21.08.2014

Sa istom ljubavlju i energijom

Mihajlo i Dimitrije Stevanović primaoci su franšize Rakia Bara u Zemunu, i kako sami kažu, nakon pola godine rada, zadovoljni su poslovanjem.

Kad se pogledaju biografije braće Dimitrija i Mihajla Stevanovića, primalaca franšize Rakia Bara, teško da bi bilo ko očekivao da će zaplivati vodama ugostiteljstva. Mihajlo je diplomirani ekonomista, stručnjak za direktno oglašavanje, ali i bivši košarkaški reprezentativac u mlađim kategorijama sa internacionalnom karijerom. Dimitrije je diplomirani inženjer-master procesnog hemijskog inženjerstva, odgovorni projektant i sertifikovani tehnološki broker.

Rakia Bar, Moja franšiza, Zemun Fot. Rakia Bar Zemun

"Država nije ponudila odgovarajuću podršku mladim i malim preduzetnicima, koji u današnje vreme pokretanjem poslovanja rizikuju mnogo - da bi stvorili zaista malo. Franšiza će svakako povećati šanse mnogih preduzetnika za uspeh."
Dimitrije Stevanović (prvi sleva) sa Brankom Nešićem (prvi zdesna) i Mihajlom Stevanovićem (drugi zdesna), na svečanom otvaranju Rakia Bara u Zemunu

Pre nego što ušli u ugostiteljstvo i franšizing, četiri godine su zajedno vodili Agenciju za online marketing i novinarstvo. U to vreme, kako sami kažu, takva agencija je bila pionirski poduhvat budući da je internet oglašavanje bilo u samom začetku. Iskustva koja su tada stekli – sada primenjuju u svom novom poslovnom poduhvatu – Rakia Baru u Zemunu.

Vlasnika franšize smo upoznali na jednom od predavanja u Privrednoj komori Srbije. Bilo je to nekoliko godina pre nego što smo uopšte i počeli da razmišljamo o ugostiteljstvu. Tada smo prvi put čuli sve što treba znati o našem nacionalnom piću, njegovim potencijalima, ali i Rakia Bar konceptu koji je u tom trenutku značajno unapredio ugostiteljsku ponudu u Beogradu. Nije prošlo mnogo vremena, a mi smo bili rešeni da otvorimo franšizu Rakia Bara u Zemunu – kaže jedan od braće, Dimitrije Stevanović.

Mihajlo se nadovezuje da ih je u ovaj poslovni poduhvat najviše uvukla strast koju je Branko Nešić, tvorac Rakia Bara, ulagao u promociju rakije, profesionalnog ugostiteljstva i kvaliteta samog brenda. – Takođe, cenimo doprinos koji je Nešić dao u podizanju nivoa ugostiteljstva i kulturi ispijanja kvalitetnih domaćih voćnih destilata u celoj Srbiji, kao i njegov rad na podizanju svesti o našem jedinstvenom nacionalnom alkoholnom piću, kojeg smo se dugo stideli u ugostiteljstvu. Sve to smo spojili sa poznavanjem lokalnog tržišta. Tek kada malo dublje uđete u svet rakije i bliže se upoznate sa samom istorijom, načinom proizvodnje i procenom kvaliteta, shvatite koliko je retko i zaista teško naići na, popularno rečeno, dobru rakiju. Kad smo se uverili u kvalitet i verodostojnost ponude Rakia Bara, jasno nam je bilo koji put ćemo izabrati  – kaže Mihajlo.

Rakia Bar, Moja franšiza, Zemun

Franšiza Rakia Bara u Zemunu otvorena je u martu 2014. u centralnoj pešačkoj zoni, u blizini Opštine Zemun i Zemunskog keja. Ciljna grupa su im stanovnici ne samo Zemuna, već i Novog Beograda – gde gravitira oko 400.000 ljudi. Bar se prostire na dva nivoa i poseduje letnju baštu. – Autentičan enterijer bara uradio je Marko Basarovski – jedan od vodećih domaćih arhitekata mlađe generacije– kaže Dimitrije.

O franšizingu su znali i pre nego što su postali primaoci franšize. Kada su počeli da razmišljaju o ugostiteljstvu, razmatrali su da li da se sami upuste u posao ili da uzmu franšizu. – Nama se zapravo jako svideo koncept Rakia Bara. On se pokazao kao uspešan ne samo u Srbiji, već i drugim zemljama. Pritom, davalac franšize je imao veliko iskustvo, ne samo u ugostiteljstvu, već i organizaciji Rakia festa, stvaranju brenda. Ne manje važna bila je jedinstvena ponuda i tehnička podrška, što znači da smo mogli da računamo na plansku i organizovanu proizvodnju i snabdevanje.Danas, kad i sami poslujemo kao deo većeg franšiznog sistema, jako nam je važna podrška davaoca, i na polju logistike i edukacije – objašnjava Dimitrije.

Energije su je jednostavno poklopile. Sjajno se razumemo sa Brankom i stavovi oko menadžerstva u ugostiteljstvu i kreiranju strategija komunikacije, ponude i prodaje su nam isti – dodaje Mihajlo.

Zahvaljujući predanom radu, ali i već izgrađenom brendu, Stevanovići kažu da uspevaju da ostvare prethodno zacrtane ciljeve, uprkos konstantnom padu prometa u ugostiteljstvu i životnog standarda. – Kada se franšiza razvija pod jakim brendom, to može da bude velika prednost kad krenete da osvajate tržište na kojem postoji veliki broj lokalnih konkurenata. Franšiza Rakia Bara nam je omogućila da naš ugostiteljski objekat na lokalnoj mapi Zemuna dobije jedinstvenu i zaokruženu ponudu – kaže Dimitrije.

Rakia Bar, Moja franšiza, Zemun

Foto: Rakia Bar Zemun

Franšiza im je donela brojne prednosti, tako da, kako kažu, od prvog dana odlično prodaju svoj glavni proizvod – rakiju. Pored toga, ne zanemaruju i nezaobilaznu ponudu kafa. Rakia Bar se, kako kažu, okreće sve zahtevnijim potrošačima, dopunjuje i inovira ponudu, ali „ostaje svoj“. – U dogovoru sa davaocem franšize proširili smo koncept i prilagodili ga navikama lokalnog tržišta, tako da smo veliku pažnju posvetili i segmentu kafa. Opredelili smo se za „speciallity coffee concept“ pripremanja i posluživanja specifične esspresso kafe tipa arabika, kao i inovacijama u pripremi domaće kafe. Sve smo to objedinili radnim nazivom – „R - coffee shop“ – dodaju Stevanovići.

U Srbiji je, kako kažu, veliki izazov biti preduzetnik. – Još je teže ako ste u dvadesetim godinama i radite u ugostiteljstvu, u jednom od najkonkurentnijih sektora u Srbiji. Standardni problemi preduzetnika su već poznati, a u našem poslu to je, pre svega, nelojalna konkurencija protiv koje se, zajedno sa franšizodavcem, borimo kvalitetom usluge i proizvoda koje nudimo. Takođe, država nije ponudila odgovarajuću podršku mladim i malim preduzetnicima, koji u današnje vreme pokretanjem poslovanja rizikuju mnogo, da bi stvorili zaista malo. Franšiza će svakako povećati šanse mnogih preduzetnika za uspeh. Da bi se danas u Srbiji poslovalo uspešno, potrebno je konstantno ulagati sve svoje vreme, znanje i ljubav u posao – kaže Dimitrije.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank