"Ujedinjene boje" širom Rusije

Rusija je najveće i najznačajnije strano tržište za italijanski Benetton. Prve radnje na ovom tržištu su otvorene još pre dvadeset godina (1994).
Utorak
04.11.2014.
Italijanski modni gigant Benetton planira da u naredne tri godine značajno proširi prodajnu mrežu u Rusiji. U planu je otvaranje čak 40 novih radnji.
 

Uprkos ekonomskim sankcijama, padu vrednosti rublje i političkim nemirima, Benetton nastavlja da širi svoju prodajnu mrežu u Rusiji. Počeli su sa renoviranjem postojećih radnji, a početkom oktobra je otvorena i nova flagship radnja koja se prostire na 1.600 kvadrata i nalazi se u jednoj od najprestižnijih lokacija u Moskvi (Tverska ulica). Do kraja jeseni, trebalo bi da budu otvorene još tri nove radnje, dok su u kompaniji potvrdili da planiraju da u naredne tri godine širom Rusije otvore čak 40 novih radnji.

Kako su ovih dana predstavnici kompanije objašnjavali, Rusija je – posle Italije – najveće i najznačajnije tržište za Benetton. Treba uzeti u obzir da, naglašavaju, kompanija na ovom tržištu posluje već punih dvadeset godina i da brend ima izgrađenu i vrlo jaku poziciju u poređenju sa ostalim popularnim modnim brendovima iz inostranstva. Benetton, procenjuju, može da računa na ogromnu bazu lojalnih potrošača koji i dalje žele i spremni su da kupe sve što se prodaje pod tim imenom. U ovom trenutku, Benetton ima mrežu od 108 radnji širom Rusije. 

Pored novog dizajna prodajnog prostora, kompanija, međutim, namerava da uvede i promenu u modelu prisustva na tržištu. Do početka ove godine, sve radnje u Rusiji su bile u rukama primalaca franšize. Sve novootvorene radnje biće u vlasništvu matične kompanije. Direktno prisustvo, kako kažu, neće ugoziti saradnju, niti će praviti konkurenciju postojećim franšiznim partnerima, ali će kompaniji omogućiti da uspostavi jaču kontrolu nad brendom i novinama koje planiraju da uvedu u čitavu mrežu. 

Širenje prodajne mreže u Rusiji, s druge strane, samo je deo šireg, globalnog plana razvoja. Kompanija je godinama unazad, pored maloprodaje, snažno razvijala i proizvodnju i nekretninski fond, međutim, u godinama koje slede, nameravaju da se usredsrede isključivo na osnovni biznis – to jest, na sam brend, kao što slučaj sa Rusijom već to potvrđuje. Sva pažnja i, što je najbitnije, sve investicije će od sada biti usmerene na distribuciju, prodaju i marketing. To znači da će se raditi na povećanju broja prodajnih mesta, uspostavljanju mreže na tržištima u razvoju i uvođenju novih formata radnji. Koncept On Canvas, koji je nakon Milana nedavno predstavljen i u Moskvi, biće postupno uveden u Benettonove radnje širom sveta.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?