Accorovi hoteli menjaju vlasnika
Francuski hotelski lanac Accor ponudio je na prodaju mrežu od 46 hotela u Srednjoj Evropi, a ponudu su poslali svom strateškom partneru – najvećoj poljskoj hotelskoj grupi Orbis. Francuska grupa, naime, nudi na prodaju 38 postojećih hotela i osam hotela koji su još uvek u izgradnji, i koji posluju pod brendovima Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Ibis, Ibis budget. Kako se navodi u saopštenju grupe Orbis, to znači da bi poljska kompanija "preuzela kontrolu" nad Accor-ovim hotelima u Mađarskoj, Češkoj, Rumuniji i Poljskoj.
Francuski lanac je, inače, spreman da mrežu proda za 142,3 miliona evra. Iako su predstavnici Orbisa nagovestili da se ova investicija uklapa u razvojnu strategiju grupe, poljska kompanija će konačnu odluku saopštiti tek krajem novembra. – Orbis je i dalje fokusiran na dva važna zadatka – modernizaciju hotela i razvoj mreže, bilo da se radi o razvoju kroz franšizu, menadžment ugovore ili kroz sprovođenje drugih projekata koji će dovesti do povećanja vrednosti kompanije – izjavio je nedavno za naš poljski portal Franchising.pl novi generalni direktor hotelske grupe Orbis Gilles Clavie.
Orbis trenutno ima 68 hotela u Poljskoj, Letoniji i Litvaniji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.