Španske franšize u ekspanziji
Franšize iz Španije prisutne su u 127 zemalja, što je za četiri više nego prethodne godine, pokazuje ovogodišnji izveštaj Španske franšizne asocijacije (Asociacion Espanola de Franquiciadores). Među španskim franšizama koje su internacionalizovale svoje poslovanje nalazi se čak 285 sistema.
Broj brendova koji imaju više od 100 franšiznih jedinica je 27, a najviše ih je iz sveta mode. Ovih 27 sistema, zapravo, ima 15.864 franšizne jedinice, što je 83,7 odsto od ukupnog broja u svim zemljama sveta (18.957). Ostatak franšiznih jedinica raspoređen je između ostalih 258 sistema. U izveštaju se navodi i da je 23,5 odsto sistema – odnosno 67 – tek krenulo u međunarodnu ekspanziju, te trenutno ima samo jednu franšiznu jedinicu van Šanije.
Foto na naslovnoj: Gaudi Colours and Patterns, Les Haines/ Flickr
Foto članak: Valencia, Spain, Keith Ellwood/ Flickr
Prema podacima ove institucije, franšize iz zemlje sa Pirineja prisutne su i u zemljama Balkana, a o mnogima smo već i pisali. U Hrvatskoj posluje čak 15 španskih franšiznih sistema, u Srbiji 11, na Kosovu jedan, u Makedoniji devet, Bosni i Hercegovini osam, Crnoj Gori sedam, Albaniji tri. Od španskih brendova u zemljama regiona kroz franšizing prisutni su između ostalog i Camper, Cortefiel&Pedro del Hierro, Desigual, Mango, Springfield, Naturhouse, No+Vello i drugi. Po broju franšiznih jedinica u zemljama regiona prednjači Hrvatska sa 93, dok ih je u Srbiji 39, Bosni 24, Makedoniji 13, Crnoj Gori sedam, Albaniji četiri, Kosovu dve.
Ipak, španskih franšiza najviše ima u Portugalu, najbližem susedu, gde ih je 185. Sledi Meksiko sa 82 franšizna sistema, zatim Andora 78, Francuska 61, Italija 52. Među ostalim zemljama gde su španske franšize najprisutnije su Kolumbija, Maroko, Velika Britanija, Panama i Venecuela – dakle, pet zemalja iz Evrope, četiri latinoameričke zemlje i jedna iz severne Afrike. Primećuje se da "Španaca" najviše ima u zemljama koje su im geografski ili jezički bliske (oblast Mediterana i Latinska Amerika, kao romansko, odnosno, špansko govorno područje).
Španske franšize, uopšteno, najprisutnije su u zemljama Evrope i to u 46 zemalja. Na američkom kontinentu, uključujući Severnu i Latinsku Ameriku, franšize iz Španije posluju u 28 zemalja, dok se u Aziji mogu naći u 23 zemlje. Na Bliskom istoku ima deset franšiznih sistema, u Africi u 18. Franšize iz Španije stigle su čak i u Australiju i na Novi Zenland.
Ukoliko se prisutnost rangira po broju franšiznih jedinica, poredak je prilično drugačiji. I dalje je na prvom mestu susedni Portugal sa 2.847 franšiznih jedinica, sledi Francuska sa 2.032, Italija sa 1.179, Brazil 1.156, a tek onda Meksiko sa 1.059. Po ovom kriterijumu među prvih deset zemalja sa najviše franšiznih jedinica kompanija iz Španije nalaze se još i Kina, Venecuela, Argentina, Poljska i SAD.
Najviše kompanija koje su uspele da svoje poslovanje kroz franšizing prošire van matice dolazi iz oblasti mode, ugostiteljstva, ali i lepote i estetike. Sistemi iz ove tri oblasti čine više od polovine ukupnog broja internacionalizovanih španskih franšiza (54,4%). Kompanije koje se u inostranstvu šire kroz franšizni model poslovanja uglavnom (oko 66 odsto) dolaze iz oblasti Madrida i Katalonije, dok ih je iz ostalih delova zemlje neuporedivo manje.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.