29.09.2014

Prvi među franšizama

Prema broju restorana, poznati američki lanac za prodaju sendviča Subway najveći je franšizni lanac na svetu. Ekspanzija se nastavlja i u Evropi.

Nedavno je u Bazelu u Švajcarskoj svečano otvoren novi Subway restoran, čime je američki gigant "zaokružio" mrežu od tačno 4.500 restorana u Evropi. Prema podacima iz septembra, franšiznu mrežu na globalnom nivou, pak, čini više do 42.700 restorana u 108 zemalja, što neprikosnoveno svrstava Subway u najveći franšizni sistem na svetu. – Od januara do septembra samo u srednjoj i istočnoj Evropi otvorili smo 50 novih restorana – kaže Martin Princ, zadužen za razvoj Subway-a u tom delu Evrope. 

Subway Ljubljana Fot. Subway

Ulaskom u najveći franšizni sistem na svetu, primaoci Subway franšize ne samo što dobijaju pravo da rade pod svetski poznatim brendom, već i ogromno iskustvo i neprocenjivo poslovno znanje.

Ekspanzija neće zaobići ni ovaj region. Nakon što je prošle godine otvorio prvi restoran u Ljubljani, Subway je spreman da nastavi širenje mreže u Sloveniji, ali i da se vrati na tržište Hrvatske. Kompanija je već u potrazi za primaocima franšize. Kako su svojevremno potvrdili za naš portal, u Hrvatskoj bi trebalo da otvore najmanje 22 restorana, pre svega u gradovima sa najmanje 50.000 stanovnika. Martin Princ je tom prilikom rekao da Subway, međutim, ne želi da žuri jer su svesni da je, između ostalog, za otvaranje prvih restorana potrebno vreme.  

Primećujemo da su i kandidati mnogo oprezniji kada odlučuju da uđu u franšizni sistem. Naravno da ih najviše privlače koncepti koji su već dokazani i koji godinama rade na tržištu, i to objašnjava veliki broj upita za franšizu koje dobijamo iz svih delova srednje i istočne Evrope. S druge strane, javlja nam se i veliki broj mladih preduzetnika, ali mnogi među njima nemaju rešen problem finansiranja. To je, međutim, činilac koji će presudno odlučiti da li su poželjni kandidati za otvaranje Subway restorana ili ne – objašnjava Princ.

Uslovi koje bi trebalo da zadovolje zainteresovani iz Slovenije i Hrvatske, standardni su za ceo franšizni sistem Subway-a. Nivo potrebnih investicija zavisi najviše od odabrane lokacije i veličine lokala, kao i od njegovog stanja i potrebnih investicija za dovođenje na željeni standard. Očekivane investicije u opremu iznose oko 40.000 evra, dok inicijalna naknada za pristup sistemu (licenca) iznosi 7.500 evra za prvi sopstveni restoran, a polovinu te sume za svaki sledeći. 

Uslove i opis franšiznog sistema za primaoce franšize u Hrvatskoj i Sloveniji možete pronaći u našim Katalozima franšiza – Franchising.hr i Franchising.si.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank