kad god požele, što znači da uslugu mogu da koriste samo kada im je potrebna (use-it-as-you-need-it service).  Druga razlika je u tome što se usluga isključivo bazira na kupoprodajnoj transakciji. Klijent sam odlučuje koju će fakturu – i kada – da proda, bez obaveza ili uslova vezanih za veličinu iznosa ili broj faktura. – Znači, ne radi se o zajmu, kao u slučaju faktoringa, pa nema ni novca koji bi klijent trebalo da vrati posle određenog vremena – naglašava Banfild. Suština je u tome da Interface Financial Group kupuje određenu fakturu s popustom, a klijent odmah dobija gotov novac – operativni kapital kojim može da pokrije troškove poslovanja i nastavi da se razvija.

IFG sistem, s druge strane, iziskuje da i primaoci franšize u ovaj posao uđu sa znatnom količinom kapitala. Za pokretanje franšize potrebno je izdvojiti oko 39.000 dolara za ulaznu naknadu i obezbediti dodatnih 50.000 do 100.000 dolara operativnog kapitala. Postoji i redovna naknada koja se plaća na mesečnom nivou. Međutim, kako kaže Banfild, ovo je jedan od poslova koji lako može da se radi od kuće. – Primaoci franšize ne moraju da obezbede ono što bi većina drugih franšiznih sistema zahtevala – osoblje, poslovne prostorije, sofisticiranu opremu, posebnu infrastrukturu – kaže Banfild.  

Kao najveću podršku svojim primaocima franšize, Banfild ističe da su obezbedili temeljnu, profesionalnu obuku. – U svakom poslu, ključno je da imate ljude koji znaju šta i kako treba da rade. Zbog toga smo odvojili mnogo vremena i uložili veliki napor da osmislimo proces obuke, koji čak od početnika lako može da napravi stručnjaka za invoice discounting. Radimo sa primaocima i „na terenu“, zajedno sa njima prolazimo kroz protokole i čitav proces poslovanja. U samom sedištu kompanije, pak, organizovana su predavanja. Međutim, mi smo uvek tu za njih jer se podrška ne završava sa obukom. Tu smo i da ih „povedemo za ruku“ i da im pomognemo „u hodu“,  kad god je to potrebno – objašnjava Banfild.

Primalac IFG franšize bi trebalo da bude izrazito komunikativna osoba koja zna da brzo donosi odluke i rešava probleme. – Ne mogu da kažem da postoji idealan profil za primaoca naše franšize, jer nam iskustvo pokazuje da su dosadašnji primaoci dolazili iz najrazličitih branši. Međutim, pokazalo se da su u ovom poslu najuspešniji oni koji su već radili u svetu bankarstva, faktoringa, brokerskog poslovanja, knjigovodstva ili sličnih finansijskih usluga... U svakom slučaju, to treba da budu zrele, odgovorne osobe sa solidnim poslovnim iskustvom – kaže Banfild.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank