03.12.2014

Starbucks u susedstvu

Starbucks je otvorio desetu kafeteriju u Mađarskoj. Za četiri godine poslovanja na ovom tržištu, postao je i vodeći brend u branši.

Starbucks se na tržištu Mađarske pojavio 2010. godine. U tom trenutku, međutim, ekonomska kriza je bila u punom jeku, tako da se američkom lancu, bez obzira na veličinu mreže i popularnost brenda, nije prognozirala sjajna budućnost. I pored teških ekomomskih uslova i konkurencije, Starbucks je uspeo da opstane na tržištu, a za samo četiri godine, postane i vodeći brend u sektoru kafeterija u Mađarskoj.

Starbucks, Mađarska, deseta kafeterija Fot. Starbucks Magyarország/Facebook

Franšizna prava za razvoj Starbucks-a u Mađarskoj drži kompanija AmRest, u ovom regionu poznata i po tome što drži franšizu fast-food lanca KFC u Srbiji i Hrvatskoj.

Rezultat dinamičnog razvoja je i deseta kafeterija u lancu koja je, kao i prethodne, otvorena u Budimpešti. Iako Starbucks namerava da se u narednim godinama pojavi i u drugim većim gradovima, za sada rade na rastu i jačanju mreže u glavnom gradu Mađarske.

Najveći svetski lanac kafeterija na svetu, sa više od 21.000 jedinica, prisutan je u 65 zemalja. Tokom prošle godine otvorio je 1.599 novih kafeterija širom sveta, što je, zapravo, vrlo blizu zacrtanom cilju od 1.650 kafeterija, koliko je planirano da bude otvoreno do kraja septembra 2015. godine. Starbucks je prošle godine i zvanično uveo franšizing kao jedan od mogućih načina za širenje mreže u Evropi.

Najnoviji finansijski izvještaj, pak, pokazuje da je prodaja u fiskalnoj 2013/14. godini porasla 11 posto, na 16,4 milijarde dolara, što je istorijski rekord kompanije.

Izvor: Franchising.hu

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank