21.10.2014

Šta nosi muškarac od stila?

Pawo je jedan od najpoznatijih poljskih modnih brendova koji se pre svega "obraća" zaposlenim muškarcima. Kompanija planira da značajno proširi franšiznu mrežu.

Modna kuća Pawo trenutno ima 26 radnji u Poljskoj – od toga, šest rade kao franšize a da u kompaniji nisu ciljano tražili primaoce frašize. Kako kaže direktor kompanije Marek Žiolkovski, prvi partneri su se „nametnuli“ sami, a reputacija i kvalitet brenda bili su dovoljni da požele da sarađuju sa kompanijom Pawo. – Zajedno sa tim prvim primaocima franšize smo tokom vremena došli do najboljeg modela saradnje koji danas možemo da ponudimo novim primaocima – kaže Žiolkovski. Kompanija planira da ove godine značajno proširi franšiznu mrežu, prvenstveno na matičnom tržištu. 

Pawo, radnja Fot. Pawo

Brend Pawo se pojavio pre četvrt veka. Trenutno ima 26 radnji u Poljskoj. Od toga, šest je franšiza.

Brend Pawo se pojavio pre četvrt veka. Poznat je po elegantnim muškim odelima koja su pre svega dizajnirana za poslovne ljude, ali se u radnjama prodaju i odela za svečane prilike (smart casual) i elegantna odela za svaki dan. Kako su nedavno i zvanično ušli u franšizing, Žiolkovski kaže da će njihova prednost biti i to što su naglasak stavili na izgradnju posebnog odnosa s klijentima. Da ovakva poslovna filozofija daje rezultate, potvrđuje i činjenica da imaju vrlo visok procenat kupaca koji se vraćaju.

U ovom trenutku imamo bazu od 100.000 stalnih kupaca koja konstantno raste. To je delimično i zbog toga što smo shvatili  da su se i kupci u Poljskoj promenili. Sve više je onih koji polaze od toga da ne moraju samo „zvezde“ i poznate ličnosti da imaju stiliste. To je upravo ono što možemo da im ponudimo – kaže Žiolkovski.

U Pawo salonima, zapravo, ne rade prodavci, već profesionalni stilisti. Njihov osnovni zadatak je, naglašava Žiolkovski, da pruže najbolju moguću uslugu klijentu. – To znači da saslušaju i procene šta klijent voli, shvate šta mu treba,  posavetuju i pomognu klijentu da promeni ili „dotera“ svoj izgled, od glave do pete. Najzad, da ga nauče osnovnim načelima „dobrog oblačenja“. Tek na kraju se govori o prodaji – objašnjava Marek Žiolkovski.

Davalac franšize kaže da za sada planiraju da franšizne modne salone otvaraju u gradovima sa više od 70 hiljada stanovnika. U proseku, radnja bi trebalo da ima 80 kvadratnih metara. Za početnu investiciju treba izdvojiti oko 60 evra po kvadratnom metru, što uključuje i investicije za adaptaciju i opremanje lokala. Kompanija ne naplaćuje ulaznu niti bilo kakvu redovnu naknadu, ali zahteva da primalac položi depozit od 80 hiljada zlota (oko 19 hiljada evra), koji se vraća u slučaju raskida ugovora. Vlasnik robe u franšiznim salonima ostaje kompanija Pawo, tako da primalac franšize ne mora da brine o nabavci ili povlačenju kolekcije na kraju meseca ili sezone.

Daniel Urbanik je jedan od najuspešnih primalaca franšize Pawo. Vodi dve Pawo radnje u gradu Novi Sonč. Kako kaže, od početka je bio pozitivno iznenađen organizacijom franšizne mreže, ali i time koliko su standardi i pravila ponašanja za zaposlene u radnji precizni i detaljni. Zadovoljan je i što ne mora da kupuje robu ili da vodi računa o novim kolekcijama. – Kad kupac uđe u radnju i vidi iste stvari, koje je video možda pre mesec dana ili čak pre dve i po godine, na kraju više neće želeti da dolazi u tu radnju. Pawo svaki mesec šalje nove stvari – bilo da su to pojedinačna odela ili kompletne kolekcije. To je ono što gradi dobar imidž kompanije – kaže Urbanik.

Izvor: Franchising.pl

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank