Više posla za manje kilograma

Ljudi ne znaju ni što je to franšizing, ni što znači raditi ovaj posao. Oni koji nas zovu ne shvaćaju da prodaja dijelova nije tako jednostavna. To je zanat koji se uči i potrebno je oko godinu dana da se nauči posao. Primatelj franšize, stoga, mora biti vrijedan i spreman učiti, poštivati standarde i pravila poslovanja.
Petak
10.10.2014
Franšiznoj mreži koncepta za mršavljenje Xtravaganza u toku ove godine u Hrvatskoj pridružile su se još tri franšize. U planu je širenje i u druge zemlje regiona.
 

Franšizni sistem za mršavljenje Xtravaganza na tržište Hrvatske je ušao početkom 2012. godine. Mrežu trenutno čini šest centara – jedan od njih vode i primaoci master franšize Toni i Ivana Šikić, a samo tokom ove godine, mreži su dodate tri franšizne jedinice. Prvo je u martu otvoren franšizni korner u Zagrebu, u okviru jednog fitnes centra – što jeste jedan od modela za koji se mogu opredeliti primaoci franšize. Franšizni korner je otvoren i u maju u okviru kozmetičkog salona u Varaždinu, dok u Šibeniku radi samostalno zdravstveno savetovalište.

Da podsetimo, Xtravaganza u ponudi ima tri modela franšize – samostalni centar za mršavljenje, franšizni korner (koji je moguće otvoriti u sklopu postojećih fitnes centara, teretana ili salona) i samostalno zdravstveno savetovalište u kojem, za razliku od prethodna dva modela, ne postoji mogućnost vežbanja.  – Zadovoljni smo poslovanjem u ovoj godini. Kao primaoci master franšize smo ostvarili rast prihoda od 40 odsto, proširili smo broj franšiza, uvodimo novine, a uskoro će početi sa radom i nova web stranica. U narednom periodu želimo da se profilišemo na tržištu kao jedinstven sistem, budući da je konkurencija oštra. Mnogo je igrača u istoj brašni, a razlike među nama su, zapravo, velike – kaže Toni Šikić.

On se nada da će u narednih 12 meseci otvoriti još dva do tri franšizna centra. U planu je i širenje u regionu, budući da su primaoci franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije. – Trenutno imamo upite iz Slovenije, a svakako bismo voleli da se franšiza proširi i na tržište Srbije – kaže Šikić.

Ekonomska situacija, kako kaže, ipak, ne ide u prilog dobrom poslovanju i niski kućni budžeti jedan su od najvećih problema sa kojim se trenutno suočavaju. – Ljudi nemaju novca za sebe. Međutim, mi primećujemo da je svest o zdravom životu sve veća. Nedavno istraživanje pokazuje da su Hrvati na četvrtom mestu po broju izrazito debelih stanovnika u Evropi. Dakle, tržište definitivno postoji, ali ljudi koji pripadaju srednjem nižem sloju, jednostavno, u ovom trenutku nemaju dovoljno novca da se bave sobom – kaže Šikić.

Xtravaganza centri za sada posluju u Dubrovniku, Poreču, Šibeniku, Zagrebu, Varaždinu i Rijeci.


Vesna Lapčić
Novinar