Sa istom ljubavlju i energijom
Dimitrije Stevanović (prvi sleva) sa Brankom Nešićem (prvi zdesna) i Mihajlom Stevanovićem (drugi zdesna), na svečanom otvaranju Rakia Bara u Zemunu
Kad se pogledaju biografije braće Dimitrija i Mihajla Stevanovića, primalaca franšize Rakia Bara, teško da bi bilo ko očekivao da će zaplivati vodama ugostiteljstva. Mihajlo je diplomirani ekonomista, stručnjak za direktno oglašavanje, ali i bivši košarkaški reprezentativac u mlađim kategorijama sa internacionalnom karijerom. Dimitrije je diplomirani inženjer-master procesnog hemijskog inženjerstva, odgovorni projektant i sertifikovani tehnološki broker.
Pre nego što ušli u ugostiteljstvo i franšizing, četiri godine su zajedno vodili Agenciju za online marketing i novinarstvo. U to vreme, kako sami kažu, takva agencija je bila pionirski poduhvat budući da je internet oglašavanje bilo u samom začetku. Iskustva koja su tada stekli – sada primenjuju u svom novom poslovnom poduhvatu – Rakia Baru u Zemunu.
– Vlasnika franšize smo upoznali na jednom od predavanja u Privrednoj komori Srbije. Bilo je to nekoliko godina pre nego što smo uopšte i počeli da razmišljamo o ugostiteljstvu. Tada smo prvi put čuli sve što treba znati o našem nacionalnom piću, njegovim potencijalima, ali i Rakia Bar konceptu koji je u tom trenutku značajno unapredio ugostiteljsku ponudu u Beogradu. Nije prošlo mnogo vremena, a mi smo bili rešeni da otvorimo franšizu Rakia Bara u Zemunu – kaže jedan od braće, Dimitrije Stevanović.
Mihajlo se nadovezuje da ih je u ovaj poslovni poduhvat najviše uvukla strast koju je Branko Nešić, tvorac Rakia Bara, ulagao u promociju rakije, profesionalnog ugostiteljstva i kvaliteta samog brenda. – Takođe, cenimo doprinos koji je Nešić dao u podizanju nivoa ugostiteljstva i kulturi ispijanja kvalitetnih domaćih voćnih destilata u celoj Srbiji, kao i njegov rad na podizanju svesti o našem jedinstvenom nacionalnom alkoholnom piću, kojeg smo se dugo stideli u ugostiteljstvu. Sve to smo spojili sa poznavanjem lokalnog tržišta. Tek kada malo dublje uđete u svet rakije i bliže se upoznate sa samom istorijom, načinom proizvodnje i procenom kvaliteta, shvatite koliko je retko i zaista teško naići na, popularno rečeno, dobru rakiju. Kad smo se uverili u kvalitet i verodostojnost ponude Rakia Bara, jasno nam je bilo koji put ćemo izabrati – kaže Mihajlo.
Franšiza Rakia Bara u Zemunu otvorena je u martu 2014. u centralnoj pešačkoj zoni, u blizini Opštine Zemun i Zemunskog keja. Ciljna grupa su im stanovnici ne samo Zemuna, već i Novog Beograda – gde gravitira oko 400.000 ljudi. Bar se prostire na dva nivoa i poseduje letnju baštu. – Autentičan enterijer bara uradio je Marko Basarovski – jedan od vodećih domaćih arhitekata mlađe generacije– kaže Dimitrije.
O franšizingu su znali i pre nego što su postali primaoci franšize. Kada su počeli da razmišljaju o ugostiteljstvu, razmatrali su da li da se sami upuste u posao ili da uzmu franšizu. – Nama se zapravo jako svideo koncept Rakia Bara. On se pokazao kao uspešan ne samo u Srbiji, već i drugim zemljama. Pritom, davalac franšize je imao veliko iskustvo, ne samo u ugostiteljstvu, već i organizaciji Rakia festa, stvaranju brenda. Ne manje važna bila je jedinstvena ponuda i tehnička podrška, što znači da smo mogli da računamo na plansku i organizovanu proizvodnju i snabdevanje.Danas, kad i sami poslujemo kao deo većeg franšiznog sistema, jako nam je važna podrška davaoca, i na polju logistike i edukacije – objašnjava Dimitrije.
– Energije su je jednostavno poklopile. Sjajno se razumemo sa Brankom i stavovi oko menadžerstva u ugostiteljstvu i kreiranju strategija komunikacije, ponude i prodaje su nam isti – dodaje Mihajlo.
Zahvaljujući predanom radu, ali i već izgrađenom brendu, Stevanovići kažu da uspevaju da ostvare prethodno zacrtane ciljeve, uprkos konstantnom padu prometa u ugostiteljstvu i životnog standarda. – Kada se franšiza razvija pod jakim brendom, to može da bude velika prednost kad krenete da osvajate tržište na kojem postoji veliki broj lokalnih konkurenata. Franšiza Rakia Bara nam je omogućila da naš ugostiteljski objekat na lokalnoj mapi Zemuna dobije jedinstvenu i zaokruženu ponudu – kaže Dimitrije.
Foto: Rakia Bar Zemun
Franšiza im je donela brojne prednosti, tako da, kako kažu, od prvog dana odlično prodaju svoj glavni proizvod – rakiju. Pored toga, ne zanemaruju i nezaobilaznu ponudu kafa. Rakia Bar se, kako kažu, okreće sve zahtevnijim potrošačima, dopunjuje i inovira ponudu, ali „ostaje svoj“. – U dogovoru sa davaocem franšize proširili smo koncept i prilagodili ga navikama lokalnog tržišta, tako da smo veliku pažnju posvetili i segmentu kafa. Opredelili smo se za „speciallity coffee concept“ pripremanja i posluživanja specifične esspresso kafe tipa arabika, kao i inovacijama u pripremi domaće kafe. Sve smo to objedinili radnim nazivom – „R - coffee shop“ – dodaju Stevanovići.
U Srbiji je, kako kažu, veliki izazov biti preduzetnik. – Još je teže ako ste u dvadesetim godinama i radite u ugostiteljstvu, u jednom od najkonkurentnijih sektora u Srbiji. Standardni problemi preduzetnika su već poznati, a u našem poslu to je, pre svega, nelojalna konkurencija protiv koje se, zajedno sa franšizodavcem, borimo kvalitetom usluge i proizvoda koje nudimo. Takođe, država nije ponudila odgovarajuću podršku mladim i malim preduzetnicima, koji u današnje vreme pokretanjem poslovanja rizikuju mnogo, da bi stvorili zaista malo. Franšiza će svakako povećati šanse mnogih preduzetnika za uspeh. Da bi se danas u Srbiji poslovalo uspešno, potrebno je konstantno ulagati sve svoje vreme, znanje i ljubav u posao – kaže Dimitrije.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...