21.11.2014

Pizza Hut - saglasno u promene!

Najveći lanac picerija na svetu odlučio se za ozbiljne inovacije. Mnogo veća ponuda i izmenjen vizuelni identitet samo su neke od novina.

Kako je nedavno potvrdio izvršni direktor kompanije Dejvid Gibs, Pizza Hut u ovom trenutku uvodi „najznačajnije promene u svojoj istoriji“. Pored toga što će ponuda biti obogaćena, najveći svetski lanac picerija će predstaviti i novi logo, redizajnirani veb-sajt, novi izgled kutija za pizze i nove uniforme. Procenjeno je da će nove vrste testa, sastojaka i preliva udvostručiti postojeći meni, a kada se sve kombinacije uzmu u obzir, mušterije će moći da naruče čak 2 milijarde različitih pizza.

Pizza Hut, novi website

Foto: Pizza Hut 

U uslovima jake konkurencije i sa novim navikama potrošača, Pizza Hut, kao i ostali veliki brendovi restorana brze usluge u Americi, stoji iza toga da su promene bile nužne, a američki mediji primećuju da je ovim potezima lanac najviše želeo da se prilagodi ukusima mlađe populacije, tzv. „milenijumskoj generaciji“ (rođeni 80-ih i 90-ih godina prošlog veka). Iskustvo pokazuje da ove generacije potrošača mnogo više obraćaju pažnju na zdraviju i raznovrsniju ishranu, što objašnjava i zašto je tek u novije vreme većina poznatih lanaca brze hrane uvela stavke u meni koje se baziraju na svežim i niskokaloričnim sastojcima. S druge strane, primećeno je da u poslednjih pet godina konstantan rast prometa beleže tzv. fast-casual restorani, koncepti koji, kao i klasični fast-food lanci, ne nude punu restoransku uslugu, ali u kojima se služi kvalitetnija, nezamrznuta i manje obrađena hrana.

Promene koje Pizza Hut uvodi sada, nadovezuju se, međutim, na niz promena s početka ove godine. Lanac je tada prvi put u svojoj istoriji počeo da prodaje pizzu „na parče“, imajući na umu potrošače koji nemaju vremena da sede u restoranu ili više vole da „jedu u hodu“. Kompanija je, pored toga, odlučila da prilagodi enterijer i onima koji vole da jedu u restoranu – prostor za ručavanje će biti mnogo širi i otvoreniji, a svaki sto će dobiti interaktivni digitalni meni. Sve su to izmene koje bi takođe trebalo da klasičnu piceriju približe trenutno vrlo popularnom formatu – pomenutim fast-casual restoranima.

Pizza Hut, novi hrabri meni

Foto: Pizza Hut

Saglasnost mreže

I pored toga što svaka novina povlači za sobom i određen rizik, u kompaniji su spremni da investiraju u promene. Međutim, da bi što bolje prepremila i svoje primaoce franšize, kompanija je još u septembru pozvala u sedište u Dalas 1.000 regionalnih menadžera i instruktora, koji su, prvo, imali zadatak da probaju, a zatim da, uz pomoć stručnog tima, nauče da prave nove pizze.

Kako objavljuje magazin Entrepreneur, predstavnici kompanije kažu da za promene imaju bezrezervnu saglasnost svojih primalaca franšize, te da ona i jeste bila vektor za promene. – Vrlo smo zadovoljni u kom se pravcu krećemo i dugoročnim efektima koje će ove promene doneti našem biznisu... To je ono što su nama naše mušterije rekle da žele, a smatramo da će se novi ukusi dopasti potrošačima svih generacija – izjavio je portparol kompanije NPC International, najvećeg primaoca Pizza Hut franšize.

Ono što čitavom sistemu ide u prilog, istovremeno je i pokazatelj da kompanija sve vreme dobro "osluškuje" potrebe svojih mušterija, budući da se Pizza Hut i ove godine nalazi na Listi najboljih svetskih brendova, koju je početkom oktobra objavila konsultantska kuća Interbrand (Interbrand’s Best Global Brands). Zanimljivo je da pored uobičajenih, finansijskih pokazatelja, Interbrand-ova lista uzima u obzir i nešto specifičnije faktore, kao što su: koliko brend utiče na izbor koji će klijent napraviti, odnosno, koliko brend ispunjava očekivanja svojih klijenata. Pizza Hut je tek jedan od nekoliko franšiznih brendova na ovoj listi.

Pizza Hut ima mrežu od 15.000 restorana u 100 zemalja širom sveta, od čega su 13.000 franšize. Sa 1.300 restorana u 30 zemalja, Pizza Hut je i najveći lanac pizzerija u Evropi. Kako smo već pisali, američki lanac je zainteresovan da uđe i na tržišta ovog regiona – primaoce franšize već traži u Hrvatskoj i Sloveniji.

 

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank