01.12.2014

Biznis na čvrstim nogama

Čini se da je franšizing u medicini retka pojava. Primer poljskog sistema Podologia.pl pokazuje da franšiza može uspešno da se razvija i u ovoj oblasti.

Podologija je oblast medicine koja se bavi prevencijom i lečenjem bolesti stopala, vodeći brigu o kostima, mišićima, zglobovima, koži i noktima stopala. Pre tri godine, tim kolega iz Šćećina u Poljskoj, među kojima su bili fizijatar, fizioterapeut, ortoped i ortopedski tehničar, odlučili su da pokrenu sopstveni zdravstveni centar koji bi pacijentima pružao sve usluge iz ovog područja. – Želeli smo da na jednom mestu objedinimo sve – prevenciju, dijagnostiku i lečenje bolesti stopala – objašnjava Marcelina Bitenc, direktorka za razvoj sistema Podologia.pl. To je podrazumevalo i savremenu kompjutersku dijagnostiku, izradu ortopedskih uložaka i obuće, ali i manje zahtevne „kozmetičke“ tretmane (lečenje uraslih noktiju ili „kurijeg oka“).

Podologia, katalog Fot. Podologia.pl

U Poljskoj u ovom trenutku Podologia.pl ima više od 100 franšiza.

U vreme kada su počinjali da rade, ovaj spektar zdravstvenih usluga u Poljskoj pokrivao je vrlo mali broj ordinacija, tako da i nisu imali značajniju konkurenciju. Posle dve godine rada, u proleće 2013, Podologia.pl je dobila i prvu franšiznu poslovnicu. Danas imaju više od 100 franšiza.

Podologia.pl je, naime, ponudila dva formata franšize, koji se razlikuju po visini početne investicije i opsegu usluga. – „Jeftiniji“ format ordinacije moguće je otvoriti sa nešto više od 4.500 evra investicije. Za potpuno opremljenu kliniku, sa svim uslugama, treba izdvojiti oko 20.000 evra. Međutim, u oba slučaja, primalac franšize može da očekuje povraćaj investicije posle šest meseci poslovanja – kaže Bitenc.

Kako objašnjava, primaoci franšize ne moraju nužno da budu i „medicinari“ – najvažnije je da budu uključeni u poslovanje i da – imaju stručno osoblje. – Posao, naravno, mogu voditi i stručnjaci iz ove medicinske oblasti – podolozi, fizijatri, fizioterapeuti, ortopedi, kao i preduzetnici koji bi samo mogli da zaposle stručno medicinsko osoblje. U svakom slučaju, pripremili smo kompletan sistem obuke, a na našu pomoć primaoci mogu da računaju i prilikom zapošljavanja osoblja. Najzad, naše iskustvo će im biti dragoceno i po pitanju marketinga i strategija za privlačenje klijenata – objašnjava Bitenc.  

Većina dosadašnjih primalaca Podologia.pl franšize bili su ortopedi, fizioterapeuti i vlasnici kozmetičkih salona koji su već imali svoje klinike. Veliki broj partnera je, takođe, prvo počeo uzimanjem manjeg formata franšize – što je podrazumevalo i ograničen opseg usluga. – Ovakve klinike su potrebne skoro u svakom kraju. Vidimo da naši partneri uspešno posluju bez obzira da li su u velikom ili malom gradu. Mnogi od njih počinju tako što samo uvedu kompjutersku dijagnostiku, a zatim postupno šire spektar usluga – kaže Bitenc.

Izvor: Franchising.pl
Priredila:

 

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank