Budući da smo koncept za ulazak u Srbiju pripremali godinu dana, već smo pronašli 14 primalaca koji žele i ispunjavaju uslove da budu deo franšiznog koncepta Motoo. Sa njima smo potpisali franšizne ugovore.
Marko Stefanović, menažder servisnog koncepta Motoo
Subota
05.07.2014.
Nemački franšizni sistem Motoo za servisiranje automobila stigao je u Srbiju. Mreži je u kratkom roku pristupilo već 14 primalaca franšize - partnera.
 

Kompanija Delmax postala je primalac master franšize za tržište Srbije nemačkog franšiznog lanca za servisiranje automobila Motoo. Franšiznoj mreži je već pristupilo 14 servisa širom Srbije, a cilj primaoca master franšize je da pod ovim brendom posluje 80 servisa koji će biti geografski ravnomerno rasprostranjeni.

Marko Stefanović, menažder servisnog koncepta Motoo, kaže da je poslovanje ovih servisa prilagođeno nemačkim standardima. – Tehničko-tehnološke promene se dešavaju jako brzo, i ukoliko serviseri žele da zadrže visok nivo usluge, moraju da prate sve te promene. U tome im svakako mi pomažemo – objašnjava Stefanović.

Osnovni uslovi za potencijalne primaoce franšize su da njihov servis ima dve dizalice i tri zaposlena, kao i da servisira više marki automobila. Pored toga, servisi moraju da ugrađuju delove samo renomiranih proizvođača, ali nisu u obavezi da delove nabaljaju od davaoca franšize, iako to mogu da čine.

 – Budući da smo koncept za ulazak u Srbiju pripremali godinu dana, već smo pronašli 14 primalaca koji žele i ispunjavaju uslove da budu deo franšiznog koncepta Motoo. Sa njima smo potpisali franšizne ugovore – kaže Stefanović.

Primaocima franšize je na raspolaganju kontakt-centar davaoca za razrešenje svih nedoumica. Takođe, podršku dobijaju i u marketingu, pravnim savetima, obuci i usavršavanju, a dostupni su im i brojni softveri namenjeni kako za identifikaciju i proučavanje delova, tako i za organizaciju rada i upravljanje jednim auto-servisom.

Obukama i seminarima su obuhvaćene praktično sve teme relevantne za jedan nezavisni auto-servis. Tehničke obuke se sprovode uz pomoć ECAP centra (Obrazovni centar za auto-profesionalce) sa kojim davalac franšize ima potpisan ugovor o partnerstvu.

Zoran Petrović, direktor kompanije Ferdinand Bilstein SEE i jedan od osnivača ECAP centra, kaže da postoje dva segmenta after market tržišta. Jedan podrazumeva ovlašćene servise, a drugi ostale, nezavisne servise. – U Srbiji se procenjuje da postoji oko 4.000 auto-servisa od kojih je samo osam odsto ovlašćenih od auto- proizvođača. Nezavisni su prepušteni sami sebi, nemaju pomoć oko mnogih stvari kao što je obrada reklamacija, nemaju tehničku, pravnu, marketinšku podršku, što je ujedno i pretnja po bezbednost u saobraćaju. Cilj našeg centra, koji je partner Motoo sistemu, jeste da ponudimo podršku i povećamo nivo servisa – ističe Petrović.

Filip Hes, vlasnik kompanije Hans Hess u okviru koje je nastao Motoo koncept, kaže da vlasnici servisa u današnje vreme moraju da budu eksperti ne samo da poprave auto, već i da budu stručni u organizaciji, finansijama, marketingu. – Cilj naše kompanije je da pomogne servisima. Naša kompanija je porodična firma koja je počela sa radom pre oko 25 godina, a servisni koncept Motoo kreirali smo pre deset godina – objašnjava Hes.   

Primaoci franšize biće u obavezi da plaćaju mesečnu franšiznu naknadu. Njihov rad i poštovanje ugovora kontrolisaće davalac franšize, a povremeno će biti organizovano istraživanje Mistery Shopper


Vesna Lapčić
saradnik