27.08.2014

Burger King kupio Tim Hortons

Franšizni lanac restorana brze hrane Burger King kupio je konkurentski kanadski lanac Tim Hortons. Spajanjem, postaće to treći po veličini lanac u sektoru brze hrane u svetu.

Čuveni američki lanac restorana brze hrane Burger King postigao je dogovor o kupovini konkurentskog kanadskog lanca Tim Hortons, u okviru ugovora u vrednosti od 11 milijardi dolara kojim će biti formirana treća po veličini kompanija u sektoru brze hrane. Sedište nove kompanije biće u Kanadi, čime Burger King, prema ocenama agencije Frans pres, nastoji da osigura nižu poresku stopu.

Tim Hortons

Kanadski lanac Tim Hortons, nazvan po svom osnivaču, otvoren je u Hamiltonu, Ontario, 1964. godine, a poznat je po svojoj ponudi kafa i krofni.

Foto: Tim Hortons, Calgary Reviews/Flickr 

Postignutim ugovorom, koji je dobio podršku američkog milijardera Vorena Bafeta, biće lansirana nova kompanija koja će, prema nekim procenama, ostvarivati prihode od oko 23 milijarde dolara godišnje od preko 18.000 restorana u 100 zemalja sveta. Prema tvrdnjama neimenovanih izvora, Bafetov investicioni fond Berkshire Hathaway će investirati oko tri milijarde dolara za kupovinu preferencijalnih akcija u lancu Tim Hortons.

Burger King je u većinskom vlasništvu brazilske kompanije 3G Capital, koja je prošle godine udružila snage sa Bafetovim fondom i kupila vodećeg svetskog proizvođača kečapa Heinz za sumu od 23,3 milijarde dolara.

Burger King je, prema uslovima najnovijeg ugovora, pristao da plati 11,4 milijarde dolara u gotovini i u akcijama za kanadski lanac, dok će se u rukama većinskog akcionara Burger Kinga, investicione firme 3G Capital, naći najveći deo deonica nove kompanije, a ostatak akcija će biti podeljen između postojećih akcionara Tim Hortonsa i Burger Kinga. Oba lanca će, međutim, nastaviti da se razvijaju pod svojim obeležjima i brendovima, a uštede nameravaju da postignu deljenjem zajedničkih korporativnih resursa.

Burger King je osnovan 1954. u Majamiju i trenutno je drugi po veličini lanac restorana brze hrane u svetu, sa 13.000 restorana u gotovo 100 zemalja. Kompanija navodi da dnevno uslužuje oko 11 miliona kupaca.

Kanadski lanac Tim Hortons, nazvan po svom osnivaču, otvoren je u Hamiltonu, Ontario, 1964. godine, a kafa i krofne te kompanije veoma su popularni u Kanadi.

Izvor: Tanjug/Večernje novosti

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank