20.06.2014

Rast prodaje, ali i novi izazovi

Prema poslednjem finansijskom izveštaju, švedska modna kompanija H&M prijavljuje najveći kvartalni rast profita u poslednje četiri godine. U planu je jačanje online prodaje.

Najnoviji finansijski izveštaj najpoznatijeg švedskog proizvođača i prodavca odeće – Hennes&Mauritz – pokazuje da bi u kompaniji mogli da budu zadovoljni rezultatom "u prvom poluvremenu". Naime, kompanija je objavila je da je u prvih šest meseci tekuće fiskalne godine (1. decembar 2013. – 31. maj 2014.) ukupna prodaja – sa PDV-om, izražena u lokalnim valutama – porasla 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pretočeno u švedske krune, prodaja bez PDV-a iznosila je 69,970 miliona (1,1 milijarda dolara), što je povećanje od 17 posto. U ovom periodu, neto profit kompanije povećan je 19 posto, dok je samo u poslednja tri meseca porastao 25 posto, što je najveća stopa kvartalnog rasta u poslednje četiri godine.

Karl-Johan Persson, H&M CEO

Za sada, H&M daje mogućnost online kupovine u 10 zemalja (u određenim zemljama Evrope i Sjedinjenim Državama), što je, u poređenju sa Zarom, najvećim suparnikom na tržištu, čak dva puta manje, budući da španski modni brend ima online prodaju u 25 zemalja.
- Nastavićemo sa dugoročnim ulaganjima i različitim strategijama razvoja kako bismo H&M učinili još snažnijim.
Karl-Johan Persson

Pored toga što je prolećna kolekcija bila "dobro prihvaćena", rast prodaje i naročito dobri rezultati u drugom kvartalu povezuju se i sa neverovatno dobrim prijemom H&M brenda u Australiji. Tamo je, početkom aprila, otvorena prva i reprezentativna radnja, na jednoj od prestižnih lokacija u Melburnu. Drugi razlog je, navodi se u saopštenju, pokretanje online prodaje u Francuskoj početkom marta, gde je, već na samom početku, počela da daje vrlo dobre rezultate. Snažan razvoj ostalih brendova iz portfelja kompanije – COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday i H&M Home – takođe je uticao na ukupan rast prodaje.

Kompanija u ovoj godini namerava da nastavi da širi prodajnu mrežu, što znači da će, kako se navodi, otvoriti 375 novih prodavnica širom sveta. Ulazak na nova tržišta – Filipine i Indiju – planiran je za jesen. – Primećujemo da određeni segmenti u koje smo dugoročno ulagali počinju da donose profit – naš brend & Other Stories, kao i online prodaja u Sjedinjenim Državama i Francuskoj – izjavio je Karl-Johan Persson, izvršni direktor komapnije. – Međutim, nastavićemo sa dugoročnim ulaganjima i različitim strategijama razvoja kako bismo H&M učinili još snažnijim. Ove jeseni, recimo, pokrenućemo online prodaju u Španiji i Italiji, a krajem ove godine i u Kini. Sledeće godine planiramo pokretanje online prodaje u još 8-10 zemalja – dodao je Persson.

Švedski modni gigant ima više od 3.200 prodavnica u 54 zemlje širom sveta, uključujući i tržišta na kojima se razvija kroz franšizing (Liban, Izrael, Maroko, Jordan, Tajland, Kuvajt i Indonezija). Samo u poslednjoj deceniji utrostručen je broj radnji koje posluju pod ovim brendom. U ovom regionu H&M svoje radnje ima u Hrvatskoj (14) , Srbiji (3) i Sloveniji (11), a prisutan je direktno. 

 

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank