04.11.2014

"Ujedinjene boje" širom Rusije

Italijanski modni gigant Benetton planira da u naredne tri godine značajno proširi prodajnu mrežu u Rusiji. U planu je otvaranje čak 40 novih radnji.

Uprkos ekonomskim sankcijama, padu vrednosti rublje i političkim nemirima, Benetton nastavlja da širi svoju prodajnu mrežu u Rusiji. Počeli su sa renoviranjem postojećih radnji, a početkom oktobra je otvorena i nova flagship radnja koja se prostire na 1.600 kvadrata i nalazi se u jednoj od najprestižnijih lokacija u Moskvi (Tverska ulica). Do kraja jeseni, trebalo bi da budu otvorene još tri nove radnje, dok su u kompaniji potvrdili da planiraju da u naredne tri godine širom Rusije otvore čak 40 novih radnji.

Benetton, Rusija, On Canvas Fot. Benetton Moscow

Rusija je najveće i najznačajnije strano tržište za italijanski Benetton. Prve radnje na ovom tržištu su otvorene još pre dvadeset godina (1994).

Kako su ovih dana predstavnici kompanije objašnjavali, Rusija je – posle Italije – najveće i najznačajnije tržište za Benetton. Treba uzeti u obzir da, naglašavaju, kompanija na ovom tržištu posluje već punih dvadeset godina i da brend ima izgrađenu i vrlo jaku poziciju u poređenju sa ostalim popularnim modnim brendovima iz inostranstva. Benetton, procenjuju, može da računa na ogromnu bazu lojalnih potrošača koji i dalje žele i spremni su da kupe sve što se prodaje pod tim imenom. U ovom trenutku, Benetton ima mrežu od 108 radnji širom Rusije. 

Pored novog dizajna prodajnog prostora, kompanija, međutim, namerava da uvede i promenu u modelu prisustva na tržištu. Do početka ove godine, sve radnje u Rusiji su bile u rukama primalaca franšize. Sve novootvorene radnje biće u vlasništvu matične kompanije. Direktno prisustvo, kako kažu, neće ugoziti saradnju, niti će praviti konkurenciju postojećim franšiznim partnerima, ali će kompaniji omogućiti da uspostavi jaču kontrolu nad brendom i novinama koje planiraju da uvedu u čitavu mrežu. 

Širenje prodajne mreže u Rusiji, s druge strane, samo je deo šireg, globalnog plana razvoja. Kompanija je godinama unazad, pored maloprodaje, snažno razvijala i proizvodnju i nekretninski fond, međutim, u godinama koje slede, nameravaju da se usredsrede isključivo na osnovni biznis – to jest, na sam brend, kao što slučaj sa Rusijom već to potvrđuje. Sva pažnja i, što je najbitnije, sve investicije će od sada biti usmerene na distribuciju, prodaju i marketing. To znači da će se raditi na povećanju broja prodajnih mesta, uspostavljanju mreže na tržištima u razvoju i uvođenju novih formata radnji. Koncept On Canvas, koji je nakon Milana nedavno predstavljen i u Moskvi, biće postupno uveden u Benettonove radnje širom sveta.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank